• mighty-drive
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-02-2024
In juni 2011 een nieuwe pc samengesteld en windows 7 Ultimate 64 bit geïnstalleerd. Alles werkte perfect. Sinds een paar dagen heb ik vreemd genoeg geen geluid meer. Ik gebruik de onboard groene geluidsuitgangen van mijn moederbord.

Mobo: Asrock 870 Extreme 3
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 955

Ik heb via Google gezocht naar oplossingen. Daar barst het van de simpele oplossingen, maar die helpen mij allemaal niet:

- Geen conflicten in apparaatbeheer
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/9b9g6t.jpg

- Speakers staan als 'default' playback optie ingesteld
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/11l0ymb.jpg

- Windows registreert het wanneer ik speakers in- en uitplug (balonnetje rechtsonderin verschijnt)
- Voor- en achter audio-uitgangen hebben allebei hun eigen geluidskanaal, maar beiden werken niet.
- Speakers op MP3-speler aangesloten (functioneren ok)
- Drivers Asrock opnieuw geïnstalleerd (geen geluid)
- Drivers Realtek (ALC892) opnieuw geïnstalleerd (geen geluid)
- Drivers verwijderd en Windows zelf laten zoeken (geen geluid)
- BIOS instellingen zien er normaal uit.

Heeft iemand nog ideeën of blijft er echt niets anders over dan W7 opnieuw te installeren en daarna evt. mobo terug te brengen? }:O Wat misschien kan helpen: Everest Home herkent het moederbord niet (meer?).

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 21:34

K4F

Je zou simpelweg een livecd/usb van een linux distro kunnen pakken waar over het algemeen de drivers hiervoor al dan meegeleverd zijn of automatisch gedownload worden, om je win7 install volledig uit te sluiten.

• mighty-drive
Goeie. Dat moet ik nog even proberen. Laat nog weten hoe dat uitpakt.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
je realtek audio device ff deinstalleren, en dan reboot...

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• mighty-drive
Jerdek schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:38:
je realtek audio device ff deinstalleren, en dan reboot...
Dat heb ik al geprobeerd. Windows installeert dan zelf nieuwe drivers, maar helaas. Geen geluid.

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
wanneer je luidsprekers erin doet, dan kun je via realtek de "aansluitoptie"kiezen. hier moet je volgens mij "frontluidspreker" kiezen. Klinkt raar, maar probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mighty-drive
K4F schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:02:
Je zou simpelweg een livecd/usb van een linux distro kunnen pakken waar over het algemeen de drivers hiervoor al dan meegeleverd zijn of automatisch gedownload worden, om je win7 install volledig uit te sluiten.
Daar was ik al bang voor. Ook in Ubuntu geen geluid. :-( Wat adviseren jullie? Terugbrengen? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
staat er in je realtek audio device niet perongeloos ergens een mute aangevinkt?

edit ook wel dempen genoemd

[ Voor 17% gewijzigd door Jerdek op 26-08-2011 19:57 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mighty-drive
Jerdek schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:57:
staat er in je realtek audio device niet perongeloos ergens een mute aangevinkt?

edit ook wel dempen genoemd
Nee, alles staat op 100%. Zal komende week Windows 7 opnieuw installeren. Werkt dat niet, dan gaat het mobo terug. Ik laat weten hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
heb je geen verloopje ergens? (dat probleem heb ik atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mighty-drive
megadoom schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:52:
heb je geen verloopje ergens? (dat probleem heb ik atm)
Een verloopje? Wa bedoellu precies? :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mighty-drive
WOOT?! Zojuist vlamde ineens de audio uit mijn speakers! :o Na ongeveer 30 sec. puur ongeloof van mijn kant viel het geluid weer weg.

Dat lijkt op een draadbreuk, maar is het niet. Immers, op werkende koptelefoon heb ik ook geen audio. Daarna een beetje friemelen aan de draadjes, kwam het geluid nog eens 3 sec. terug. Nu weer doodse stilte.

Weet iemand of het mogelijk is dat er een 'draadbreuk' op het moederbord zit? Dat is namelijk de enige logische verklaring die ik nog kan bedenken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
bedoel je dat je zeker weet dat het het draad van de computer naar het beeldscherm niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens de virusscanner uitschakelen en opnieuw kijken of je geluid hebt... werkte bij mij. Virusscanner lijkt soms verdacht veel op virus zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:29
Lijkt me idd een crappy chip op het mobo. Heb je toevallig een 3.5mm aansluiting aan de voorkant van je kast? Die zou je eventueel nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mighty-drive
Nou, het lijkt opgelost. Heb gewoon weer geluid. Zelfs na opnieuw opstarten blijft het hartstikke prima. Wat nu precies de oplossing was; geen idee! :/ Ben benieuwd of dit zo blijft. Garantieperiode mobo loopt nog een tijdje; dus als het niet nodig is, gaat 'ie ook (nog) niet terug. O-)

Bedankt voor het meedenken; wat mij betreft kan er een slotje op!
Pagina: 1