• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb een Yamaha RX-V671 receiver en deze onlangs volledig in gebruik genomen (had eerst alleen zuilen staan, maar heb nu een eigen huis dus 5.0 staat, en doet het fantastisch!) waar ik nog een review over ga schrijven.

Ik zit echter met het volgende. Als ik muziek wil afspelen via mijn laptop over HDMI doet deze dat alleen op het moment dat de TV ook aan staat. Dit is irritant, omdat als er visite is en ik via bv. Spotify muziek wil aanzetten, ik ook heel ongezellig de TV aan moet laten staan. Ik ben op zoek naar een instelling waarmee hij muziek afspeelt zonder dat het HDMI signaal daadwerkelijk doorgegeven moet worden, wellicht dat hij wel audio verstuurt zelfs als er geen signaal verstuurt behoeft te worden, maar kan deze zo 123 niet vinden.

Zou dit een instelling van receiver of van laptop zijn? Iemand een idee over hoe dit op te lossen of in welke richting ik het zou kunnen zoeken? Ik kan het niet vinden..

Alvast dank!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Naar mijn weten moet er bij een HDMI bron ook altijd een actief apparaat op de HDMI Out staan. Zodra je de TV uit zet verliest de receiver de connectie en zal stoppen. Je zou kunnen proberen of je de laptop via een andere manier aan zou kunnen sluiten. Iets van analoog of S/PDIF.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Ik ken de Yamaha receiver niet , maar ik heb dit probleem ook gehad met mijn Denon receiver.
Volgens mij is er een instelling waarin je op je receiver de hdmi kunt instellen via de Amp of TV output. Verder heb je nog een instelling waarin je de HDMI control on/off kunt zetten.
Hierna zou je even kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Lijkt mij dat dat wel mogelijk moet zijn, ik kan dat alvast (pioneer receiver, sony tv) en schoonbroer eveneens (onkyo receiver, lg tv). TV aan, muziekje kiezen, tv uit. Heel korte onderbreking in de muziek, en daarna speelt ie rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Bij mij gooit 'ie het geluid terug op de laptop. Ik zal eens gaan kijken naar de mogelijkheden gegeven door Qlivian.

@Fear, vind het zo zonde om mijn digitale verbinding met receiver te verliezen, bovendien vind ik het hebben van maar 1 kabel zo fijn. Maar altijd nog een goede backup.

• Throduss
Het is opgelost. Was inderdaad HDMI control. Zodra ik deze uitzette werkte het wel, dank voor de input.
Pagina: 1