Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game controller als muis?

Pagina: 1
Acties:

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Ik heb een HTPC, die ik als volgt wil kunnen gebruiken;

2 profielen/accounts in windows 7. 1 van beide profielen noem ik XBMC en in uitsluitend dat profiel, vervang ik de windows-/explorer shell, met XBMC als shell, dat hij gelijk deze software draait (als zijnde het XBMC Live). XBMC bestuur ik via de Android app; XBMC Remote.

Het 2e profiel/account wil ik gebruiken om emulators als Zsnes te gebruiken, of om als admin XBMC te updaten, etc etc. Hiertoe heb ik usb gamepads (van Logitech)

Wanneer windows opstart, start hij naar het scherm waar je kunt kiezen uit 2 profielen, in dit scherm kan ik vanzelfsprekend nog niets met mijn XBMC remote app...maar ook emulator software voor het gebruiken van de gamepad als muis (zoals Xpadder)..start pas zodra ik in het betreffende account kom.

Kan ik mijn gamepad al aan de praat krijgen, zodat ik zonder muis/toetsenbord een account-keuze kan maken in het start scherm? Of zijn er andere muis/toetsenbord-loze alternatieven?

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 94% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:24 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....een IR afstandsbediening, alleen heb je daar wel weer een IR-receiver voor nodig. :+

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Dit zou wel 's kunnen werken, hij maakt een config file aan...impliceert dit, dat ik de gamepad al kan gebruiken, tijdens het account-keuze scherm? Of moet ik het progje eerst handmatig aanzwengelen? :)