• djlensen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Hi,

Ik ben in het bezit een Cooler Master CM Stacker STC-T01.

Deze kast is uitgerust met 3 standaard fans. Uit elke fan komt een zwarte en een rode draad met een molex stekker. Deze wil ik aansluiten op mijn moederbord om de fanspeed te kunnen regelen.

Als moederbord heb ik een Tyan Thunder n6650W S2915. Deze heeft 4x 4-pin fan headers (PWM & tachometer support)

Kortom een molex op een 4-pin header past niet en heb daar verloopstekkers/kabels voor nodig. Nu ben ik hier al geruime tijd naar op zoek naar een kabel molex to 4 pin header, maar niemand weet dit en/of hebben deze niet.

Is er iemand die weet waar ik deze kan bestellen, en/of kan dit ook met andere kabel (bijv. een molex to 3 pins header connector)?

Thanks in advance.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Zover ik weet kan je een fan met 2 (rood en zwart) aders niet middels een 4 pins moederboard header aansturen. Alleen aan of uit zeg maar of het voltage aanpassen met een fancontroller ertussen. Een 4 pins header werkt met een apart signaal naast het voltage, dat kunnen jouw fans niet interpreteren. Met verloopkabeltjes zie ik het ook niet gebeuren. Misschien is het het handigst om de 3 fans te vervangen door drie pwm versie fans, deze hoeven niet zo duur te zijn, hier een link naar een search in de pricewatch met pwm (dus power managed fans met 4 pins header).

Een verlengkabeltje kost ook al snel 2,50 euro, kan je beter voor een fan gaan van 5 euro die waarschijnlijk ook nog stiller is en dan dus 7,50 extra uitgeven. Arctic f12 is misschien een optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizzy op 25-08-2011 16:32 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• djlensen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Gizzy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:30:
Zover ik weet kan je een fan met 2 (rood en zwart) aders niet middels een 4 pins moederboard header aansturen. Alleen aan of uit zeg maar of het voltage aanpassen met een fancontroller ertussen. Een 4 pins header werkt met een apart signaal naast het voltage, dat kunnen jouw fans niet interpreteren. Met verloopkabeltjes zie ik het ook niet gebeuren. Misschien is het het handigst om de 3 fans te vervangen door drie pwm versie fans, deze hoeven niet zo duur te zijn, hier een link naar een search in de pricewatch met pwm (dus power managed fans met 4 pins header).

Een verlengkabeltje kost ook al snel 2,50 euro, kan je beter voor een fan gaan van 5 euro die waarschijnlijk ook nog stiller is en dan dus 7,50 extra uitgeven. Arctic f12 is misschien een optie.
Thanks!
Nu heb ik in een oude doos ook een Aero cool Powerwatch gevonden. Is dat misschien nog een optie?

Deze is 3 pins.