Toon posts:

Vbs script.

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Vbs script gemaakt die in een excel bestand bepaalde wijzigingen maakt.
dat ziet er zo uit:

objRange.Replace "Verschil tussen ''Urenverschil'' en ''Verzuim'' is:", "Verschil tussen urenverschil en verzuim is:"

Maar hoe kan je de extra " (zie dikgedrukt !) binnen één lijn toepassen? Vbs script voert nu niet uit.. .. die meldt: "Einde van instructie wordt verwacht"

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:24
Escapen van een " in vb doe je met 2 dubbel quotes (dus "").
Dus: ""Urenverschil"" en ""Verzuim""

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben niet bekend met vbs script, maar in de meeste talen kun je ze escapen met '\', dus:
code:
1
blabla "Verschil tussen \"Urenverschil\" en etc","meer tekst"

edit:
Niet in vbs script dus, zie reply hierboven!

[ Voor 15% gewijzigd door _Squatt_ op 25-08-2011 11:10 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Thank you!

Het was even een beetje een lastige vraag om te formuleren.. maar je had 'm in 1x door !

;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je dumpt nu je probleem, maar je geeft niet aan wat je nu zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Dat verwachten we echter wel. Ook is dit iets wat met basiskennis van Vbs gewoon op te lossen is en die zou je jezelf prima moeten kunnen aanleren. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je niet niet zelf met wat uitzoek werk had kunnen oplossen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.