Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb al een aantal apps geprobeerd, maar ze kunnen allemaal nèt niet wat ik zoek. Misschien dat hier iemand denkt: DAT moet je hebben!

Vroeger op mijn "normale" oldskool telefoons, kon ik mensen indelen in groepen. Vervolgens kon ik een profiel aanmaken, waarbij er alleen telefoontjes werden geaccepteerd van mensen in die groep. Hiermee kon ik een ideaal nacht profiel maken. 's Nachts wil ik niet gestoord worden, behalve door familie als er bijvoorbeeld iets ernstigs aan de hand is.

Heb wel wat apps kunnen vinden die settings als volume en brightness kunnen aanpassen, maar hoe krijg ik die speciale bellijst voor elkaar?

Ben benieuwd of er iemand de gouden tip heeft! :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Silent Time kan dit.
In de app op [menu] drukken de de exceptions aangeven.

Volgende keer graag even in de topicstart aangeven welke apps je al hebt geprobeerd en waarom ze niet voldoen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Bij Silent Time kun je -zo te zien- verder geen instellingen wijzigen, zoals je wifi uitzetten en dergelijke. Dit had ik ook niet vermeld in de OP, maar vind ik voor een nacht modus toch wel handig m.b.t. stroomverbruik.

Ik had Quick Settings geprobeerd, maar hier kun je geen bellijsten maken. Een andere profile manager waarvan in de naam niet meer weet, maar die restored niet je oude settings altijd even goed.

Heb nu met Settings Profile Lite zitten stoeien. Je kan in de gratis versie 1 "Rule" maken. Hier heb ik een nacht profiel ingesteld met als ringtone "Stil". Daarbij een rule gemaakt dat, indien Nacht actief is, en aantal specifieke mensen bellen, de ringtone op iets anders wordt gezet. Jammer dat je alleen een "notification" tone kunt instellen, in plaats van een beltoon. Ik zou liever een beltoon (herhaald) laten afspelen. Maargoed, mijn eigen ringtone is lang genoeg, dus dit lijkt vooralsnog te voldoen.

Mochten er betere alternatieven zijn dan sta ik daar voor open natuurlijk :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik Timeriffic voor het aan/uitzetten van wifi, helderheid, e.d. icm Silen time lite. Werkt goed voor mij :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Volgens mij moet je met Tasker wel iets in elkaar kunnen knutselen zoals bv deze uitleg; natuurlijk niet zo makkelijk als kant-en-klaar, maar Tasker is volgens mij een van de tools die gewoon niet mogen ontbreken op een Android-telefoon.