[BUG?] Kan niet inloggen op TweakBlogs

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicstarter
Op dit moment is het voor mij niet mogelijk om in te loggen bij Tweakblogs. De fout luidt "Login mislukt!". Uit- en inloggen bij tweakers.net en gathering.tweakers.net lukt wel. En ja, ik vul exact dezelfde informatie in (dezelfde gebruikersnaam, hetzelfde wachtwoord) bij Tweakblogs als dat ik doe bij T.net en GoT.

Getest met verschillende browsers (Internet Explorer en Firefox) op verschillende systemen en verschillende internetverbindingen.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2011 13:39 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heb je third party cookies misschien geblocked in je browser?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicstarter
Toegegeven: in mijn normale Firefox installatie stond "Accept third-party cookies" uit. Echter, als ik dit inschakel en de browser herstart, lukt het inloggen nog steeds niet (dezelfde foutmelding). Ook is de geteste Internet Explorer 8 'vanilla' (geen wijzigingen in de instellingen).

Als extra test heb ik Firefox Portable gedownload en niets gewijzigd aan de standaardinstellingen. Ook daarmee krijg ik dezelfde fout. Wel zie ik dat na het bezoeken van tweakblogs.net, nog voor het inloggen, een cookie aangemaakt wordt (TnetID) op sitenaam tweakers.net. Let erop dat in de standaardinstellingen van Firefox Portable de optie "Accept third-party cookies" altijd aanstaat.

Een andere test gedaan: met mijn Android toestel proberen in te loggen met de ingebouwde browser gaf enkele malen dezelfde fout voordat het wel werkte. Nu lijkt het achter elkaar wel te werken op mijn Android toestel, maar niet op 4 verschillende desktops die ik heb getest.

[edit]
Na het legen van het browsercache van mijn Android toestel en een reboot kom ik daarmee weer niet ingelogd. De meegeleverde Android browser is 'vanilla' qua instellingen (accepteert alle cookies). Getest via 3G en WiFi.

[edit2]
Net lukte het mij eenmaal om in te loggen met mijn 'gewone' Firefox installatie. Cookies verwijderd, herstart en ik kan weer niet inloggen.

[edit3]
Nu werkt direct inloggen via tweakblogs.net niet, maar indirect via tweakers.net wel. Zodra ik (met een kale browser, IE of Firefox) inlog op tweakers.net en daarna surf naar tweakblogs.net, ben ik ingelogd ("Je bent nu ingelogd met je Tweakers.net account[...]"). Als ik nu uitlog via tweakers.net, lukt het mij in dezelfde browsersessie om direct op tweakblogs.net in te loggen. Echter, als ik alle cookies verwijder, werkt direct inloggen bij tweakblogs.net niet meer.

Als ik eerst naar tweakers.net ga en daar in- en uit log, hou ik meer cookies over dan dat ik zonder in te loggen direct tweakblogs.net bezoek en probeer in te loggen. Hieronder de situatie van de cookies geschetst voordat op tweakblogs.net wordt ingelogd. Beide situaties worden begonnen zonder cookies.

Cookies in de situatie waarbij het inloggen bij tweakblogs.net niet werkt (niet eerst in/uitloggen via tweakers.net):
tweakers.net TnetID

Cookies in de situatie waarbij het inloggen bij tweakblogs.net wel werkt (eerst inloggen via tweakers.net, uitloggen via tweakers.net):
tweakers.net pl
tweakers.net TnetID
tweakers.net tc

[ Voor 50% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2011 16:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

crisp

Devver

Pixelated

Confirmed; ik heb hier een ticket voor gemaakt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

crisp

Devver

Pixelated

Deze bug is inmiddels intern gefixed; de fix komt volgende week mee met de nieuwe release :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.