Computer wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb hier de computer van mijn oma, een pentium 4 met 2gb geheugen die sinds kort zijn werk niet meer wil doen. In de onderstaande video laat ik zien wat het probleem is.

Ik heb de batterij van het moederbord er een tijd uit gehad, geheugenkaarten 1 voor 1 in verschillende slots geprobeerd, het hele apparaat schoongeblazen met de compressor (zat aardig vol met stof) maar alles helaas zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

http://youtu.be/9AYs0FPL-O0

[YouTube: http://youtu.be/9AYs0FPL-O0]

[ Voor 4% gewijzigd door berty12 op 25-08-2011 15:18 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Die beelden zijn te vaag, dat kan volgens mij niemand aflezen... maar goed, het lijkt er wel sterk op dat de hdd is overleden, tijdens de boot lijkt het mis te gaan op het moment dat deze wordt aangeroepen.

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
wat er allemaal staat is ook niet echt boeiend.. er komt geen nuttige informatie te staan, het gaat er gewoon om dat hij om de haverklap flipt. ook zonder HDD slaat hij steeds vast, maar misschien heb je gelijk en moet ik het eens proberen met een nieuwe

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

probeer eens een andere voeding

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
berty12 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:31:
wat er allemaal staat is ook niet echt boeiend.. er komt geen nuttige informatie te staan, het gaat er gewoon om dat hij om de haverklap flipt. ook zonder HDD slaat hij steeds vast, maar misschien heb je gelijk en moet ik het eens proberen met een nieuwe
Die bsod's kunnen meestal toch een goede aanwijzing geven richting het probleem... Misschien is het voor jou geen nuttige info... maar hier op tweakers willen de meeste toch wel kunnen lezen wat de bsod of andere berichtjes vertellen. Sommigen kunnen de gekste dingen ontleden uit een paar simpele foutcodes...

Verder is het wel belangrijk dat je dingen, zoals dat je klaarblijkelijk al getest hebt zonder hdd, ook bij je TS vermeld... je kan eigenlijk niet uitgebreid (maar wel beknopt) genoeg vertellen wat je allemaal zelf al hebt onderzocht. Sowieso om vragen te voorkomen die je zelf al beantwoord hebt, zoals die hdd... ;)

PS... dat machientje is wel een stukje ouder dan 3 jaar... ik denk zelfs het dubbele. Dergelijke kastjes kan je overigens al op de kop tikken voor een paar tientjes. Daarin ligt misschien ook wel de beste/goedkoopste oplossing voor je oma. Probeer een vergelijkbaar systeem op te zoeken voor weinig waarmee je de pc kan repareren, of misschien die andere gaat inrichten. Sowieso heb je dan altijd onderdelen bij de hand om te kunnen testen... Alleen bijvoorbeeld al een nieuwe voeding of een hdd zal je net zoveel kosten als een compleet 2e hands systeem van dezelfde leeftijd/klasse.

zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: P4 3,2 GHz DualCore, 2gb, P5LD2, N9600GT, 120gb

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 25-08-2011 17:00 ]

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Of je helpt je oma aan win7 met leuk laptopje ;)

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Pagina: 1