diskeltische lurker
Verwijderd
Voor mij Abit, mobo`s hebben me nog nooit in de steek gelaten, maar Asus is ook goed alleen een beetje aan de dure kant.
afhankelijk van welke chipset, met BX hebben beide een heel goed bord op de markt (P3B-F en BE6-II) ik geloof niet dat die plankjes elkaar echt ontlopen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Heb in mijn bezit gehad een Asus P2L97. Een doodnormaal PII mobo met de 440LX chipset. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik een Abit BP6. Wederom geen enkel probleem, behalve dan de gesharede IRQ's en de gebrekkige ACPI onder win2k.
Die ACPI is opgelost, en de irq's, ja dat blijft een probleem, maar het kan best zijn dat mijn asus dat ook had, alleen had ik toen nog niet zo veel zooi in mijn pc hangen.
Beide hebben bij mij een streepje voor. Als ik nu een nieuw mobo zou kopen (Athlon) dan zou ik denk ik voor de Abit KA7 gaan, door de betere layout en 6 PCI sloten. Maar zeker weten doe ik het niet.
Nu heb ik een Abit BP6. Wederom geen enkel probleem, behalve dan de gesharede IRQ's en de gebrekkige ACPI onder win2k.
Die ACPI is opgelost, en de irq's, ja dat blijft een probleem, maar het kan best zijn dat mijn asus dat ook had, alleen had ik toen nog niet zo veel zooi in mijn pc hangen.
Beide hebben bij mij een streepje voor. Als ik nu een nieuw mobo zou kopen (Athlon) dan zou ik denk ik voor de Abit KA7 gaan, door de betere layout en 6 PCI sloten. Maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderd
IK ben een fan van asus borden. ok de layout van bijvoorbeeld hun laatste bord de K7V is niet super, maar de stabiliteit wel! en ook de prestaties zijn super. Vooral de stabiliteit is met de abit borden de laatste tijd wat minder: borden als de BP6 enz blijken niet super stabiel te zijn en zelfs met de QQ final bios hoor ik nog mensen met problemen. Over ASUS hoor je gewoon bijna geen problemen(ok K7M maar dat was een powersupply probleem). de overclockbaarheid is qua stabiliteit beter bij asus maar abit borden hebben meer feats. dus eigenlijk moet je zelf kiezen allebijd e merken zullen een prachtbord leveren.
TweakinG VinnY(was thavinny maar was em pass kwijt)
TweakinG VinnY(was thavinny maar was em pass kwijt)
Verwijderd
Er zijn naar mijn menig geen echte slechte borden meer, maar wel trendsetters zoals MSI, Abit en Asus, in willekeurige volgorde!
Ze zijn allebei erg goed alleen de Abit KA7 heeft 1 PCI slot meer, geen AMR en een 4de DIMM slot, dus als je dent dit nodig te hebben dan ga je voor deze anders is de ASUS K7V een goede alternatief
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Als je niet gaat overclocken, dan vind ik Asus iets beter. Superieure stabiliteit.
Als je gaat overclocken, dan moet je toch echt bij Abit zijn...SoftCPU heerst. En 5 jaar garantie kan ook nooit kwaad...
Als je gaat overclocken, dan moet je toch echt bij Abit zijn...SoftCPU heerst. En 5 jaar garantie kan ook nooit kwaad...
De nieuwere Asus borden zoals de p3b-f hebben zowel jumpers als Softmenu en een award 6.0 bios en vio voltage tweakers (chipset voltage) dit zijn ook perfecte oc borden en ik vind ze stabieler dan hun abit tegenhangers onder zelfde overklokte omstandigheden
Pagina: 1