Toon posts:

Kabeldecoder benaderen via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Kabeldecoder van Regiokabel (een TechniSat digicorder HD K2) welke ik bedraad heb aangesloten op mijn router (Apple Time Capsule). Deze router is weer aangesloten op mijn modem (van Regiokabel).

Nu moet het mogelijk zijn om de decoder (met harddisk) te benaderen via internet om de ingebouwde videorecorder in te stellen.

Dit lukt me zolang de decoder en de PC op hetzelfde netwerk zitten (thuis dus), wat niet echt zinvol is, want ik wil de recorder graag kunnen instellen als ik ergens anders ben.

Kan iemand mij precies vertellen hoe ik dit moet doen. Volgens mij heeft het iets te maken met port forwarding in m'n router, maar daar heb ik weinig verstand van.

Groeten,

iPhone gek

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 20:24
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:46:
Dit lukt me zolang de decoder en de PC op hetzelfde netwerk zitten (thuis dus), wat niet echt zinvol is, want ik wil de recorder graag kunnen instellen als ik ergens anders ben.
Uiteraard moetten ze op hetzelfde netwerk blijven zitten.

Kun je je recorder een vast ipadres geven? Ik neem aan dat hij b.v 192.168.1.10 heeft en het zou handig zijn wanneer hij dat adres vasthoud (altijd).
Wanneer je dat gelukt is moet ik in je router een poort openzetten b.v. poort 80 voor een website achtig iets (ik gok daarop) Dan zul je vanaf je router de poort laten doorsturen naar je recorder de 192.168.1.10.

Kijk of dat werkt met je Ipadres van thuis vanaf de buurman of een vriend. Zoland dat netwerk maar niet thuis is. je kunt je eigen ipadres opzoeken via www.watismijnip.nl oid. Vul dat in als http://mijnip

Het kan zelfs zo zijn dat je vanaf buiten liever niet poort 80 open hebt staan (begrijpelijk) dus vul je er een random nummer in, maar intern naar de .10 houd je poort 80. en vul je van buiten af Vul dat in als http://mijnip:randomnummerwelkejeeerderookalselecteerde