• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Topicstarter
Ga van werk veranderen en moet nu mijn huidige iPhone 4 32GB inleveren (so far :'( ). Krijg nu echter wel een nieuwe iPhone 4 ( :)), van 16GB deze keer.

Nu vraag ik me af of ik het volgende kan doen:
  1. Op mijn huidige iPhone 4 32GB zorgen dat ik onder de 16GB kom
  2. Backup maken van mijn huidige iPhone
  3. Restore doen van deze backup op mijn nieuwe iPhone 4 16GB
Heb al even gezocht en alleen deze info gevonden over de switch van een 16GB 3G naar een 32GB 3GS. Dit lijkt goed gegaan te zijn, echter ik doe het precies andersom. Toch lijkt me dit de enige manier die ik kan proberen of zijn er nog andere suggesties?

Extra info (geen idee of het van belang is)
- ik krijg hierbij ook een ander telefoon nummer
- zal o.a. provider, mail instellingen etc. moeten wijzigen, maar dit kan ik allemaal doen nadat de backup gelukt is

Zijn er hiernaast nog dingen die ik kan doen voordat ik dit ga proberen om, als het toch misgaat, er toch voor te zorgen dat ik mijn apps etc. goed op mijn nieuwe iPhone kan krijgen?

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 00:13
Moet volgens mij gewoon kunnen. Waarom zou je het echter doen? Het is misschien 5 minuten werk om het weer in te stellen...

En als je het doet, houd dan rekening met het feit dat 16GB≠16GB maar 14.xx

[ Voor 25% gewijzigd door HerrJasper op 25-08-2011 15:29 ]

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Topicstarter
Is vooral omdat ik niet zo'n zin heb om alle apps weer opnieuw erop te moeten zetten. Maar heb eigenlijk ook geen idee of dit veel werk is omdat dit mijn eerste iPhone is en ik dus nog nooit iets dergelijks heb hoeven doen.

Heb begrepen dat als ik mijn nieuwe iPhone aan iTunes koppel dat ik dan niet ineens bestaande apps etc. weer kan synchen (weet ook niet hoe dit zit met betaalde apps, de gratis apps kan ik desnoods opnieuw installeren, zijn meer de betaalde apps die ik er gewoon weer op wil zetten).

Dus eigenlijk heb ik mijn vraag verkeerd gesteld (of gewoonweg zelf een veel te ingewikkelde oplossing verzonnen), wat ik wil is het volgende: mijn bestaande apps (met name de betaalde) op mijn nieuwe iPhone zetten. Muziek en instellingen zit ik niet zo mee, die kan ik opnieuw erop zetten.

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Moet gewoon werken. Maar idd, wat HerrJasper al zegt, je houdt wel minder gig over. Mijn 3GS 16 gb heeft uiteindelijk maar 14,3 gb beschikbaar.

Verder lijkt het me dat dit gewoon moet werken. Misschien moet je wel het profiel van de provider wissen of met de hand aanpassen, maar dat moet je gewoon proberen. Je kan de telefoon er iig niet mee kapot maken! Dus stel, het werkt toch niet, dan kan je je iPhone gewoon restoren en alles alsnog opnieuw instellen.

Je mag 5 apparaten aan je iTunes/Appstore-account koppelen. Dus zorg er wel even voor dat je je huidige iPhone unauthorized (ff zelf zoeken hoe dat moet) en die iPhone ook herstelt. Gewoon in iTunes, complete firmware herstellen, dat gaat het snelste. Maar de huidige apps moeten gewoon kunnen werken, je hoeft niks opnieuw te kopen oid. Gewoon de nieuwe koppelen aan je account :)

Edit: ik heb bv 4 apparaten gekoppeld: Mijn computer, iPhone, iPad en iPod van mn vriendin. Op allemaal kan ik de apps zetten die ik betaalt heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruubster op 25-08-2011 15:45 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit werkt gewoon, een back-up is iets anders dan een sync. Je back-up bevat enkel je instellingen en een overzichtje van welke apps je allemaal geïnstalleerd had, dit neemt slechts een paar MB in beslag. Pas na het terugzetten van de back-up gaat ie syncen, en dan zal hij aangeven dat er items niet passen en dan kun je in iTunes wat zaken uit vinken die niet meer meegesynced hoeven te worden.
Ik ben zelf van een 32GB 3GS naar een 16GB 4 gegaan, vandaar.

Tesla Model Y RWD (2024)