• lestrugg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11-2021
Beste tweakers,

Ik wil graag een gezonde carrière maken in beveiliging. Het is mijn doel om uiteindelijk terecht te komen op een hoge positie bij een bank oid waar de beveiliging ver ontwikkeld is; waar ik altijd de kans krijg om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van beveiliging mee te maken. (Ik heb altijd al enorme interesse gehad in elektronische beveiliging, de hacking filosofie en de praktijk daarvan). Ik snap dat ik een breed onderwerp heb aangekaart en dat er verschillende vormen en niveaus van beveiliging zijn: netwerkbeveiliging, cryptografisch, etc.

Als starter heb ik geen enkele professionele ervaring en heb daarom geen enkel idee waar ik kan beginnen. Heeft er iemand enig ervaring op het gebied van beveiliging die mij op weg zou kunnen helpen? Met welke banen zou ik kunnen beginnen? Is er een efficiënte en leerzame manier om dit te doen? Mijn opleiding bachelor Informatica heb ik afgerond. Alvast bedankt!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59
Kijk eens of je hier kunt solliciteren: https://www.fox-it.com/nl/werken-bij-fox-it/vacatures

Doen veel opdrachten voor de overheid.

edit: en wat extra leesvoer: Forensische ICT opleiding / ervaringen?

[ Voor 26% gewijzigd door HenkEisDS op 25-08-2011 12:29 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Even je titel wat deftiger gemaakt en een alias in Beveiliging & Virussen gezet, daar zitten ongetwijfeld ook mensen die hier iets over kunnen zeggen :)

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Check de opleiding Information Security Management (Hogeschool Den Haag).

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Misschien staan er nog vacatures open bij de overheid, waarschijnlijk defensie.
Het probleem bij de overheid is dat de sollicitatie procedure nogal lang duurt, en onder andere moet wachten tot ze weer een grote aanwervingstesten doen, en dan een maand later nog eens op gesprek mag gaan.
Althans zo zat het in Belgie toen ik enkele jaren terug solliciteerde bij defensie voor een security job.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Waar je uiteindelijk het beste kunt beginnen vind ik moeilijk. Ik zou zeggen gewoon waar een vacature is op het gebied van informatiebeveiliging. Dan merk je vanzelf welke zaken het beste bij je passen. Je begint nooit op een plek waar ze al meteen een perfecte toekomst voor je gereserveerd hebben. Dat zul je zelf moeten doen en je werkgever steeds overtuigen van je eigen kwaliteiten. (Dat lukt het beste door getoonde resultaten overigens)

Ik heb wel een link ingevoegd die misschien interessant voor je is. Het betreft het Platform voor Informatiebeveiliging. Een platform voor de informatiebeveiligers. Je kan daar al veel ervaringen van anderen oppikken en de ontwikkelingen blijven volgen.

http://www.pvib.nl/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een beetje realiteitszin lijkt me ook niet verkeerd. Besluitvorming, over welk onderwerp dan ook, bij grote organisaties blijft altijd complex en nieuwste ontwikkelingen implementeren gaat vast een stuk minder snel dan je denkt.
Bedenk gewoon wat je wil: projectleider implementatie, security officer of op management's niveau meedenken over strategische keuzes over beveiliging etc. En in dat laatste geval is een technische achtergrond handig, maar soft-skills nog veel belangrijker.

Fox-IT heeft een goede naam in de markt, maar ik zou me niet alleen beperken tot alleen software beveiliging. Ook bedrijven die fysieke toegang (badge, iris-scan etc) kan een interessante ingang zijn.
Pagina: 1