Toon posts:

geheugen tekort zelfs na 256 erbij!!!!@#@!@%%$

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iets raars,
als ik met 256 mb intern een tijdje browse en een scherm of 20 open heb dat krijg ik die fucking melding dat mijn geheugen te low is.:r
Nu heb ik gisteren er 256 bij geprikt en weer hetzelde !:(
als ik met rambooster kijk heb ik nog 230 mb vrij maar toch memory low!:?
Wel zit ik dan bere laag in mijn resourcemeter, het zal daar zeker mee te maken hebben.
Het liefst blijf ik op 98se, beste game-os wat er is, maar als het niet anders kan stap ik over.
Kan je ergens je max geheugen aanpassen? of je recources? system, user, gdi?
98se opnieuw compileren? :P

Verwijderd

Hoe zit het met je virtual memory?

Als ik jou was zou ik die op ongeveer 2X je mem size zetten.

succes

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

W98 kan zelf niet met meer dan 128mb overweg. Alleen je applicaties hebben profijt van >128mb.

IExplorer is volgens mij dusdanig geintegreerd met Windows dat ik betwijfel of IE profijt heeft van extra geheugen.

Denk'tie, denk'tie, denk'tie (m.d.a. Finkers)
:)

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

Topicstarter
vitueel geheugen op 1 gb?
pff...

nou ok, ik probeer het...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat IE geen geheugen gebruikt boven 128MB is volgens mij BS.
Denk eerder dat er iets gigantisch fout is in je windows config.. of je gebruikt misschien heel veel geheugenvretende progjes (zie ctrl+alt+del)

Ik had vroeger win98 met maar 48MB ram.. en nooit zo'n foutmelding gehad. Ook niet met 20 IE windows open..

Verwijderd

Probeer win2k is, ondersteuning games is echt niet meer zo slecht hoor.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Dit klinkt als een programma met een memory leak. Kijk eens welke progjes op de achtergrond draaien ofzo.

Windows 9X kan prima overweg met >128 MB geheugen, pas bij >512MB is er een kleine, makkelijk op te lossen bug. Het enige is dat windows geheugenbeheer al vrij snel begint te swappen, zelfs als er genoeg geheugen is, maar ook dit is aan te passen.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik vind dat virtueel 2x virtueel geheugen, ook een beetje te veel van het goede worden. Heb het idee dat dat vroeger nuttig was toen men vanaf de 32 MB - 128 MB geheugen normaal was.
Nu ik op de 256 MB zit, heb ik mn virtueel geheugen op 256 minimaal gezet(deze is dus altijd vast aanwezig) en maximaal op 512 MB, dat die laatste gedeelte maakt windows alleen aan als hij hij over die 256 MB heen komt.

ps. het is ook handig als je eerst je schijf defragmenteerd, voordat je het virtueel geheugen instelt, en daarna wer je schijf defragmenteerd. Anders loopt je het risico dat je vitueel geheugen gefragmenteerd over de schijf is verdeelt.....

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 13:35

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 13:01 schreef phaedrus het volgende:
Windows 9X kan prima overweg met >128 MB geheugen, pas bij >512MB is er een kleine, makkelijk op te lossen bug. Het enige is dat windows geheugenbeheer al vrij snel begint te swappen, zelfs als er genoeg geheugen is, maar ook dit is aan te passen.
Yep: Zet in je System.ini in de sectie 386Enh:
ConservativeSwapUsage=1

Normaal gebruikt Windows ALTIJD de swapfile, ook als er nog veel vrij geheugen is. Met de bovenste setting gaat ie eerst al het gewone geheugen gebruiken voordat ie met de swap begint. Scheelt ENORM veel aan performance!

edit:

FF 386Enh toegevoegd :)

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
heb nu swap op 1024 min 1050 max staan (!).
nu krijg ik de melding pas bij 160 mb free ram, is winst!
(ik kan nu zelfs ook niet meer een shortcut aanklikken)

volgende tip proberen....

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Op dinsdag 20 maart 2001 13:04 schreef Jamal het volgende:

[..]

Yep: Zet in je System.ini in de sectie:
ConservativeSwapUsage=1
sectie [boot] bedoel je toch?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
nix..

terug bij af. nu weer 'not enough mem...' bij 230 vrij..
Ik heb nu draaien:
-task scheduler
-play eax animation
-volume
-winamp agent
-mns messenger service (uit)
-download accelerater plus
-disk detector
-sb live! (DC00)
-sb updates
-rambooster

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Op dinsdag 20 maart 2001 13:26 schreef bwe het volgende:
terug bij af. nu weer 'not enough mem...' bij 230 vrij..
Ik heb nu draaien:
Probeer eens een paar van die jongens uit te gooien, kijken of je erachter kan komen welke eventueel problemen verookzaakt.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik gok op rambooster ;)

Verwijderd

Nou ja,

mag ik dan voorstellen om je systeem wat te stroomlijnen? Er draaien een hoop programma's die niet echt iets toevoegen, en die ik daarom ook altijd meteen kill:

-task scheduler
-play eax animation
-winamp agent
-mns messenger service (uit)
-download accelerater plus
-sb live! (DC00)
-sb updates

Zeker de eerste 3 voegen echt niks toe.

De rest kun je ook gemakkelijk uit de systray slopen, het enige is dat je ze daarna handmatig moet starten (dat is, die ene keer in de maand dat je ze nodig hebt).

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 13:09 schreef Wirf het volgende:

[..]

sectie [boot] bedoel je toch?
Nee

edit:

Crap.. Nee is een beetje bot... ik dacht dat in mijn eerste berichtje 386Enh erbij stond. Het moet dus 386Enh zijn :)

Less = more

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Op dinsdag 20 maart 2001 13:40 schreef Jamal het volgende:

[..]

Nee
welke dan? [386Enh] ??

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen een speakertje rechtonder staan, geen verschil 225 mem vrij en kan niets meer openen.
config:
kt7a, 1ghz@8*133, 256 infineon op cas2, 256 kingston op cas2, sb live 5.1, powercolor gts2, 3c509tx, liteon 12 speed, pioneer 105s, maxtor ata100 30 gb en een paar boxjes...
zouden die 5.1 drivers kut zijn?
daar staat ie ook een half uur op te installeren!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 13:51 schreef bwe het volgende:
ik heb nu alleen een speakertje rechtonder staan, geen verschil 225 mem vrij en kan niets meer openen.
config:
kt7a, 1ghz@8*133, 256 infineon op cas2, 256 kingston op cas2, sb live 5.1, powercolor gts2, 3c509tx, liteon 12 speed, pioneer 105s, maxtor ata100 30 gb en een paar boxjes...
zouden die 5.1 drivers kut zijn?
daar staat ie ook een half uur op te installeren!
FF Image maken van je huidige systeem... en dan helemaal opnieuw installeren.. en elke keer na wat geinstalleerd te hebben kijken wat ie doet.

Less = more

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 13:44 schreef Wirf het volgende:

[..]

welke dan? [386Enh] ??
Ja! Wil ik ook weten!

Verwijderd

uhhhhhhhh heeft niks te maken met je ram

check je cpu.... hehe die is dan volop in gebruik....
R muisknop my comp --> performance -->system resources

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 13:54 schreef Rens2001 het volgende:
Ja! Wil ik ook weten!
Crap... in het oorspronkelijke berichtje had ik 386Enh of iets in die richting staan maar met het of iets in die richting verwijderen (voor het posten) heb ik 386Enh ook meegenomen :(

Dus voor alle duidelijkheid:

In de SYSTEM.INI in de Sectie [386Enh] een regel toevoegen met ConservativeSwapUsage=1 toevoegen om de performance een enorm stuk op te schroeven.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
;( (hele diepe zucht)

en ik dacht dat ik net een strakke image had!
helemaal gedaan volgens de go.to\kt7faq bijbel! kost me weeeeeer een halve dag om hem tot in de puntjes aan te kleden :(

/me is hier ziek van
of
ik ga naar w2k-prof want dit trek ik niet.
:'(
ik probeer het nog 1 keer met 98
nog tips (buiten de bijbel) hoe?

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 26-08 11:41
Duidelijker :)

[386Enh]
ebios=*ebios
mouse=*vmouse, msmouse.vxd
device=*dynapage
device=*vcd
device=*vpd
device=*int13
woafont=app850.fon
device=*enable
keyboard=*vkd
display=*vdd,*vflatd
PagingDrive=C:
MinPagingFileSize=491520
MaxPagingFileSize=491520
>> ConservativeSwapfileUsage=1 <<

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

heb hier 512 MB geheugen, en als virtueel geheugen 100MB, nooit last mee, 1 GB is echt te veel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
marukiej
DPC roelt
Geplaatst door marukiej - dinsdag 20 maart 2001 13:57

--------------------------------------------------------------------------------
uhhhhhhhh heeft niks te maken met je ram
check je cpu.... hehe die is dan volop in gebruik....
R muisknop my comp --> performance -->system resources

aan me cpu zal het niet liggen, dat ding gaat als een bezetene...
ook al staat ie op idle, ik kan helemaal niets meer (not enough memory....)openen.
zelfs een shortcut is dan teveel.
maar zoals ik vertelde, ik heb 256 erbij geprikt. ik zal het eens proberen met een installatie op 512.....
|:(

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Aan je hoeveelheid geheugen hoeft het niet te liggen. De resources zijn volgens mij niet 100% aan het geheugen gerelateerd. 100% meer geheugen betekent niet 100% meer resources.
Je kan ook de resource monitor opstarten. Die geeft in percentages aan hoe de resources verdeeld zijn over systeem, gebruiker en GDI.

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
ja juist, die zijn ape-laag! (7% en minder)
is er niet ergens
systemresources=lekker hoog
ofzo?
vroeger had je hier config.sys voor

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 14:31 schreef bwe het volgende:
ja juist, die zijn ape-laag! (7% en minder)
is er niet ergens
systemresources=lekker hoog
ofzo?
vroeger had je hier config.sys voor
Check: msdn.microsoft.com/library/winresource/dnwin95/S70B0.HTM
Daar staan de resource limieten voor Windows 95. Voor 98 kon ik ze zo snel niet vinden, maar zal wel iets in die richting zijn.

DEZE ZIJN DUS ONAFHANKELIJK VAN DE HOEVEELHEID GEHEUGEN!

Less = more

Verwijderd

Resources zijn idd niet gerelateerd aan de hoeveelheid ram. Het geheugen ruimte die gereserveerd is voor resources is nl. erg schaars. Wie het nog weet uit de tijd van win31 was het schering en inslag met die low resources. In win9x is die resource beheer iets verbeterd maar niet veel. Ik geloof dat onder win31 resources maar max 65kb ruimte heeft (precies 1 segment) en onder w9x er 2 geheugen segmenten heeft.

Bij NT heb je dit troep niet en al die GDI en USER resources ruimtes zijn vrij te vergroten.

Verwijderd

Ik ga het nu uitproberen.. ff rebooten :)
Thx mensen

Verwijderd

Topicstarter
maar dit moet toch ergens bepaald zijn?

ergens in de registry van 98?

of mogen we daar waar dit staat niet komen van Bill?

maar waarom kan een ander wel goed draaien met 512 intern? of ben ik nou de enige die wel eens 20 browsers open heeft staan?

format c: /s here i come
:+

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Check ook ff de hoeveelheid fonts die je geinstalleerd hebt. Als je veel fonts hebt kan dat ook je systeem flink over de zeik helpen.

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
joe mien of ik office 2k heb?
yes

75 fonts aan boord

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 14:45 schreef bwe het volgende:
maar waarom kan een ander wel goed draaien met 512 intern? of ben ik nou de enige die wel eens 20 browsers open heeft staan?
Net ff 20 browsers open gehad... vreet wel resources.. bleef op 37% hangen.

Zal ook wel schelen wat voor pagina's je open hebt. Als het 20 pagina's XXX zijn met enorm veel plaatjes dan vraag je wel om problemen met de hoeveelheid resources.

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ga nu plat,
ik laat het nog wel weten wat het was

• Speedster
  • Laatst online: 07:09
Jamal heb jij ook een link over dat
ConservativeSwapUsage=1

Ik kon er ff niks over vinden. (Google, MS knowledge base)

Misschien kent iedereen deze al maar toch leerzaam.

Knipt U thuis ook kaartjes?

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Op dinsdag 20 maart 2001 14:59 schreef Speedster het volgende:
Jamal heb jij ook een link over dat
ConservativeSwapUsage=1

Ik kon er ff niks over vinden. (Google, MS knowledge base)

Misschien kent iedereen deze al maar toch leerzaam.
Ik heb het oorspronkelijk van de support fora van Diablo II. Maar die hebben ze er allemaal af gegooid. Het enige wat ik er nu nog over kan vinden is:
www.labas.com/patarimai/ [Succes als je geen Russisch kan]

edit:

En zie ook:
www.annoyances.org/cgi-bin/ce-discussion_show/win98_archive18?r945829921
[url] http://member.aol.com/axcel216/98-4.htm[/url]
www.aumha.org/a/memmgmt.htm#conserve:[quote]
THE "CONSERVATIVE SWAP FILE USAGE" TWEAK
A WIn98/ME recommendation floating around various magazines and newsgroups is to add the following line to the [386Enh] section of the SYSTEM.INI file: ConservativeSwapfileUsage=1

Those who have used it, and reported favorably on it, say that it keeps their swap file usage lower, does not impede performance in any situation they have noticed, and seems to improve it in other situations. I have seen this reported on systems with 128 MB to 256 MB of RAM. I have seen it on my own 128 MB system.

Is there anything to this? What does it do?

Sometimes appearances can be deceiving. Sometimes not.

Based on benchmark testing by MS-MVPs Mike Burgess, Alex Nichol, and other MS-MVP colleagues, I have concluded that this tweak can be of real value in many Win98/ME systems with 128 MB of RAM or more (and on some 64 MB systems). If your machine has sufficient RAM that, for your particular use of your computer, there is relatively little swap file usage, then this tweak will probably improve system performance by reducing the overhead in swap file maintenance activities that you do not really need. [NOTE: In contrast to behavior in Win98, testing of this by Mike Burgess in Windows Millennium Edition showed no significant performance difference with or without it. However, because it does affect swap file run-away growth on some computers -- such as mine! -- I am presently recommending this on Windows ME.]

The default value of ConservativeSwapfileUsage was 1 in Win95, and 0 in Win98 and WinME. Therefore, this recommended tweak reverts a portion of the Win98/ME improved memory management system back to the way Win95 did things. (That's what sounded like such a bad idea at first, because Win98 or ME is generally far superior to Win95 with regard to memory management.) A valid question, though, is whether it is a good (that is, useful) idea for systems that have grown past the RAM size originally contemplated as typical when Win98 was created. For many computers, the answer seems to be: Yes, it is.

According to MS Knowledge Base article Q223294,

Windows 98 added a new feature, PageFile_Call_Async_Manager, that allows the Memory Manager to asynchronously write out page file (swap file) buffers during periods of time when VFAT file system activity is not busy. This feature can affect the behavior of VxDs [virtual drivers] that monitor and/or otherwise intercept PageFile VxD functions.

(See the article itself for more technical background on the rather clever way this function operates.)

This feature is part of improvements made initially in Windows 98 that lend the appearance of faster performance to a Win98/ME computer because many of the small time-consuming activities are deferred to moments when you are not actually asking the computer to do anything. The tweak described above disables this feature. As MS-MVP Jeff Richards summarized it, "It's more conservative in scheduling non-critical swap-file activity."

Microsoft advises that this change may be "at some cost in overall system performance." Furthermore, in theory it would seem that this would make the computer seem slower. But only experimentation on a given system (and by a particular user on that system) can determine what the subjective performance difference (pro or con) would be. Based on experience to date, I would say it is probable that this tweak will have a positive effect on systems with an unusually large amount of RAM, and very little swap file activity. It is unlikely that it would have a positive effect on other systems, and might have a negative impact on their performance.

Since the tweak is so easy to undo -- just remove, or comment out the line added to SYSTEM.INI -- "power users" will likely want to experiment with this and give more feedback to the general community.
[/quote]

Dit alles onder het motto: Zoekt en gij zult vinden!

Less = more

• Speedster
  • Laatst online: 07:09
Jamal thanks ik zal er eens mee gaan klooien.

Knipt U thuis ook kaartjes?

Verwijderd

Topicstarter
beetje off-topic dat swapfile verhaal,
maar update over mijn (dacht ik) geheugen probleem:
net kaal w98 er op gezet, geen via, geen ie 5.5, helemaal kaal.
ik klik 10 keer op mijn browser, hou 300 (!) mb intern geheugen over en de melding "out of system"

oftewel, met w98se kan je geen 20 browsers openen, niet genoeg systeem resources, hoeveel geheugen je er ook inprikt.

hoorde ik dat ME beter was met zijn resourcemanagement?

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Maak ff multiboot met Win2k en kijk of het daar ook zo'n probleem is..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 20 maart 2001 16:24 schreef bwe het volgende:
beetje off-topic dat swapfile verhaal,
maar update over mijn (dacht ik) geheugen probleem:
net kaal w98 er op gezet, geen via, geen ie 5.5, helemaal kaal.
ik klik 10 keer op mijn browser, hou 300 (!) mb intern geheugen over en de melding "out of system"

oftewel, met w98se kan je geen 20 browsers openen, niet genoeg systeem resources, hoeveel geheugen je er ook inprikt.

hoorde ik dat ME beter was met zijn resourcemanagement?
Vaag hoor.. Nooit ergens last van gehad. Maar daar heb jij natuurlijk niks aan...
Hoort dat infineon geheugen van je wel op cas2 te draaien??
Het kan natuurlijk zijn, dat zodra ie van die module gebruik gaat maken, een beetje over zijn nek gaat ofzo...
Maar dat lijkt me dan in een BSOD te resulteren.

Nahja, ik mag hopen dat winME beter met zijn resources omgaat dan win98se.
Maar ik heb het nooit 'durven' gebruiken, nadat het binnen het uur na install al 3 keer gecrashed was!
Als ik jou was zou ik gewoon voor win2k gaan. Eventuele games die je wilt blijven spelen kun je dan nog onder win98se doen, als ze niet lekker werken in win2k.

Verwijderd

Topicstarter
ook op cas 3 zelfde probleem,
maar hoeveel keer kunnen jullie dan www.tweakers.net openen? ik haalde net 16

Verwijderd

Win2k is een oplossing voor dit probleem :)

Verwijderd

Yep win2000 is de oplossing.

De hele win9x familie heeft die shit win311 legacy code voor resources.

Verwijderd

doe gewoon eens een herinstall van windows en kijk eens hoe het dan gaat

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik heb hier 256 mb noname cas3 geheugen inzitten.

maar ik kan makkelijk 50 keer tweakers openen
zonder een low resources waarschuwing te krijgen :y)

ook als ik nu nog bv gravity opstart(geheugen gebruik +- 80 mb) en hij geeft geen kik :-)

en ook mijn }:O geeft geen kik !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
en waar draai jij op?

Verwijderd

Ik kan max 20 keer tweakers.net opstarten voordat ik de melding krijg dat er te weinig geheuegen is. Ik heb dan ook een koe, black ice, mcafee, taakplanner en nog wat spul draaien.

ik draai 98 se. 256 mb ram cas3 (geen bijzonder merk)

Verwijderd

Topicstarter
laatste update:

onder windows 2000 kan ik 50 browsers openen,
alles gaat wel heel traag,
maar geen error.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
het zit het in w98se
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Verwijderd

IK heb net 25* iexplorer en 25* netscape opengegooid, en geen probleem gehad.. met win98se. Maar ik heb wel het probleem als ik 3dmax open heb staan met een paar andere progjes :P

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
mm tja ik moet zeggen dat het raar is... ik heb 256 MB (133 Mhz) in mijn comp zitten en draai W98SE en idd alsik iets van 20 x tweakers open gooi, dan gaat ie heeeeeeel raar doen...

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zou eens je geheugen gaan testenm met het progje docmem ofzo, te vinden op www.tweakfiles.com Wie weet is ie ergens gaar..........

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
hoeveel RAM kan ik MAX in mijn WinME systeem prikken ?? heb nu 128, maar op mijn celly600 vind ik dit nog niet echt snel gaan.
nu kan ik bij een winkel (Funprice.nl)
256 MB PC-133 F 119,- kopen..is nie duur..

iemand ?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
in win98 kun je met 256 mb je virtual memory gewoon uitzetten, of anders op 10 mb ofzo. 256 wordt met win98+gamen en office ofzo never niet gebruikt, ja met photoshop wel denk ik.

• docftp
  • Niet online
Ik verdenk dat je Win98 gebruikt?
zo ja ga naar start/run
en type daar in msconfig
ga naar het tabblad "startup"
en disable alles behalve systray
reboot de machine en probeer het opnieuw
ik denk dat je dan een eind verder komt

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

verkeerd gelezen sorry.

Verwijderd

kan zijn dat je eerste bank half naar de joekeloekes is...
had ik ook... register problemen en al die shit... nieuwe in geplopt... klaar
Pagina: 1