Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar beeld met beamer

Pagina: 1
Acties:

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Thuis heb ik een Sharp PB B10S beamer, native 800x600 resolutie. Hij draait op 1024x768.
PC: AMD 5600+, laatste Catalyst versie.
video: HD 5670 (DVI, HDMI en VGA)

Mijn monitor is dmv de vga aangesloten. De beamer met een verloop stuk van DVI -> VGA.

Het probleempje:

Tot op heden werkte het wel normaal, maar nu opeens niet. Als de pc draait, en ik de beamer aanzet, krijg ik het volgende beeld. http://imageshack.us/photo/my-images/192/73674870.jpg/ (achtergrond is zomaar iets, het gaat om de zwarte balken). Twee zwarte balken dus, en alles heeft een roze tint. Kabel unpluggen heeft geen nut, als ik hem erin doe, hetzelfde beeld.

Start ik de pc dan opnieuw op, dan zie ik dit, met normale kleuren: http://imageshack.us/photo/my-images/41/63109558.jpg/

Een half scherm dus, met de linkerkant zwart.
Unplug ik nu de VGA kabel, en doe ik hem opnieuw in t verloopstukje, dan heb ik wél goed beeld!

Start ik de pc op als de beamer al aanstaat, dan heb ik geen problemen. Ook als ik hem direct op de VGA poort doe, heb ik geen problemen.

Heeft iemand enig idee wat t probleem kan zijn? Is het het DVI-verloopstukje, of de videokaart? Ik heb geen beschikking over een 2e verloop stukje helaas, moet die dan eerst kopen. Maar misschien komt iemand dit bekend voor.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

hmm als je roze tinten en rare beeldvormen krijgt ligt het meestal aan een intern slecht contact in de VGA kabel. probeer misschien eens een andere (hoe lang is je kabel ?).

Ik heb het ooit eens gehad dat mensen een "naar eigen zeggen" kapot scherm binnen brachten bij mij, inderdaad, alles had rare tinten en een rare beeldresolutie. bleek een intern slecht contact van de VGA kabel.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Ik heb dit eerder ook gehad bij mijn verloop naar een Plasma-TV, echt exact dezelfde symptomen. Dit bleek het VGA-DVI verloopstukje te zijn.

• luuksnijmegen
De kabel is 10 meter. Weet t, t is veel! Maar hij is heel dik. De beamer werkt goed na het opstarten etc, dus denk niet de kabel. Zal t eens proberen met mn monitor kabel.

De andere optie is dus een ander verloopstukje kopen? Ik denk dat dit de boodoener is idd. Maar dan rest de vraag waarom hij het na het rebooten en opnieuw connecten wel perfect doet, de hele film lang!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

luuksnijmegen schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:53:
De kabel is 10 meter. Weet t, t is veel! Maar hij is heel dik. De beamer werkt goed na het opstarten etc, dus denk niet de kabel. Zal t eens proberen met mn monitor kabel.

De andere optie is dus een ander verloopstukje kopen? Ik denk dat dit de boodoener is idd. Maar dan rest de vraag waarom hij het na het rebooten en opnieuw connecten wel perfect doet, de hele film lang!
Dat heeft te maken met je lange kabel, soms detecteert de beamer niet dat er een PC aan hangt en moet je eens rebooten.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• luuksnijmegen
de beamer ziet m wel, hij detecteert m, alleen klopt t beeld niet zeg maar. Maar ik probeer dit weekend eens een korte kabel!
Pagina: 1