Hallo Mede tweakers,
Ik heb een korte vraag waar ik hopelijk een snel antwoord op kan krijgen!
Ik heb sinds kort mijn server ge-upgrade naar een nieuw mobo/cpu/mem omdat het oude moederbord kuren begon te vertonen. Hierdoor kan ik jammer genoeg mijn oude raid kaartje van XFX niet meer aan het werken krijgen! Nu ben ik dus met spoed op zoek naar een nieuw kaartje om 2/4 S-ata HDD's aan te kunnen sluiten. Maar na enig speurwerk kom ik er niet uit!
De kaartjes die mij ideaal leken komen goed uit de grote reviews maar slecht uit de gebruikersreviews. Dus is mijn vraag of er iemand meer inzicht heeft hierop en mij een aankoop advies kan geven. Ik zou namelijk vandaag nog een nieuw kaartje willen bestellen.
Wat mij beviel qua specs was hetvolgende kaartje: Link
Hierbij ligt de prijsklasse voor mij dan ook tot +/- €150
Wat ik ermee wil:
2-4 Sata hdd's aansturen in JBOD
Dit worden uiteindelijk Hitachi Deskstar 3TB 7200rpm S-ata 6 schijven.
De doorvoer snelheid van het kaartje moet goed zijn i.v.m. sharen op LAN party's(fulldc)
Het kaartje moet compatibel zijn met Windows 7
En met een Asus P8Z68-V Pro moederboard
Bij voorbaat al dank voor het lezen en de reacties!
Kellan
Ik heb een korte vraag waar ik hopelijk een snel antwoord op kan krijgen!
Ik heb sinds kort mijn server ge-upgrade naar een nieuw mobo/cpu/mem omdat het oude moederbord kuren begon te vertonen. Hierdoor kan ik jammer genoeg mijn oude raid kaartje van XFX niet meer aan het werken krijgen! Nu ben ik dus met spoed op zoek naar een nieuw kaartje om 2/4 S-ata HDD's aan te kunnen sluiten. Maar na enig speurwerk kom ik er niet uit!
De kaartjes die mij ideaal leken komen goed uit de grote reviews maar slecht uit de gebruikersreviews. Dus is mijn vraag of er iemand meer inzicht heeft hierop en mij een aankoop advies kan geven. Ik zou namelijk vandaag nog een nieuw kaartje willen bestellen.
Wat mij beviel qua specs was hetvolgende kaartje: Link
Hierbij ligt de prijsklasse voor mij dan ook tot +/- €150
Wat ik ermee wil:
2-4 Sata hdd's aansturen in JBOD
Dit worden uiteindelijk Hitachi Deskstar 3TB 7200rpm S-ata 6 schijven.
De doorvoer snelheid van het kaartje moet goed zijn i.v.m. sharen op LAN party's(fulldc)
Het kaartje moet compatibel zijn met Windows 7
En met een Asus P8Z68-V Pro moederboard
Bij voorbaat al dank voor het lezen en de reacties!
Kellan