Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Enkele dagen geleden heb ik Sony Bravia KDL-37EX500 aangekocht op amazon. Een uur of twee geleden is die gearriveerd. Meteen opgesteld, maar toen ik hem wilde opstarten, deed hij niets. Althans geen beeld en geluid, enkel het knipperen van de standby led. 5 maal knipperen in interval om precies te zijn. Gegoogled en al snel bleek dat dit wees op een defectcode. Hieronder de uitleg:

AKB circuit (automatic kine bias), the timer/standby indicator blinks for about 30 seconds then goes to the self-diagnosis function. Something is wrong with the video. Check video out, Q705, 732, 761 and other components on the C board, also check Q218, 219, 220 on the A board. In addition, unit could be in IK blanking, try turning up screen slightly.

Defect dus en naar mijn kunnen, niet zelf op te lossen. Nu heb ik de mogelijkheid om via Sony een reparateur te laten langskomen en hem te repareren of rma terug naar Amazon. Bij amazon zal ik echter enkel een terugbetaling kunnen krijgen en geen vervangtoestel. En aangezien deze reeks op z'n einde loopt zal ik die waarschijnlijk ook nergens anders meer kunnen krijgen. Mijn vraag dus: herstellen of RMA? Indien RMA, enkele mogelijke alternatieven?

EDIT:
Gisteravond heb ik nog wat geprobeerd om hem aan de praat te krijgen en mijn resultaat was als volgt.
Als ik de tv gewoon in standby laat, dus na hem in het stopcontact te steken op geen enkele knop te drukken om te starten, begint hij niet met de self-diagnose functie. Ik wacht een tweetal minuutjes en daarna sluit ik mijn ps3 aan via de samengestelde video-ingang. Opnieuw wacht ik een tweetal minuutjes. Als ik dan de tv probeer aan te schakelen, doet hij het wel. Eenmaal hij ingeschakeld is, lijkt alles perfect te lopen. Gisteravond enkele uren met de ps3 gespeeld en geen enkel probleem. Toen ik hem uitschakelde en opnieuw wilde inschakelen, lukte dat ook. Ook zonder kabels van de ps3. Deze morgen probeerde ik het echter opnieuw, maar geen succes. Opnieuw dezelfde error.
Misschien weten jullie hier iets meer van?

Alvast bedankt!
Davy

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 10:12 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die afweging kan alleen jij maken natuurlijk. Wat wil je dat wij zeggen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:26:
Die afweging kan alleen jij maken natuurlijk. Wat wil je dat wij zeggen?
Wat jullie in mijn geval zouden doen. Een nieuwe televisie kopen en al meteen moeten laten herstellen, is dat wel verstandig?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou hem terugsturen en een andere kopen, misschien een opvolger oid. Kan dat niet met je budget en was dit echt een goede deal, dan kan je hem altijd eerst laten herstellen. Kost je alleen wel tijd, net of je dat wilt.

Je kent de gevolgen van de beschikbare keuzes, dan kunnen we verder niet veel meer bieden :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:33:
Ik zou hem terugsturen en een andere kopen, misschien een opvolger oid. Kan dat niet met je budget en was dit echt een goede deal, dan kan je hem altijd eerst laten herstellen. Kost je alleen wel tijd, net of je dat wilt.

Je kent de gevolgen van de beschikbare keuzes, dan kunnen we verder niet veel meer bieden :)
Ik denk niet dat het een superdeal was, maar toch. €616. In de pricewatch zie ik de 40inch variant voor iets minder. Ik twijfel...

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:
Gisteravond heb ik nog wat geprobeerd om hem aan de praat te krijgen en mijn resultaat was als volgt.
Als ik de tv gewoon in standby laat, dus na hem in het stopcontact te steken op geen enkele knop te drukken om te starten, begint hij niet met de self-diagnose functie. Ik wacht een tweetal minuutjes en daarna sluit ik mijn ps3 aan via de samengestelde video-ingang. Opnieuw wacht ik een tweetal minuutjes. Als ik dan de tv probeer aan te schakelen, doet hij het wel. Eenmaal hij ingeschakeld is, lijkt alles perfect te lopen. Gisteravond enkele uren met de ps3 gespeeld en geen enkel probleem. Toen ik hem uitschakelde en opnieuw wilde inschakelen, lukte dat ook. Ook zonder kabels van de ps3. Deze morgen probeerde ik het echter opnieuw, maar geen succes. Opnieuw dezelfde error.
Misschien weten jullie hier iets meer van?

Niemand een idee?
Pagina: 1