Beste Tweakers,
Nu ik al een ruime tijd met de lib's van boost bezig ben wou ik eens wat gaan proberen met sockets (asio.hpp) Echter krijg ik daar een hoop foutmeldingen bij wanneer ik alleen dat bestand al include. Deze code met boost werkt wel juist.
De bovestaande code kan ik dus zonder problemen compilen. Dus de boost lib- directories zijn goed.
Maar wanneer ik een include erbij zet: #include <boost/asio.hpp> en de juist lib er bij toevoeg krijg ik de volgende fouten.
Toch zijn de lib's included. Maar wat gaat hier fout?
Ik maak gebuik van codeblocks en de MinGW compiler.
Nu ik al een ruime tijd met de lib's van boost bezig ben wou ik eens wat gaan proberen met sockets (asio.hpp) Echter krijg ik daar een hoop foutmeldingen bij wanneer ik alleen dat bestand al include. Deze code met boost werkt wel juist.
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #include <boost/regex.hpp> #include <iostream> #include <string> int main() { std::string line; boost::regex pat( "^Subject: (Re: |Aw: )*(.*)" ); while (std::cin) { std::getline(std::cin, line); boost::smatch matches; if (boost::regex_match(line, matches, pat)) std::cout << matches[2] << std::endl; } } |
De bovestaande code kan ik dus zonder problemen compilen. Dus de boost lib- directories zijn goed.
Maar wanneer ik een include erbij zet: #include <boost/asio.hpp> en de juist lib er bij toevoeg krijg ik de volgende fouten.
obj\Debug\main.o||In function `ZN5boost4asio6detail17winsock_init_base7startupERNS2_4dataEhh':| C:\SDK\boost_1_47_0\boost\asio\detail\impl\winsock_init.ipp|39|undefined reference to `WSAStartup@8'| obj\Debug\main.o||In function `ZN5boost4asio6detail17winsock_init_base7cleanupERNS2_4dataE':| C:\SDK\boost_1_47_0\boost\asio\detail\impl\winsock_init.ipp|48|undefined reference to `WSACleanup@0'| ||=== Build finished: 2 errors, 0 warnings ===|
Toch zijn de lib's included. Maar wat gaat hier fout?
Ik maak gebuik van codeblocks en de MinGW compiler.