Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraag waar ik het antwoord nog niet op gevonden heb.

Ik had voorheen Vista 32bit met 4GB geheugen, dit geheugen draaide op 800Mhz (PC6400).
Nu heb ik Windows 7 64bit geïnstalleerd en meteen 4GB geheugen erbij geplaatst.

Toen ik dat gedaan had draaide het geheugen opeens op 667Mhz.
Waarom draait 4GB geheugen op 800Mhz en 8GB geheugen op 667Mhz?

Ik heb het in de bios al handmatig aangepast naar 800Mhz, maar dan doet mijn pc het niet goed meer en loopt vast.

Alvast bedankt voor de reacties.

M.v.g. Ceriel

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoeveel Mhz is je nieuwe 4Gb reepje? Je mobo clockt automatisch terug naar de langzaamste reepje.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
Die nieuwe zijn ook 800Mhz. Er zit nu dus 4 x 2GB 800Mhz in.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Je moet dan wel de timings ook goed hebben staan, op je memory zit een chipje waar in staat welke snelheden en timings er beschikbaar zijn, je mobo kiest er dan 1. Als jij de snelheid aan gaat passen en de timings laat staan is het idd instabiel.

Als je nog core2 draait is er geen voordeel om 800 te draaien, gewoon 1:1 met de 667 fsb is al zo'n beetje de max qua performance.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel makkelijk om te vermelden, de processor is een AMD Phenom II X4 940 BE.

Hier een screenshot van het oude geheugen (slot 0 en 1)
Afbeeldingslocatie: http://i1185.photobucket.com/albums/z349/chiefkok/Geheugenslot0en1.jpg

Dit is het nieuwe geheugen (slot 2 en 3)
Afbeeldingslocatie: http://i1185.photobucket.com/albums/z349/chiefkok/Geheugenslot2en3.jpg

Wie weet is het handig voor de kenners.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 15:41 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
dat 2e screenshot is way blurry. Maar goed, als je je geheugen perse op 400 wil hebben dan kan je dat doen maar dan moet je ook al die timings die daar in het 400 mhz kolommetje staan invullen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1