HP laptop beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 20:17
Ik heb een probleem met een HP pavilion dv8500.

Sinds een paar dagen heb ik problemen met dat het beeld niet goed wordt weergeven omdat het beeldscherm in meerdere kleine vakken is ingedeeld. Het is moeilijk uit te leggen daarom heb ik er maar een foto van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://dipshit.nl/tmp/2.jpg

Een paar dagen daarvoor was er al af toe een verticale streep zichtbaar op het scherm bij een bepaalde kantel
hoek van het beeldscherm. Ik heb de laptop al helemaal uit elkaar gehaald om te controleren of alle kabeltjes niet bekneld zaten en of alles goed zat aangesloten. Verder heb ik nog op internet gezocht maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden want ik lees veel over hardware problemen maar waaraan het precies lag stond er niet bij.

Dus mijn vraag:
Wie heeft dit ooit meegemaakt?
Waaraan kan dit probleem liggen?
Kan het nog gerepareerd worden?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sluit er een externe monitor op aan.

-Zelfde euvel": grote kans dat het de videochip op het moerderbord is ->garantie, of het is waarschijnlijk duurder dan nieuw.
-Doet het wel, stekker naar lcd los of lcd kapot. Repareerbaar (duur) of simpel te verhelpen.
-Iets wat ik niet ken. :o

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Idd. Test eens met extern scherm.

Mijn eerste idee is dat het t paneel zelf is. Het verhaal van de verticale streep kan hier ook op duiden.

Het kan ook de videokaart zijn, bv de 84xx/86xx series van Nvidia hebben dit issue standaard....

LCD kabel: rond de 10-25 eur op Ebay. LCD paneel: Afhankelijk van de resolutie vanaf zo'n 40 eur (V&A/Marktplaats). Vanaf zo'n 150 eur nieuw (75 eur op Ebay nieuw) Maar zonder te weten wat voor paneel (led/tft, resolutie enz) is dat moeilijk te bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 11:06

JanW23

Mine mine mine mine

DJSmiley schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:40:
Idd. Test eens met extern scherm.

Mijn eerste idee is dat het t paneel zelf is. Het verhaal van de verticale streep kan hier ook op duiden.

Het kan ook de videokaart zijn, bv de 84xx/86xx series van Nvidia hebben dit issue standaard....

LCD kabel: rond de 10-25 eur op Ebay. LCD paneel: Afhankelijk van de resolutie vanaf zo'n 40 eur (V&A/Marktplaats). Vanaf zo'n 150 eur nieuw (75 eur op Ebay nieuw) Maar zonder te weten wat voor paneel (led/tft, resolutie enz) is dat moeilijk te bepalen
Ga er maar vanuit dat je videokaart dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
JanW23 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

Ga er maar vanuit dat je videokaart dood is.
idd en zelfs als dat niet het geval is kost een 17” wsga+ scherm nog dik 100 euro op eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 20:17
Ik probeer het extern beeldscherm in te schakelen maar het lukt niet want met de gebruikelijke toetsen combinatie FN+F4 werkt het niet. Ik kan niet in windows inloggen om de instellingen te bekijken want ik krijg geen inlogscherm te zien en in veilige modus kan ik wel inloggen maar dan kan ik niet bij instellingen het tweede scherm inschakelen.

Dus hieruit moet ik maar concluderen dat waarschijnlijk de videokaart dood is. En ik vindt het een te dure gok om het beeldscherm en kabel te vervangen terwijl misschien de videokaart kapot is.

Bedankt allemaal voor jullie hulp
Pagina: 1