Te weinig vermogen?

Pagina: 1
Acties:

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:29

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Topicstarter
Hallo

Ik heb vandaag een nieuwe speaker installatie geïnstalleerd voor in een hok, alleen heb ik het gevoel dat we te weinig vermogen hebben.
Ik zal vertellen wat we hebben
Skytec STX-90 CD/USB speler deze dan aangesloten op Skytec 2x 350W versterker met equalizer - SPL700EQ en dan nog twee van deze: Skytec SL12 Disco Speakerbox 12 300W

Ik dacht dat dit wel een aardig hard geluid zou geven het valt echter zwaar tegen.
Wanneer ik bij de versterker hem tot de helft open draai zie ik de rode peak-ledjes al branden en hoor ik uit de speakers het al erg kraken.

Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe krijg het wel tot een lekker hard geluid?

M.v.G Niels

Field Service Engineer Mobile

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 14:14
geen skytec gebruiken, prut merk

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Denk dat je andere apparatuur moet aanschaffen. Skytec is gewoon zo beroerd... Vermoedelijk zou je nog met de EQ wat dingen kunnen verschuiven en hopen dat het goed gaat. Vooral de speakers in de set zijn echt zwaar klote.

Ik heb het vaak genoeg moeten aanhoren en het is heel lastig om ze nog goed klinkend te krijgen... Wat je kan proberen om wat goedkope speakers die je ergens hebt liggen aansluiten op de versterker en kijken hoe dat klinkt. Het is wel belangrijk dat je weet hoe de speakers horen te klinken en een beetje inschat of het goed is. Als er dan goed geluid uitkomt moet je alleen de speakers hoeft te vervangen. Anders zou je ook kunnen nadenken over de versterker en kijken of daar iets anders voor gevonden kan worden :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Misschien kan je nog onder de wet koop op afstand

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:24

Swordlord

Act first, think never

Impedanties...

Je speakers zijn 8 Ohms, je versterker heeft 350W @ 4 ohm, ga je 8 ohms aansluiten, dan mag je rustig zeggen dat hij nog maar iets van 200-250W heeft.

Ookwel je speakers zijn te zwaar.
Als er een bass dreun is, zakken alle hoge tonen dan ook in elkaar? Dat is ook 1 van de tekenen dat er niet genoeg vermogen is op het kraken na.

Maar het is inderdaad ook wat minder goed spul jah.

[ Voor 49% gewijzigd door Swordlord op 25-08-2011 22:35 ]

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 14:14
hij heeft het over een hok, ik weet niet hoe groot die is, maar daar heb je ook echt geen 250 echte watts voor nodig denk ik ...

het ligt gewoon aan de speakers van dit merk

• ktkaas

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Topicstarter
hmm ok
Het is de eerste keer dat ik zo'n set aanschaf en ik had geen idee of het merk goed was of niet, daar had ik dus meer research op moeten doen.
Ik ga morgen dan wel andere speakers aan sluiten kijken of dat nog verschil uit maakt.

Ja van impedanties had ik gehoord maar dacht dat het niet zo veel zo uitmaken.

Het hok zelf is 16x5x2.5, het is een vrij groot hok.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

ktkaas schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:32:
hmm ok
Het is de eerste keer dat ik zo'n set aanschaf en ik had geen idee of het merk goed was of niet, daar had ik dus meer research op moeten doen.
Ik ga morgen dan wel andere speakers aan sluiten kijken of dat nog verschil uit maakt.

Ik zou als ik jou was alles terugbrengen, en voor iets meer geld iets beters kopen, of voor hetzelfde geld iets beters met minder vermogen. Als jij 2 keer 200 'echte' watts door dat hok pompt, ben je morgen doof.

Om even aan te geven dat "watts" niet zaligmakend zijn. Hier in de huiskamer staan 2 magnats met een degelijke versterker, die misschien 2 * 80W uitstuurt, max, en geloof me, harder dan 50% gaat hij niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixeltje op 25-08-2011 22:36 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ktkaas schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:32:
hmm ok

Dat hok valt wel mee. Scoutinggebouw van ons is net iets kleiner en die pomp ik helemaal vol met geluid door een simpel speakersetje van Sony uit de jaren 80/90 aangesloten op een simpel versterkertje van 20/30Watt. De PC staat er voor muziek maar als die op maximaal staat is het niet te harden :+ Hele lokaal is gevuld. Denk dat de afmetingen ongeveer 12x6x2 tot 3 (schuin plafond)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat kraken als gevolg van te weinig spanning is echt funest voor luidsprekers dan krijg je een behoorlijk gelijkspanning component waar de spoelen echt heet kunnen worden.

Met 100 echte watjes (dus geen pmpo gelul enzo) kun je aardig wat herrie in je hok krijgen

Iperf

Verwijderd

Beetje dom om niet te kijken naar impedanties.... is het zelfde als één Sennheiser HD650 op een laptop proberen aan te sturen......300 ohm aan een laptop met +-8 ohm vermogen..................

Als ik jou was zal ik mezelf maar eens grondig gaan verdiepen in dit hele gebeuren.

Of koop gewoon een goede HIFI set, Philips heeft een paar leuke met zeer goed/warm/helder geluid ( relatief )
voor 350 euro zit je goed!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 22:51 ]

Verwijderd

http://www.maxiaxi.com/dj...rker-combinatie-400w.html

Is het dit setje?

Zo ja, dan zit je wel goed qua impedantie.

->Uitgangsimpedantie: 4~8 Ohm

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 23:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:50:
Beetje dom om niet te kijken naar impedanties.... is het zelfde als één Sennheiser HD650 op een laptop proberen aan te sturen......300 ohm aan een laptop met +-8 ohm vermogen..................

Als ik jou was zal ik mezelf maar eens grondig gaan verdiepen in dit hele gebeuren.

Of koop gewoon een goede HIFI set, Philips heeft een paar leuke met zeer goed/warm/helder geluid ( relatief )
voor 350 euro zit je goed!!
Niet alleen impedantie maar je hebt ook nog iets als gevoeligheid

snel doorgelezen maar volgens mij is dit wel een aardig artikeltje
http://news.cnet.com/8301-13645_3-10110100-47.html

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 25-08-2011 23:25 ]

Iperf

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
In mijn mening kan je Skytec inderdaad beter gewoon links laten liggen.
Ikzelf heb wel goede ervaring met Bax shop, daar hebben ze ook wel wat spul.

• ktkaas

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Topicstarter
Concluderen: Het ligt (grotendeels) aan de speakers en dat komt mede door de impedantie.
Dus als ik betere speakers aansluit en ik houd rekening met de impedantie, dan zou ik dus wel een goed feestje kunnen bouwen.

Verwijderd

Zie dat Bax tegenwoordig ook SkyTec gebruikt. Zal het toch wel niet zo slecht zijn http://www.bax-shop.nl/ve...rker/product-details.html

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 15:19
Skytec is leuk spul voor het geld, zelfde geld voor de dap series.(waar koop je tussen de 50 en de 100 euro een afgewerkte speaker die redelijk hard gaan?) Ook dap heeft goedkope series (lees Mc en de oude RW serie) Toch klinkt de RW serie zeker niet slecht voor het geld en is in tegestelling tot de sky-tecs en de dap mc serie wel voorzien van een echte driver. Voor discogebruik is een indicatie regel 10W per vierkante meter voor disco, band is een 20W per vierkante meter. Ook dit is afhankelijk van je ruimte(demping en acoustiek, Open lucht, reflecties via eventuele wanden, vloeren, hoeveelheid mensen, en ga zo maar door.) Tip die ik je kan geven is spaar even door voor betere speakers en ga op marktplaats zoeken;)

PS Vermogen zegt niet zo heel erg veel over hoe "hard" een speaker klinkt(heeft wel wat invloed) . Watt merk je wel in hoever het geluid draagt en doordrukt (vb. oordopjes klinken in je oren erg hard(gevoeligheid), maar omdat ze geen vermogen hebben hoor je ze na 2 meter niet meer). Gevoeligheid in dB/w/m zegt wel wat over hoe hard een speaker kan

[ Voor 25% gewijzigd door raze88 op 26-08-2011 09:44 ]

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:35:
[...]

Ik zou als ik jou was alles terugbrengen, en voor iets meer geld iets beters kopen, of voor hetzelfde geld iets beters met minder vermogen. Als jij 2 keer 200 'echte' watts door dat hok pompt, ben je morgen doof.

Om even aan te geven dat "watts" niet zaligmakend zijn. Hier in de huiskamer staan 2 magnats met een degelijke versterker, die misschien 2 * 80W uitstuurt, max, en geloof me, harder dan 50% gaat hij niet.
En het kan nog beter: ik draai (80 % analoog) muziek op 2 Single Ended Triode versterkerblokken met actieve voorversterker en gevoelige luidsprekers. De 300B eindbuizen leveren 8 Watt per kanaal, en bij mij komt de volumeknop ook zelden boven de 12 uur... :9

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien is een setje DAP K-115 wat voor je (of zijn opvolger, PS-115). Kost nieuw €470,- en haalt 96dB/1W, ik schat dat dat 5dB meer is dan wat je nu hebt. De geluidskwaliteit is ook veel beter. Hij zit een beetje op de grens van of hij genoeg bas geeft.

[ Voor 88% gewijzigd door TBTL op 27-08-2011 11:55 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12 14:15

BHQ

TBTL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:46:
Misschien is een setje DAP K-115 wat voor je (of zijn opvolger, PS-115). Kost nieuw €470,- en haalt 96dB/1W, ik schat dat dat 5dB meer is dan wat je nu hebt. De geluidskwaliteit is ook veel beter. Hij zit een beetje op de grens van of hij genoeg bas geeft.
Skytec is echt lowbudget troep. Het enige merk wat in de lagere regionen nog wat bruikbaars produceert is imho DAP, heeel misschien Samson (al zijn die PA speakers me te schel). Kijk eens bij New-Line, Bax Shop, J&H Licht & Geluid, zulke zaken. Die snappen 't wel.

Die DAP dingen zie ik vaker aangeraden worden, 't is heel aardig spul voor de prijs. Wellicht een EQ ertussen hangen om nare piekjes op te vangen, maar dan heb je het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door BHQ op 27-08-2011 14:16 ]

Verwijderd

TBTL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:46:
Ik neem aan dat die DAP tip niet voor mij bedoeld was? :?

In mijn geval helaas zeer lage WAF-factor, voor een hok is het wel mogelijk denk ik.... :+

De gevoeligheid van 96 dB is wel een waarde die ik zoek, maar ik spaar wel door voor AvantGarde toeters...

Gebruik nu Monitor Audio, 91dB. Heb Klipsch geprobeerd maar niet mijn geluidsbeeld...

• ktkaas

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Topicstarter
Ten eerste: Bedank voor al het advies en de tips!
Vanavond gaan we in het hok er nog met z'n alle het er over hebben wat we met de speakers gaan doen, maar naar alle waarschijnlijkheid gaan we ze terugsturen.
Ik zal vanavond nog wel een filmpje van het hok maken met de installatie aan.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12 12:36
sluit die speakers een aan op een andere versterker. Goede kans dat ze dan ook kraken. Slechte piezo tweeters hebben dat snel. Die versterker kan vast geen 200 watt aan 8 ohm uren continue leveren, maar dat is in zo klein hok ook niet nodig. Ik denk dat je een goede keus maakt door de speakers te vervangen. Overigens heb ik dit soort speakers (heel lang geleden) nog wel eens "verbeterd" door de tweeter niet aan te sluiten (kabeltje doorknippen). Je mist dan wel wat hoog, maar het kon gelijk een heel stuk harder. Die 8"speakers zijn nog redelijk breedbandig en een wisselfilter zit er toch niet in. Maar goed, proberen op eigen risico en alleen als je ze niet in kunt ruilen natuurlijk.
Pagina: 1