Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• themenace570
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-07 09:58
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om 2 externe monitoren en de interne monitor van het notebookje te gebruiken.

Ik heb een dockingstation en daar zit een Sub-D en HDMI uitgang op.
Ik kan de interne met 1 externe monitor aan het werk krijgen, maar die 2e niet.

Kan ik dit oplossen door er een externe videokaart achter te hangen via de usb, zodat het bureaublad uitgebreid wordt naar 3 en moet ik dan nog op bepaalde dingen letten?

Het gaat om de Sony Vaio SB2L1E met de volgende dockingstation VGP-PRS20.

Grtz

• Alexbrz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-04-2012
Veel videokaarten ondersteunen inderdaad maar 2 monitoren tegelijk. Een usb videokaart, of een USB Scherm (ik weet dat samsung deze een tijdje geproduceert heeft, modelnaam weet ik helaas niet meer) zouden hierbij oplossing bieden. USB vga zijn behalve zeer schaars erg prijzig, dus ik zou op zoek gaan naar een USB aanstuurbaar scherm.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Je kan wel 2 monitoren aansluiten op de meeste laptops, als je het interne scherm maar uitzet. Anders moet je op zoek naar een monitor met displayport.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Borgoth
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:29

Borgoth

De botte lul.

Matrox heeft speciale kastjes die hiervoor zijn, genaamd DualHead2Go. (TripleHead2Go hebben ook)

Een tijd geleden hebben we thuis zo'n kastje gehad. Als ik me goed herinner Sluit je het de DH2Go aan via USB en VGA op de laptop en dan via het kastje sluit je 2 extra monitoren aan.

Er zijn zo te zien 3 versies, een die via display-port gaar, een via digitaal(dvi) en analoog(vga)
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Pukker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-06 12:58
je kan ook een Vidock/VTbook kopen. Die zijn goedkoper als dat ding van matrox

http://www.villagetronic.com/e_products.html

[Voor 8% gewijzigd door Pukker op 25-08-2011 18:14]

• themenace570
Ik zit zelf naar dit kastje te kijken,
pricewatch: Terratec Connect A1 USB 2.0 naar HDMI converter
heeft iemand ervaring met dit speelgoed of andere usb vga kaarten.
Traagheid, resolutie etc.
Het is voor kantoor toepassingen dus niet om te gamen ofzo.
Nadeel van de matrox kastjes zijn de prijs en de lage resolutie, zoek toch wat voor de bovenstaande monitor dus een resolutie van 1600x900..

[Voor 19% gewijzigd door themenace570 op 01-09-2011 06:43. Reden: Onvolledig]

• themenace570
Ik heb dan ook het Terratec kastje aangeschaft met veel plezier.
Even de software installeren, kastje aansluiten, grafische kaart instellen en geluid instellen, aangezien deze full hd HDMI uitgang heeft, wil hij ook het geluid over de externe kaart geven.
Maar niks dan lof, niks geen vertraging heel strak beeld.
Wel met de kanttekening dat ik geen full HD scherm erachter had, maar toch ben zeer goed te spreken over de externe videokaart en de prijs is die dan ook zeker waard.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True