mijn hp scanjet 3300c werkt niet op mijn 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• crazydogfighter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 13:00
Hallo

ik heb een hp scanjet 3300c maar hij werkt niet op mijn Windows 7. toen ik hem aan mijn laptop aansloot kon hij de software niet vinden en daardoor kan ik niet scannen. ik heb het originele schijfje van hp geprobeert maar die onder steunt het niet. ik heb op het gezocht en vond software voor de scannner die voor xp was bedoeld maar dit dit programma hp presision scan zegt dat hij geen scanner kan vinden. toen heb ik het programma veuscan gedowload maar die kan ook de scanner niet vinden weet iemand hoe dat komt?? :? :? :? :? :?

:? gr: crazydogfighter

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-07 20:45
Dan zou ik als ik jou was eens beginnen met het controleren van de scanner en de kabels etc... probeer eens een andere usb-aansluiting enzo... want als zelfs vuescan het apparaat niet werkend krijgt is er wat anders aan de hand. Vuescan heeft namelijk support voor die scanner en kan deze aansturen zonder propierty drivers... en als ik het goed begrijp zou dit ook je enige mogelijkheid kunnen zijn, want HP heeft officieel geen support voor die scanner onder Win7... het is dan ook al een redelijk oud beestje

http://hpanswers.blogspot...rs-windows-7-drivers.html

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:52
Veel scanners van HP zijn werkend te krijgen onder Win7 door de driver uit de .exe te extracten (met behulp van WinRar bijvoorbeeld). Zo heb ik het thuis ook gedaan op Vista en Win7 systemen waar HP zelf geen driver voor heeft.

Edit:
Maar zoals MicGlou zegt zou je toch wel verwachtten dat Vuescan de scanner iig zou moeten herkennen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rupie op 25-08-2011 12:33 ]

Desktop | Server | Laptop

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vuescan gaat volgens mij uit van een TWAIN compatible scanner. Daar voor heeft ie wel windows voor nodig om die TWAIN compatible scanner te vinden. Daar voor zul je toch iets van drivers nodig hebben denk ik..

• MicGlou
Gleighton schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:35:
Vuescan gaat volgens mij uit van een TWAIN compatible scanner. Daar voor heeft ie wel windows voor nodig om die TWAIN compatible scanner te vinden. Daar voor zul je toch iets van drivers nodig hebben denk ik..
Nee, dat is juist het grote voordeel van Vuescan, als de scanner supported is heb je geen propierty drivers nodig, dan doet Vuescan met zijn eigen twain-driver. Het klopt wel wat betreft niet supported hardware, daarmee kan Vuescan ook werken maar dan moet er wel een driver aanwezig zijn.

Ik gebruik mijn oude Canoscan die niet supported is onder win7 ook met Vuescan, dus geen propierty driver aanwezig... geen probleem. Je kan op de website van Vuescan een vrij lange lijst vinden van alle apparaten die er out-of-the-box mee moeten werken. En vaak werken niet vermelde scanners ook nog wel puur omdat deze qua aansturing niet verschillen van andere modellen.

@rupie... hoogst supported OS is XP... ik heb het nog maar weinig voor elkaar gekregen om XP drivers draaiende te krijgen onder win7...

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 25-08-2011 12:42 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:52
MicGlou schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:40:
@rupie... hoogst supported OS is XP... ik heb het nog maar weinig voor elkaar gekregen om XP drivers draaiende te krijgen onder win7...
Das bij mijn PCS 2110 dus ook het geval, maar na het nodige gekloot doet die het uiteindelijk wel ;) Zo deed ik het onder Vista en zo heb ik het onder Win7 ook opgelost. Ben het wel met je eens verder hoor, bij de meeste apparatuur werkt het niet zo makkelijk. En dan zit ik zelf nog te prutsen omdat ik alleen de losse driver wil, de volledige exe met alle software en drivers erbij voor XP kan ik zonder problemen installeren op mijn Win7 machines

Desktop | Server | Laptop

• MicGlou
Rupie schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:06:
[...]

Das bij mijn PCS 2110 dus ook het geval, maar na het nodige gekloot doet die het uiteindelijk wel ;) Zo deed ik het onder Vista en zo heb ik het onder Win7 ook opgelost. Ben het wel met je eens verder hoor, bij de meeste apparatuur werkt het niet zo makkelijk. En dan zit ik zelf nog te prutsen omdat ik alleen de losse driver wil, de volledige exe met alle software en drivers erbij voor XP kan ik zonder problemen installeren op mijn Win7 machines
Daarvoor zitten we op tweakers toch? Nooit geschoten is altijd mis, ik zou het idd ook altijd een leuke uitdaging vinden om het toch werkend te krijgen....

Misschien nog een kleine tip voor de TS, kijk eens of er nieuwere modellen van zijn binnen dezelfde of een vergelijkbare serie die wel Win7 support hebben... grote kans dat je scanner gewoon werkt met die losse driver... dan dus niet het hele pakket installeren, maar zoals Rupie aangeeft de driver uit het installatiebestand halen door het installatie bestand uit te pakken met winrar.

Edit: Ik heb nog even wat gegoogled en ik raad de TS aan dit ook even te doen... er zijn genoeg mogelijkheden beschikbaar om deze scanner aan het werk te krijgen onder vista/win7... het mag dus blijkbaar geen probleem zijn :)

Deze zou bijvoorbeeld moeten werken om de basisfunctionaliteit te kunnen gebruiken: http://www.pcrepaircentral.com/infdownload_342.html

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 25-08-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydogfighter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 13:00
Ik heb het toen werkend gekregen, nog bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1