Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Gegroet,

De laatste tijd heb ik het rare probleem dat mijn HD5850 zomaar uit het niks heel hard begint te blazen. Dit gebeurd als ik een game speel, of gewoon een filmpje op youtube kijk. Het scherm word dan zwart de fan begint dan heel hard te blazen maar het geluid van mijn muziek/filmpje gaat gewoon door voor 30seconden, en dan loopt dit ook vast.

Systeem:
Ati Radeon HD5850
G.Skill Trident F3-12800CL8D-4GBTD
Asus P7P55D-Pro
Intel i5 750 @ 3,6Ghz onder een H70
Corsair HX520W

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Tijdens het gamen komt mijn CPU niet over de 60 graden en mijn videokaart moet ik even opmeten, deze is idle +/-47 graden.

Alvast bedankt!

Mvg,

Djmaddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Goed, daarnet in BC2 was mijn kaart 59 graden en de fan was op 28% en het gebeurde weer. Kan het misschien zijn dat mijn overclock verkeerd gegaan is?

EDIT: Dat moest dus een edit zijn, geen dubbelpost. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Djmaddox op 26-08-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat het je overclock is, zet alles dan weer eens op stock speeds. Als het probleem zich dan niet meer voordoet, weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Gebeurt dit ook als je niet overclockt ? Draai op stock snelheid Kombustor eens. Als de kaart dan artifacten vertoont of je PC ermee stopt moet je hem aanmelden als RMA, want dan is je kaart toast.

[ Voor 69% gewijzigd door madmaxnl op 26-08-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
De kaart is echter niet geoverclocked, alleen de CPU. Maar ik heb hier pas sinds een paar dagen last van, en daarvoor was hij 1 maand gewoon overgeclocked zonder problemen.

Ik zal morgen alles eens terugzetten naar stock settings en het dan opnieuw proberen.

EDIT: Sinds 19-08 heb ik het 6x gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Djmaddox op 26-08-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Djmaddox schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:33:
De kaart is echter niet geoverclocked, alleen de CPU. Maar ik heb hier pas sinds een paar dagen last van, en daarvoor was hij 1 maand gewoon overgeclocked zonder problemen.

Ik zal morgen alles eens terugzetten naar stock settings en het dan opnieuw proberen.
even voor de zekerheid: Blaas je videokaart eens helemaal schoon :) (en nee niet met je mond)
Blaas de rest van je pc dan ook maar gelijk schoon :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Goed idee Stef602, het zou inderdaad een hitte probleem kunnen zijn.
Djmaddox, alles stock en dan Kombustor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
madmaxnl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:38:
Goed idee Stef602, het zou inderdaad een hitte probleem kunnen zijn.
Djmaddox, alles stock en dan Kombustor gebruiken.
Ik denk zelf niet dat het aan de hitte ligt, want de CPU komt na een lange gamesessie niet over de 60 graden en de laatste keer(14 min terug) was tijdens BC2 de GPU 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als je MSI afterburner gebruikt kan je bij setting->tabblad fan, je fanprofiel aanpassen, wellicht werkt dat?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Hoe nauwkeurig is die gemeten temperatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
madmaxnl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:49:
Hoe nauwkeurig is die gemeten temperatuur ?
De temperatuur van de CPU komt van RealTemp en de temperatuur van de GPU komt van MSI Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Ik heb de CPU zojuist weer op stock settings gezet, en ik zal vandaag even gaan gamen en kijken of het nog een keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Goed, daarnet is het nog 3x gebeurd terwijl de PC gewoon stond te niksen. Enige stress die vandaag op de GPU stond was Minecraft. Ik heb nu Catalyst geupdated naar 11.8 in de hoop dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat er gewoon stof in je koeler zit en hoewel het er niet uitziet is het wel zomer en dus wat warmen.
Ik denk dat je met een busje compressed air je PC zo een paar graden cooler krijgt. Gewoon de fans en heatsinks uitspuiten zodat het stof uit je kast gaat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
DanielWW2 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:25:
Ik denk dat er gewoon stof in je koeler zit en hoewel het er niet uitziet is het wel zomer en dus wat warmen.
Ik denk dat je met een busje compressed air je PC zo een paar graden cooler krijgt. Gewoon de fans en heatsinks uitspuiten zodat het stof uit je kast gaat.
Zoals gezegd, hij valt gewoon uit, ookal zijn de temperaturen rond de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Gezien omschrijving (fan gaat hard blazen) lijkt het erop dat de driver crasht. Dit kan een symptoom zijn of de oorzaak.

Heb je al eens een nieuwe driver geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Hulkiedulkie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:29:
Gezien omschrijving (fan gaat hard blazen) lijkt het erop dat de driver crasht. Dit kan een symptoom zijn of de oorzaak.

Heb je al eens een nieuwe driver geinstalleerd?
Ik heb zojuist Catalyst geupdate van 11.6 naar 11.8. Ik heb echter bij EventViewer rondgeneust en daar stond niks van Driver crash, alleen een "Critical Error" omdat het systeem niet goed afgesloten was -> ik die de stroom eraf haalde omdat het scherm zwart was. Daar omheen stond niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel eens de driver kan zijn. Nadat ik m'n AMD drivers had geupdate heb ik nu al tot 2 keer toe gehad dat AMD beeldriver niet meer reageerde en hersteld moest zijn gevolgd door een BOSD en een herstart. Ook begint de fan erg stevig te blazen ook al is er niks van stof aanwezig.

Ik zou persoonlijk een oudere driver terug installeren of als er een nieuwere is die installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:07:
Ik denk dat het wel eens de driver kan zijn. Nadat ik m'n AMD drivers had geupdate heb ik nu al tot 2 keer toe gehad dat AMD beeldriver niet meer reageerde en hersteld moest zijn gevolgd door een BOSD en een herstart. Ook begint de fan erg stevig te blazen ook al is er niks van stof aanwezig.

Ik zou persoonlijk een oudere driver terug installeren of als er een nieuwere is die installeren :)
Ik heb gister 11.8 geinstalleerd, en op wat gezeik na met een PC die niet wou booten vanmorgen doet hij het tot nu toe goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
En daar ben ik weer, daarstraks was het weer raak en nu wilt de computer met de HD5850 erin wel aan maar geen beeld vertonen en de fan draait dan weer de hele tijd op 100%. Als ik er echter een GTX260 in hang is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Kaart is kapot, wat je kunt doen om het zeker te weten is je hele PC opnieuw installeren en daarbij dus je schijf formatteren. Direct daarna de videokaart drivers van het net plukken, DirectX etc en dan MSI Kombustor downloaden en deze eens laten lopen(Xtreme Burn-in Mode). Blijft die dan hangen dan zou is je kaart dus kapot. Maar opzicht is het wel heel zeker dat de kaart kapot is.

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 31-08-2011 23:46 ]

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
In een andere PC werkt ie ook niet, dus dat heb ik weer :(

Is er nog garantie voor te krijgen via Sapphire? Ik heb hem namelijk zelf gekocht van een Tweaker die de bon niet meer had.
Pagina: 1