Sinds kort ben ik de wondere wereld betreden van SQL, helaas loop ik nu (al) vast met iets. Ik gebruik SQL in Microsoft Access 2010.
Het probleem is het volgende; ik heb een lijst met allemaal vliegvelden, zoals hier (een klein deel):
Vervolgens wil ik alle vliegvelden uit Sweden, Finland en Mexico eruit halen, en alleen de vliegvelden uit de overige landen laten terugkomen. Voor één land lukt het me nog wel, maar voor meerdere landen krijg ik het maar niet voor elkaar. Het dichtstbijzijnde (of in ieder geval, wat mij het meest logisch leek) is het volgende:
SELECT Location.Name
FROM Location
WHERE Name NOT LIKE IN("*Sweden*", "*Finland*", "*Mexico*")
Helaas pakt ie de NOT LIKE IN() combinatie niet. Enig idee hoe dit op te lossen?
Het probleem is het volgende; ik heb een lijst met allemaal vliegvelden, zoals hier (een klein deel):
Name Lagos de Moreno airport ( LOM) - Mexico Linkoping airport ( LPI) - Sweden Lappeenranta airport ( LPP) - Finland Ludhiana airport ( LUH) - India Lusikisiki airport ( LUJ) - South Africa Luqa airport ( 995) - Malta Langgur airport ( LUV) - Indonesia Luwuk airport ( LUW) - Indonesia Maryborough airport ( MBH) - Australia (MBH) Luxembourg airport ( LUX) - Luxembourg Laval airport ( LVA) - France |
Vervolgens wil ik alle vliegvelden uit Sweden, Finland en Mexico eruit halen, en alleen de vliegvelden uit de overige landen laten terugkomen. Voor één land lukt het me nog wel, maar voor meerdere landen krijg ik het maar niet voor elkaar. Het dichtstbijzijnde (of in ieder geval, wat mij het meest logisch leek) is het volgende:
SELECT Location.Name
FROM Location
WHERE Name NOT LIKE IN("*Sweden*", "*Finland*", "*Mexico*")
Helaas pakt ie de NOT LIKE IN() combinatie niet. Enig idee hoe dit op te lossen?