Problemen met ethernet kabel/poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Op mijn macbook Pro 15-inch, medio 2010, 2,4 GHz Intel Core i5 draaiende op Lion heb ik steeds problemen wanneer ik Airport uitschakel en vervolgens een ethernet-kabel gebruik.

Na het inpluggen van de kabel zegt de Macbook Pro dat er geen kabel is aangesloten. Als ik dan bij advanced settings ga en in de tab hardware de configuratie manueel doe en 100baseTX/Full-duplex-STandaard(1500) selecteer en een renew DHCP Lease doe begint hij te werken. Het probleem is echter dat ik hogere snelheid kan halen maar deze instellingen dit blokkeren.

Wanneer ik vervolgens de laptop herstart en terug naar de hardware configuratie ga en de settings verander naar automatisch en nogmaals een renew DHCP Lease uitvoer is het probleem opgelost en kan ik de volle snelheid benuttigen. Echter wanneer de laptop een tijdje in standby is gegaan moet ik al deze stappen opnieuw uitvoeren.

Is dit een gekend probleem? Zijn er mensen die dit ook ervaren? Enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Slechte kabel? Slechte switch/hub? Te lange kabel? Verkeerde kabel (crossover ipv straight)?

Test eerst je kabel eens. Als je een gigabit switch hebt maar slechts 10/100Mbps en/of half duplex kan selecteren zijn er enkele adertjes kapot of verkeerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Guru Evi op 28-08-2011 05:02 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zet hem eens op een lagere snelheid, en niet op full-duplex.

Soms heeft mijn router wel kuren dan hij geen 100Mbps verbinding tot stand kan brengen, dan gaat hij over op 10Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Martine schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 05:29:
Zet hem eens op een lagere snelheid, en niet op full-duplex.

Soms heeft mijn router wel kuren dan hij geen 100Mbps verbinding tot stand kan brengen, dan gaat hij over op 10Mbps.
Als ik dit doe dan werkt het. Maar na herstarten van laptop kan ik plots wel automatisch nemen en haal ik wel 100Mbps. Er klopt hier dan toch iets niet met de netwerkkaart?