Hey allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb een groot probleem met mijn nieuwe computer. Ik heb gisteren mijn oude geluidskaart (een EMU kaart geschikt voor muziekopnames) in de nieuwe computer te stoppen. Hij zat in mijn oude pc en werkte zonder problemen. Ik heb zo'n metalen strip uit de computer gehaald en de kaart vervolgens in het moederbord geklikt. Dit ging allemaal prima, ik heb in het verleden ook vaak zelf videokaarten en dergelijken vervangen, dus ik weet wel wat ik doe.
Toen ik de computer weer ging opstarten, kwam er geen melding 'nieuwe hardware gevonden', die normaal gesproken altijd wel omhoog komt. Na een tweetal minuten kreeg ik plotseling een blauw scherm, en er stond een foutmelding met het woord USB erin (ik heb de melding helaas niet opgeschreven). Toen ik de computer opnieuw ging opstarten, schakelde hij zichzelf na ongeveer 2 seconden uit. Vervolgens springt de pc na een aantal seconden weer automatisch aan (zonder een knop in te drukken) waarna hij na een aantal seconden vanzelf weer uit gaat. Dit blijft zichzelf continu herhalen.
Ik heb de geluidskaart er weer uit gehaald, dit had geen effect. Ik heb de batterij van het moederbord vervangen, dit heeft ook geen effect. Als ik de pc aandoe met de kast open, draaien alle fans gewoon zoals altijd. Wat nu ook heel vreemd is, is dat wanneer ik de pc aandoe, het ongeveer 1,5 seconde duurt voordat de aanspringt, er lijkt dus een vertraging tussen de aanknop en het signaal naar de pc toe te zitten, voorheen startte de pc gelijk op bij het indrukken van de aanknop.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, onwijs bedankt alvast voor de reacties! Dit zijn de specs van de pc trouwens:
CPU: Intel Core i7-2600 3.4Ghz 8mb 5.0Gt/s (64bit en 32Bit)
-Optical: Samsung Dual Layer DVD brander 22x RAM GH-222AB
-Grafisch: PsysX Nvidia GTX570-1.2Gb HDM I DVI
-Voeding: 14cm KS-850W Realpower voeding
-Kast: Coolermaster Elite ATX midi Tower
-HDD: SATA3-600 1TB (1000Gb) SEAGATE 7200rpm harddisk
-Geheugen: Kingston 16Gb 1333mhz (4x4Gb) (dual channel).
-Moederbord: MSI P67A-GD55 B3 met USB3 Full ATX Intel H67 chipset met:
-8x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front).
-1x Firewire 1394, USB3 2x port superspeed, Gbit 10/100/1000 Lan, 1x PS2
Toen ik de computer weer ging opstarten, kwam er geen melding 'nieuwe hardware gevonden', die normaal gesproken altijd wel omhoog komt. Na een tweetal minuten kreeg ik plotseling een blauw scherm, en er stond een foutmelding met het woord USB erin (ik heb de melding helaas niet opgeschreven). Toen ik de computer opnieuw ging opstarten, schakelde hij zichzelf na ongeveer 2 seconden uit. Vervolgens springt de pc na een aantal seconden weer automatisch aan (zonder een knop in te drukken) waarna hij na een aantal seconden vanzelf weer uit gaat. Dit blijft zichzelf continu herhalen.
Ik heb de geluidskaart er weer uit gehaald, dit had geen effect. Ik heb de batterij van het moederbord vervangen, dit heeft ook geen effect. Als ik de pc aandoe met de kast open, draaien alle fans gewoon zoals altijd. Wat nu ook heel vreemd is, is dat wanneer ik de pc aandoe, het ongeveer 1,5 seconde duurt voordat de aanspringt, er lijkt dus een vertraging tussen de aanknop en het signaal naar de pc toe te zitten, voorheen startte de pc gelijk op bij het indrukken van de aanknop.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, onwijs bedankt alvast voor de reacties! Dit zijn de specs van de pc trouwens:
CPU: Intel Core i7-2600 3.4Ghz 8mb 5.0Gt/s (64bit en 32Bit)
-Optical: Samsung Dual Layer DVD brander 22x RAM GH-222AB
-Grafisch: PsysX Nvidia GTX570-1.2Gb HDM I DVI
-Voeding: 14cm KS-850W Realpower voeding
-Kast: Coolermaster Elite ATX midi Tower
-HDD: SATA3-600 1TB (1000Gb) SEAGATE 7200rpm harddisk
-Geheugen: Kingston 16Gb 1333mhz (4x4Gb) (dual channel).
-Moederbord: MSI P67A-GD55 B3 met USB3 Full ATX Intel H67 chipset met:
-8x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front).
-1x Firewire 1394, USB3 2x port superspeed, Gbit 10/100/1000 Lan, 1x PS2