In juni 2011 een nieuwe pc samengesteld en windows 7 Ultimate 64 bit geïnstalleerd. Alles werkte perfect. Sinds een paar dagen heb ik vreemd genoeg geen geluid meer. Ik gebruik de onboard groene geluidsuitgangen van mijn moederbord.
Mobo: Asrock 870 Extreme 3
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 955
Ik heb via Google gezocht naar oplossingen. Daar barst het van de simpele oplossingen, maar die helpen mij allemaal niet:
- Geen conflicten in apparaatbeheer

- Speakers staan als 'default' playback optie ingesteld

- Windows registreert het wanneer ik speakers in- en uitplug (balonnetje rechtsonderin verschijnt)
- Voor- en achter audio-uitgangen hebben allebei hun eigen geluidskanaal, maar beiden werken niet.
- Speakers op MP3-speler aangesloten (functioneren ok)
- Drivers Asrock opnieuw geïnstalleerd (geen geluid)
- Drivers Realtek (ALC892) opnieuw geïnstalleerd (geen geluid)
- Drivers verwijderd en Windows zelf laten zoeken (geen geluid)
- BIOS instellingen zien er normaal uit.
Heeft iemand nog ideeën of blijft er echt niets anders over dan W7 opnieuw te installeren en daarna evt. mobo terug te brengen?
Wat misschien kan helpen: Everest Home herkent het moederbord niet (meer?).
Mobo: Asrock 870 Extreme 3
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 955
Ik heb via Google gezocht naar oplossingen. Daar barst het van de simpele oplossingen, maar die helpen mij allemaal niet:
- Geen conflicten in apparaatbeheer

- Speakers staan als 'default' playback optie ingesteld

- Windows registreert het wanneer ik speakers in- en uitplug (balonnetje rechtsonderin verschijnt)
- Voor- en achter audio-uitgangen hebben allebei hun eigen geluidskanaal, maar beiden werken niet.
- Speakers op MP3-speler aangesloten (functioneren ok)
- Drivers Asrock opnieuw geïnstalleerd (geen geluid)
- Drivers Realtek (ALC892) opnieuw geïnstalleerd (geen geluid)
- Drivers verwijderd en Windows zelf laten zoeken (geen geluid)
- BIOS instellingen zien er normaal uit.
Heeft iemand nog ideeën of blijft er echt niets anders over dan W7 opnieuw te installeren en daarna evt. mobo terug te brengen?