Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
Hallo,

Ik ben op zoek naar een HP Envy Beats Edition. Nu kost deze in Nederland een beschamende 1300 euro!!

Echter is deze laptop in de VS al vanaf 980 Dollar te koop! Dus zo uit mijn hoofd 700 euro. Dit lijkt me dus wel aantrekkelijk! Maar ik heb voorlopig geen bekende die naar de VS zal reizen, dus graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met dit soort dingen uit de VS te laten overvliegen, waarschijnlijk met pakketpost e.d.

Wijnand
(Weet niet precies waar ik dit moet laten, hoop dat ik hier goed zit!)
Edit: Ja dacht al dat ik eerst fout zat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Com. Hunter op 26-08-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>SF

980 dollar + vat + verzendkosten + btw + inklaringskosten + ... Dat is al snel €1000 Zoek eerst uit wat je precies kwijt bent voordat je gaat bestellen. Bijvoorbeeld met http://www.borderlinx.com/tcc.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Zoals Darkstone hierboven al vermeld komen er toch behoorlijk wat kosten bij. Je zult dus echt moeten uitrekenen of het baat om dit product te bestellen uit de vs.

Maar even over dit product. Verwacht je de Beats solo's erbij? In de verenigde staten is HP namelijk gestopt met het verkopen van de beats bij de laptop. Toen dat gebeurde is de prijs ook in één keer behoorlijk wat gedaald. Het zou dus zo kunnen zijn dat in Nederland de Beats solo's er nog steeds bij worden geleverd (vanwege oude stock) en dit zou dan meteen het grote prijs verschil verklaren. (Al zijn de meeste laptops over het algemeen behoorlijk wat goedkoper in de vs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:03:
knip

980 dollar + vat + verzendkosten + btw + inklaringskosten + ... Dat is al snel €1000 Zoek eerst uit wat je precies kwijt bent voordat je gaat bestellen. Bijvoorbeeld met http://www.borderlinx.com/tcc.
Goede tip, maar voor de compleetheid is het:

Prijs + US VAT (verschilt per staat)=Aanschafsprijs, wat je dus moet betalen aan de verkopende partij.
Maar dan komen er nog kosten bij om het pakket in NL te krijgen:

Aanschafprijs + verz.kosten met eventuele verzekering + inklaring (indien van toepassing)=belastbaar bedrag
Belastbaar bedrag + NL BTW=Totale kosten

Hier komen dan ook nog lokale verz kosten + forwarder fee bij als je daar gebruik van maakt.
De genoemde calculator geeft je een goed inzicht van de te verwachten kosten zodat je de afweging op voorhand kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb zelf een Asus G73 laten overvliegen. Ik had de laptop laten opsturen naar Bundlebox (Bundlebox is een bedrjif wat je een amerikaans adres "geeft" waar je je spullen heen moet laten sturen, die zij dan weer doorsturen naar Nederland met alle kosten erbij: BTW, verzendkosten) Dit kostte mij 300 euro met verzekering en ik vind dat ze het erg goed hadden geregeld allemaal. Ik werd gebeld en moest een kopie van mijn ID opsturen als verificatie dat ik echt was wie ik zei dat ik was. Uiteindelijk was ik wel 200 euro goedkoper uit dan wanneer ik hem in nederland zou kopen met dezelfde specs. Maar dit is alleen van toepassing als het bedrijf niet naar Nederland verzendt.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:03:
>SF

Voor laptops zijn er geen inklaringskosten, als ik het goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
Heel erg bedankt allemaal :). Ik zou volgens die wijzer van borderlinx zo'n 900 euro kwijt zijn. Maar die Bundlebox ziet er ook wel gemakkelijk uit. Een klasgenoot van mij ziet dit ook wel zitten dus is het waarschijnlijk wel een voordelige optie.

Hiermee moet ik er wel uit kunnen komen! Nogmaals bedankt voor snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yippie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 03:20:
[...]

Goede tip, maar voor de compleetheid is het:
Als we toch compleet gaan doen. De VS kent geen VAT.

Voor de TS is www.shipito.com misschien ook interessant. Die hebben vestigingen in meerdere staten waardoor je mogelijk geen sales tax hoeft te betalen.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 26-08-2011 09:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:45:
[...]

Voor de TS is www.shipito.com misschien ook interessant. Die hebben vestigingen in meerdere staten waardoor je mogelijk geen sales tax hoeft te betalen.
Hoe noemen ze het daar dan? In elke staat betaal je een percentage aan wat ze in Nederland BTW noemen. Dit verschilt echter per staat, vandaar dat ze meeste prijzen die je her en der geadverteerd ziet worden zonder die BTW zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

redfoxert schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:50:
[...]

Hoe noemen ze het daar dan? In elke staat betaal je een percentage aan wat ze in Nederland BTW noemen. Dit verschilt echter per staat, vandaar dat ze meeste prijzen die je her en der geadverteerd ziet worden zonder die BTW zijn.
In de VS betaal je ook een deel belasting als je een auto koopt, maar dan kan je nog niet zeggen dat je daar BPM betaald. Sales tax en BTW zijn gewoon twee verschillende dingen dus dan is het wel zo handig de goede termen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Oh, en niet de garantie die in Nederland zo mooi wettelijk geregeld is natuurlijk, dus zoek ook even uit of het merk waarvan je de laptop koopt, eventuele garantie hier in Nederland goed wilt afhandelen als je een laptop in de VS koopt. Je wordt anders niet blij als je een DOA blijkt te hebben.

Dat vergeten mensen ook nog wel eens. :)

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 26-08-2011 10:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Asiom23 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 03:23:
Voor laptops zijn er geen inklaringskosten, als ik het goed heb :)
Zou dit betekenen dat je in praktisch alle gevallen goedkoper uit bent door het in Amerika te bestellen? Aangezien daar de dollarprijs vaak lager is dan de euro prijs hier. Wat verzend en verzekeringkosten erbij en dan nog steeds 200 euro goedkoper :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Met inklaringskosten bedoelt Asiom23 denk ik douanerechten. Dat is een extra belasting die op sommige categorieën producten geheven wordt. Op computers zitten geen extra heffingen. Maar je moet nog altijd wel gewoon de BTW betalen.

Wat mensen heel vaak vergeten zijn de Amerikaanse sales tax en de kosten die je hier nog eens aan de douane af mag dragen. Dat maakt het plaatje al snel een stuk minder interessant.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 27-08-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Je hoeft volgens mij maar in 1 land btw / sales tax te betalen.
Dus dat scheelt weer 7% ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nope.

Alleen als een winkel aan kan tonen dat ze het product buiten de staatsgrenzen verstuurd hebben hoeven ze geen sales tax af te dragen.

[ Voor 93% gewijzigd door fsfikke op 27-08-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een rekenvoorbeeldje. Stel ik wil http://cgi.ebay.nl/LENOVO...Nov05&hash=item25654961ff kopen, die kost $1.529 + $107,86 shipping, dat is $1636

Hij word verstuurd naar het buitenland, dus geen VAT.
Omgerekend naar euro tegen de huidige koers, dat is €1130. Je moet er nog een paar % bij tellen omdat de dienst die dat doet ook winst wil maken, maar dat doe ik nu niet.
Hij komt aan in nederland, het bedrag is boven de €150, dus je betaalt 19% BTW, dat is €1344,70
Op laptops zit geen invoerrechten, dus er komt verder niets bij.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

correct

(en nog wat extra voor het voorschieten van de BTW, POSTNL 14,50, UPS/fedex 10,50, DHL 5)

[ Voor 86% gewijzigd door paQ op 27-08-2011 10:55 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:49
Wil je mij even op de hoogte houden van je bestelling? Ik heb namelijk interesse in dezelfde laptop! Ook ik heb gezien dat deze in de VS goedkoper is. Ben benieuwd naar het totaalplaatje en waar je hem vandaan haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
fsfikke schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:45:
[...]

Dat is juist, maar ging om het idee, en VAT is de algemeen bekende term voor het equivalant van de Nederlandse BTW. Het is dus in principe het beestje een ander naampje te geven.

Overigens is dit interessant om te weten:
In 1969, Vermont was the last state to impose a sales tax. Alaska, Delaware, New Hampshire, Montana and Oregon do not levy general sales taxes.
Bron: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:41:
Oh, en niet de garantie die in Nederland zo mooi wettelijk geregeld is natuurlijk, dus zoek ook even uit of het merk waarvan je de laptop koopt, eventuele garantie hier in Nederland goed wilt afhandelen als je een laptop in de VS koopt. Je wordt anders niet blij als je een DOA blijkt te hebben.
QFT. Wanneer je koopt in de US moet je er gewoon vanuit gaan dat je eigenlijk weinig kans hebt om op garantie aanspraak te maken (vanwege de hoge kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je betaalt in de VS al geen sales tax meer als je iets via internet bestelt vanuit een andere staat. Ik heb toen ik er een tijdje was, veel via Amazon besteld (een van de weinige online shops die een creditcard met een ander adres dan het verzendadres accepteert) en geen sales tax betaald. Ik vind het dan wel raar dat Amerikanen grotere aankopen zoals laptops of zelfs boeken in de winkel doen, als ze online een paar procent kunnen besparen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Daarnaast ken HP een wereldwijde garantie. Zeker als het in Europa ook wordt verkocht, moet het geen probleem zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

*Bump*

Zijn er inmiddels ervaringen opgedaan?

Ik zie de Lenovo W520 wel zitten, met non-glare FHD scherm. Maar in Nederland zit ie op ruim € 2000 excl btw.
In de US, $ 1635,92,.. dus dan komt de totale prijs, incl verzendkosten & BTW in euro's waarschijnlijk op een betaalbaar bedrag uit voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door JayPe op 09-09-2011 12:25 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Pagina: 1