• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 11:00

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een Sapphire Radeon HD 5770 1024 MB in mijn computer zitten en daarop twee beeldschermen aangesloten (DVI). Nu wil ik graag een derde beeldscherm erbij hebben.
Dus nu heb ik even gegoogled, en kwam ik dit tegen: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter. Mijn videokaart heeft één DisplayPort, dus kan ik dan deze adapter gebruiken om een derde monitor aan te sluiten?

Is het dan gewoon een kwestie van adapter in de DisplayPort, beeldscherm in de DVI van de adapter, en het werkt? Of komt er meer bij kijken?

Dank,
Thisegzz

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 13:10
Hoi, minder dan een maand geleden heb ik drie nieuwe schermen gekocht en heb dat kabeltje wat jij hebt gevonden ook gekocht.

Ja het is enkel dat ding in je graka proppen en DVI kabel van monitor er op aansluiten en dan werkt het gewoon! (bij het opstarten deed hij het bij mij niet direct maar als je eenmaal bent ingelogt krijg je er wel gewoon beeld op, je moet dus niet direct denken hé dat ding doet het niet).

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Topicstarter
Thnx voor je reactie Lebon.

Nu lees ik net op http://www.tomshardware.c...4-15-triple-monitors-5770 dit:
if it does not have a USB power cable it will not work
De adapter die ik in de startpost gaf, heeft geen USB kabel.

Ik neem aan dat dat voor extra voeding is. Klopt het dat er inderdaad een USB kabel nodig is?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 11:46
thisegzz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:13:
Thnx voor je reactie Lebon.

Nu lees ik net op http://www.tomshardware.c...4-15-triple-monitors-5770 dit:

[...]

De adapter die ik in de startpost gaf, heeft geen USB kabel.

Ik neem aan dat dat voor extra voeding is. Klopt het dat er inderdaad een USB kabel nodig is?
Hoeft niet, gezien de pinout van de DisplayPort aansluiting is er 1,65W aan voeding meegeleverd met de DisplayPort aansluiting. Maar of dit voldoet, is maar de vraag. Maar als iemand zegt dat het werkt, zal dat wel, toch?

Overigens wilde ik nog even zeggen, maar volgens mij heb je dat al door ;) , dat je maar 2 monitoren op de DVI en HDMI aansluitingen kan doen (dus stel, je maakt gebruik van HDMI, vervalt 1 DVI-aansluiting) en dat een derde dus sowieso op een DisplayPort moet.

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Topicstarter
naarden 4ever schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:25:
[...]

Hoeft niet, gezien de pinout van de DisplayPort aansluiting is er 1,65W aan voeding meegeleverd met de DisplayPort aansluiting. Maar of dit voldoet, is maar de vraag. Maar als iemand zegt dat het werkt, zal dat wel, toch?
Daarom bij deze de vraag aan Lebon: welke videokaart gebruik je de adapter op?
Overigens wilde ik nog even zeggen, maar volgens mij heb je dat al door ;) , dat je maar 2 monitoren op de DVI en HDMI aansluitingen kan doen (dus stel, je maakt gebruik van HDMI, vervalt 1 DVI-aansluiting) en dat een derde dus sowieso op een DisplayPort moet.
Had ik inderdaad al geprobeerd, maar bleek niet te werken.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 11:46
thisegzz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Daarom bij deze de vraag aan Lebon: welke videokaart gebruik je de adapter op?
Mag niet uitmaken. De pinout van een aansluiting staat vast bij het JEDEC, dus daar mogen videokaarten niet van afwijken. Er mag ook een maximale ruis zijn op de lijn, dus je kunt er zeker van zijn dat de HD5770 (het dezelfde, maar 512MB) gewoon 1,65W levert. Ik ga binnenkort hetzelfde grapje proberen, dus ik volg dit topic nog wel even ;)
thisegzz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Had ik inderdaad al geprobeerd, maar bleek niet te werken.
Oeps... niet dus. ;)

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb met met precies die adapter op zowel een HD5870 als een HD6870 (beiden van Sapphire) een derde monitor aangesloten en dat werkte in beide gevallen in één keer en probleemloos :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• henkheksloot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 12:51
ook bij mij (club3d HD5770) werk ik al een half jaar met 3 monitoren met die sapphire adapter...
let wel: het moet een active zijn anders geen digitaal signaal.

EDIT:
overigens oppassen met over/onderclocken... door het automatisch terugklokken van de videokaart in idle krijg je strepen door je tweede (of derde) scherm. Je kan in je ccc profiel de onderklok wijzigen van 168mhz naar 400. In msi afterburner (wat ik gebruik om zo ook de fan een andere curve te geven) is het me nog niet gelukt. Ik switch dus tussen profielen tijdens normaal werk en gamen.
http://www.google.nl/#scl...e07ef7f&biw=1920&bih=1096

Binnenkort (lees: een week voor bf3) een 6950 aanschaffen, waarin ik alleen het gamescherm prik en lekker kan overclocken, de andere schermen op de 5770. 8)

[Voor 71% gewijzigd door henkheksloot op 25-08-2011 16:39]

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Topicstarter
Dank jullie wel! Binnenkort dan maar eens de adapter aanschaffen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee