Nedap Combioutlet, langzaam internet

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Naar aanleiding van het vorige topic: Coaxkabel en utp bekabeling aanleggen*
Heb ik een Nedap combioutlet gekocht met CAT5e netwerk aansluiting. Het is een oud topic dat komt omdat ik heel vaak te horen kreeg dat de outlet niet meer leverbaar was omdat Nedap gestopt is met produceren.

Deze heb ik besteld: http://www.elektrototaalm...data-cremewit-inbouw.aspx alleen dan de CAT5e uitvoering die je niet meer op de ziet staan.

Voorheen had ik de utp gewoon uit de kabeldoos lopen zo naar mijn mediaspeler. Dat ging perfect en ik haalde met kopieren hoge snelheden. Nu heb ik de kabel aangesloten op de outlet (deze heeft een soort van lipjes die je naar beneden doet en zorgt ervoor dat de kabel wordt aangeknepen). Het gekke is alleen dat ik geen gbit connectie haal met mijn laptop, terwijl dit voorheen wel zo was. De kabel die ik gebruikt heb in de muur is een cat6 kabel.

Iemand die weet waar dit van kan komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 25-08-2011 14:14 ]

• Thimbelientje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 10:53
Weet je zeker dat deze outlet ook Gb/sec aankan, ik heb al genoeg plastic cat5e muurdozen gezien die bij lange na niet Gb/sec aankonden, de Gbit dozen zijn vaak ook afgeschermd (doormiddel van een metalen kapje) bij de aansluiting en de bedrading moet je met een lsa tool vastzetten, ik betwijfel sterk of zo'n push down sluiting wel goed genoeg is voor deze snelheid (misschien dat collega tweakers hier meer ervaring mee hebben?).

Om het te testen kun je een losse stekker aansluiten :) en controleren of het dan wel goed werkt

kun je het type nummer controlleren op de site van Nedap
http://www.nedap-telecom..../page.php?cat_id=2&id=122

deze 2 kunnen dus Gb/sec:
97 57 597
97 57 619

mocht je 1 van de bovenstaande hebben dan is de volgende optie om te controleren of de bedrading goed is aangesloten, het is belangrijk dat alle 8 aders zijn aangesloten.

Als je geen cat kabel tester hebt moet je iets versieren met een multimeter en zelf een testdraadje + batterij maken om te zien of de kleuren aan beide kanten overeen komen (de betere multimeters kunnen ook meten of er verbinding is zonder dat er spanning opstaat).

[ Voor 36% gewijzigd door Thimbelientje op 25-08-2011 21:24 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Er staat op dat hij cat5e is. Ik heb het printplaatje uit de wandcontact doos gehaald en op de draden een rj45 connector aangesloten. Dan haal ik wel een hogere snelheid. Maar de pinbezetting die ik moet gebruiken voor in de connector van de Nedap vind ik een beetje vaag... niet volgense de standaard. Zal eens kijken of ik de pinbezetting hier kan posten.