Toon posts:

Pc valt na 2 seconden uit, start weer vanzelf op etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb een groot probleem met mijn nieuwe computer. Ik heb gisteren mijn oude geluidskaart (een EMU kaart geschikt voor muziekopnames) in de nieuwe computer te stoppen. Hij zat in mijn oude pc en werkte zonder problemen. Ik heb zo'n metalen strip uit de computer gehaald en de kaart vervolgens in het moederbord geklikt. Dit ging allemaal prima, ik heb in het verleden ook vaak zelf videokaarten en dergelijken vervangen, dus ik weet wel wat ik doe.

Toen ik de computer weer ging opstarten, kwam er geen melding 'nieuwe hardware gevonden', die normaal gesproken altijd wel omhoog komt. Na een tweetal minuten kreeg ik plotseling een blauw scherm, en er stond een foutmelding met het woord USB erin (ik heb de melding helaas niet opgeschreven). Toen ik de computer opnieuw ging opstarten, schakelde hij zichzelf na ongeveer 2 seconden uit. Vervolgens springt de pc na een aantal seconden weer automatisch aan (zonder een knop in te drukken) waarna hij na een aantal seconden vanzelf weer uit gaat. Dit blijft zichzelf continu herhalen.

Ik heb de geluidskaart er weer uit gehaald, dit had geen effect. Ik heb de batterij van het moederbord vervangen, dit heeft ook geen effect. Als ik de pc aandoe met de kast open, draaien alle fans gewoon zoals altijd. Wat nu ook heel vreemd is, is dat wanneer ik de pc aandoe, het ongeveer 1,5 seconde duurt voordat de aanspringt, er lijkt dus een vertraging tussen de aanknop en het signaal naar de pc toe te zitten, voorheen startte de pc gelijk op bij het indrukken van de aanknop.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, onwijs bedankt alvast voor de reacties! Dit zijn de specs van de pc trouwens:

CPU: Intel Core i7-2600 3.4Ghz 8mb 5.0Gt/s (64bit en 32Bit)
-Optical: Samsung Dual Layer DVD brander 22x RAM GH-222AB
-Grafisch: PsysX Nvidia GTX570-1.2Gb HDM I DVI
-Voeding: 14cm KS-850W Realpower voeding
-Kast: Coolermaster Elite ATX midi Tower
-HDD: SATA3-600 1TB (1000Gb) SEAGATE 7200rpm harddisk
-Geheugen: Kingston 16Gb 1333mhz (4x4Gb) (dual channel).
-Moederbord: MSI P67A-GD55 B3 met USB3 Full ATX Intel H67 chipset met:
-8x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front).
-1x Firewire 1394, USB3 2x port superspeed, Gbit 10/100/1000 Lan, 1x PS2

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kun je wel in je bios komen? of komt dat ook niet tevoorschijn?

Ik raad je aan, even alle kabels goed te controleren. Of alles goed nog aangesloten zit, op je mobo, op je videokaart. Heb je je speakertje ook aangesloten op je mobo, voor de piepjes?

Trek de voedingskabel eruit, wacht 15 seconden en voer het opnieuw erin en zet hem dan weer aan.

Edit:

En laat de geluidskaart even eruit

[ Voor 8% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-08-2011 11:57 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik krijg het vermoeden dat er ergens sluiting is (geweest), en dan met name in de omgeving van de kaart die je er net ingestopt had.. (een andere logische verklaring is er niet echt)

Ik ben eigenlijk bang dat er ergens op je moederbord sluiting is ontstaan waardoor er wat opgeblazen is.. maar ik hoop voor jou dat ik ernaast zit.. :-/

Inderdaad alles een voor een los trekken tot je een minimaal aantal hardware over hebt, mocht hij dan nog dezelfde symptomen vertonen is het wel duidelijk denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle kabeltjes goed aangedrukt, maar er verandert niks. Ik kan niet in mijn bios komen, daarvoor valt hij te snel uit, ik krijg ook geen beeld op mijn scherm. Ik had voordat ik de kaart erin zette normale boxen aangesloten, dat werkte allemaal prima. Toen ik de kaart erin had gezet startte hij wel gewoon op de eerste keer, als ik wat opgeblazen zou hebben zou hij toch gelijk al niet meer moeten werken? MAar ik ben ook erg bang dat je gelijk heb ja. Bedankt voor de hulp iig, ik denk dat ik de pc maar terugstuur en dan hopen dat het onder mijn garantie valt! Tenzij iemand anders nog een goede oplossing weet :)!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Xtr3me4me schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:56:
Heb je je speakertje ook aangesloten op je mobo, voor de piepjes?
[/small]
heb je dit gedaan? niet de boxjes dus maar het speakertje in je pc kast op een mobo header aansluiten. deze piepjes kunnen vertellen waar het mis gaat in je pc.

Verwijderd

Test het geheel eens buiten de kast (houten tafel of op een stuk karton). Als er nu ergens sluiting zit, kan je er op deze manier achterkomen.

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Probeer eens op een kartonnen plaat of iets dergelijks zoals hierboven al is aangegeven, eventueel kijk of je een debugger kaart kunt krijgen zodat je weet wat er niet werkt.
Probeer ook eens met zo min mogelijk hardware op te starten, zoals 1 reepje ram, 1hdd etc.

Verwijderd

Topicstarter
heb je dit gedaan? niet de boxjes dus maar het speakertje in je pc kast op een mobo header aansluiten. deze piepjes kunnen vertellen waar het mis gaat in je pc.
[/quote]

Oh dat werd er dus bedoeld :)! Bij het opstarten voor het probleem hoorde ik piepjes tijdens het opstarten dus neem aan dat hij al aangesloten is op het moederbord. Bij het opstarten en uitvallen hoor ik nu geen enkele piep meer.

Het complete moederbord uit de pc halen durf ik niet echt aan, want zoals jullie uit mijn verhaal en antwoorden al hebben kunnen opmaken ben ik nogal een pcnoob :)! Ik ga hem maandag terugbrengen aangezien ik een jaar garantie heb, ik hoop dat de eventuele schade hieronder valt.

Mijn oude geluidskaart die het probleem heeft veroorzaakt heb ik weer in de oude pc teruggestoken, en deze werkt weer vlekkeloos. Dit zou moeten betekenen dat het niet aan de kaart heeft gelegen toch?

Nogmaals bedankt voor alle berichten!
Pagina: 1