Toon posts:

Problemen migreren Outlook express naar Outlook 2010

Pagina: 1
Acties:

• mrlocke
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 26-06 12:33
Ondanks meerdere internet tutorials en een flinke dosis computerkennis kom ik er niet uit... Wellicht dat een van jullie hier ervaring in heeft... Wat ik heb gedaan so far:

- Alle .dbx files van oude XP computer gekopieerd en naar externe HD
- Vervolgens geprobeerd deze te importeren in Outlook 2010 (op Windows 7 Ultimate)... wat schets mijn verbazing: Je kunt geen files selecteren om te importeren, Outlook kan alleen importeren van OE of WinMail geinstalleerd OP DEZELFDE PC 8)7 (welke moron bij MS heeft dat bedacht..? Maar dit terzijde..)
- Volgens een tutorial op internet moet je eerst de mails importeren in Windows Live Mail, die fungeert dan als een soort intermediair, en dan door naar Outlook. Zo gezegd, zo gedaan. Heb alle mails succesvol geimporteerd in WLM, dus daar staan al mn oude mails op de nieuwe Windows 7 pc.
- Nu komt het probleem: In WLM zit een export functie naar Microsoft Outlook. Volgens de tutorial moet ik deze gebruiken. Echter wanneer ik deze optie selecteer, krjig ik heel fijn de melding:

"Er is geen standaard e-mail client of de huidige e-mail client kan het berichtverzoek niet uitvoeren. Start Microsoft Outlook en stel dit als het standaardprogramma voor e-mailberichten in"
Gevolgd door de fout:
"Kan niet exporteren. Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van de MAPI."
Dit is vreemd, want Outlook is het standaard e-mail programma (gecheckt).

Ok. Dan probeer ik het omgekeerd dacht ik, ik probeer de import functie van Outlook zelf. Ik selecteer importeren van Windows Mail (die je overigens vind onder de optie 'exporteren' lol)
Ik krijg dan te zien: "Er zijn geen Windows Mail internetaccounts aangetroffen".

De moed is me nu in de schoenen gezakt, ik kan veel zelf en weiger snel op te geven, maar ik krijg nu zin om die hele pc het raam uit te flikkeren. Hoe moeilijk kan het zijn om emailtjes van A naar B te migreren?
Ik ben lost...... wat ik ook probeer, Outlook weigert pertinent iets simpels te doen als mail importeren... Lieve tweakertjes... HELP?

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:43

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
installeer outlook (2003/2007/oid) op de oude (XP) machine
start outlook, importeer alles vanuit outlook express
exporteer naar pstje
importeer pst op nieuwe machine

• mrlocke
DJSmiley schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:46:
installeer outlook (2003/2007/oid) op de oude (XP) machine
start outlook, importeer alles vanuit outlook express
exporteer naar pstje
importeer pst op nieuwe machine
Serieus? Ik heb geen Outlook op de plank liggen, en die pc staat al afgekoppeld.
Maw, Microsoft dwingt me nu tot piraterij van oude outlook?

Man o man, hoe bedoel je omslachtig. Dit bewijst maar weer hoe slecht Microsoft nadenkt over wat zn klanten eigenlijk allemaal doen met hun pc. Misschien moeten ze eens in de leer bij Apple...

Maar bedankt voor je bericht, ik ga het maar eens proberen..

• gulie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 16:56
heb je wel eerst in WLM eerste een account aangemaakt. hij exporteert namelijk het account en niet de mail die die vind in WLM.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• mrlocke
gulie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:59:
heb je wel eerst in WLM eerste een account aangemaakt. hij exporteert namelijk het account en niet de mail die die vind in WLM.
Nee dit heb ik achteraf gedaan...

Edit: opnieuw geinstalleerd, eerst account aangemaakt, vervolgens geimporteerd. Zelfde foutmelding bij exporteren. Die hele export-functie werkt niet vanwege wazige MAPI fout en gezeur dat Outlook mn standaardapplicatie moet zijn (wat deze ook is).

[Voor 31% gewijzigd door mrlocke op 26-08-2011 10:13. Reden: Uitgeprobeerd]

• mrlocke
Nou het is inmiddels gelukt...... paar uur verder :S

Hier het stappenplan voor iedereen die ook tegen dit probleem aanloopt (het is nogal omslachtig!)

- Stap 1: Installeer Outlook 2003 op de PC waar je Outlook Express hebt draaien
- Stap 2: Importeer alle mails van OE naar Outlook 2003 (wordt standaard gevraagd bij eerste keer opstarten)
- Stap 3: Zorg dat je de import/export functionaliteit installeert met Outlook 2003 (als je dit achter wilt doen: Configuratiescherm -> Programma's verwijderen/wijzigen -> Office 2003 -> Wijzigen -> Aangepaste installatie -> Outlook uitklappen met +je -> Import/export functie selecteren)
- Stap 4: Exporteer al je mail vanuit Outlook 2003 naar een .pst file
- Stap 5: Bestand -> Openen vanuit Outlook 2010, selecteer je .pst file en als het goed is komen alle mails tevoorschijn! Nu nog even mapjes verslepen naar je account en klaar!

Makkelijk toch? :?

• pickboy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:40
Sorry voor het kicken van dit oude draadje

Probleem hier is dat de oude windows pc overleden is. Moederbord dood na vele jaren van trouwe dienst. Is er echt geen andere manier om de oude mail/adresboek te importeren?

Outlook instaleren op de oude pc is dus geen optie.
Iemand nog ideeen?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-12 21:26
Outlook Express gebruikt nou eenmaal een antiek bestandsformaat waar niemand mee wil werken...

Op z'n best kan je https://code.google.com/p/undbx/ doen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee