Nieuwe laptop: Wifi traag, LAN normaal

Pagina: 1
Acties:

• grillmage
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 21:08
Hoi allemaal,

Heb gisteren een nieuwe laptop binnengekregen (Asus X53SV). Helemaal blij natuurlijk, totdat ik probeerde verbinding te maken met mijn draadloos netwerk thuis. Laptop maakt wel verbinding, maar de snelheid is om te huilen (zelfs bij het laden van google). Speedtest.nl geeft aan dat hij gemiddeld 10 kb/s haalt. Toen heb ik eerst Norton internet security uitgezet om te testen of dat iets uitmaakte; dit maakte geen verschil voor de snelheid.

Heb daarna de laptop met kabel aan de router gehangen, deze verbinding werkte wel gewoon naar behoren. Overigens hebben twee andere laptops geen enkel probleem met wifi, die halen wel gewoon normale snelheden. Het lijkt me dus dat het aan deze laptop ligt, meer specifiek de wifi-adapter: een Atheros AR9002WB-1NG.

Heb vanochtend geprobeerd via wifi op het netwerk van de uni in te loggen; precies hetzelfde probleem, hoewel hij hier iets sneller leek te werken.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Drivers updaten via apparaatbeheer ; kon geen nieuwere drivers vinden
- adapter verwijderd via apparaatbeheer, daarna een iets oudere driver geinstalleerd (pure wanhoop 8)7 )

Verdere gegevens: de laptop draait Windows 7 Home Premium 64 bit.

Heeft iemand anders dit wel eens gehad, specifiek met die chipset?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
speedtest.nl is sowieso niets...

probeer het eens op speedtest.net

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• grillmage
Ook geprobeerd, zelfde resultaten; heb het op meerdere andere sites geprobeerd (niet vermeld in eerste bericht, sorry!) maar bij allemaal kwam er een resultaat rond de 10-15 kb/s uit. Merkte het ook met bestanden downloaden; een tekstbestand van 600 kb duurde ook tergend lang.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

grillmage schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:03:
- Drivers updaten via apparaatbeheer ; kon geen nieuwere drivers vinden
Heeft iemand anders dit wel eens gehad, specifiek met die chipset?
Die drivers moet je dan ook ophalen bij de fabrikant (atheros). :)
En ja, er zijn een aantal atheros kaartjes die niet helemaal lekker werken, updaten naar de laatste driver zou het op moeten lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 26-08-2011 11:12 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:46

Quad

Doof

Heb je al geprobeert op lokaal niveau bestanden uit te wisselen?
De meest recente driver die ik vind is van 5 augustus.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Je hebt niet toevallig een Netgear WNDR3700 als router? Deze vindt Arheros netwerk kaartjes ook niet al te lief. Ik haal er zelf ook niet volledige snelheid mee.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• grillmage
@Job : Atheros zelf biedt niet echt drivers aan (of ik kijk echt met mijn neus), alleen productinfo. Atheros.cz biedt ook drivers, maar die zijn uit 2010; die heb ik ook nog geprobeerd maar dat hielp niet echt.

@Quad: waar vind je die driver? Op de site van Asus stond inderdaad een driver van 5 augustus, maar die is voor intel apparaten? Hij wil die drivers ook niet laden bij stuurprogramma's bijwerken.

@ Valhallen: ik ben nu niet thuis, weet niet precies wat voor router ik thuis heb. Als ik de afbeeldingen zo zie, denk ik echter niet dat ik die router heb nee.

Overigens geeft speedtest.net nu opeens snellere resultaten (zit op uni), meer richting 4 Mbit. Toch lijkt downloaden nog steeds erg langzaam..

Ik heb een driver gevonden van 26 juni, dit lijkt de nieuwste versie (ik kan in ieder geval niets nieuwers vinden). Zal vanmiddag even updaten als ik thuis ben hoe het daar werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door grillmage op 26-08-2011 11:48 ]

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Kijk ook of het helpt om het kanaal van je router aan te passen. Kanaal 13 kan problemen geven.
Pagina: 1