wifi router voor KPN dongel

Pagina: 1
Acties:

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Beste tweakers,

Ik zit (voor mijn ouders) met het volgende probleem. Ze hebben twee laptops en een iPad. Ze zijn varende en dus afhankelijk van mobiel internet. Na heel veel 'gedonder' met andere poviders/oplossingen zijn ze gisteren overgestapt op een KPN Dongel. Ze kunnen nu alleen niet met twee laptops tegelijk online en voor de iPad is een extra mobiel abonnement aangesmeerd en heeft mn pa dus expres een iPad 3g gekocht.

Kort en krachtig. Je kunt toch ook de dongel in bijvoorbeeld zo'n SiteCom 3g router stoppen en vervolgens de laptops en iPad middels WiFi verbinden met de SiteCom? Af zie ik hier iets verkeerd?
Mijn vraag is dan ook, heeft er iemand een soortgelijke oplossing. Ik wil anders zo'n router kopen, maar weet niet welk merk de KPN Dongel is en zodanig niet kan matchen met de supported 3g dongels voor de SiteCom.

Ze zijn overigens nog in het bezit van een Option Globesurfer iii+, ik weet dat er veel te configureren valt op dat ding, maar weet niet of ik een KPN Dongel via USB aan de praat krijg.

Bij voorbaat dank voor reacties.

Groet,

Marijnvtg

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:11

allure

Titaan fase 2/3

Je zou eens kunnen kijken of een 3g-router iets voor je is?

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-07 15:01
Als ze een Globesurfer hebben is het toch heel simpel: KPN Sim in de Globesurfer, APN instellingen wijzigen en je bent klaar.

De KPN dongle hoeft NIET in de Globesurfer dat is een 3G Router opzich zelf, de USB poort daarop is voor een printer of usb stickje.

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
@allure: ik zou inderdaad zo'n SiteCom 3g router kunnen proberen. Maar de vraag is, of deze de KPN dongel ondersteund. Op de site van SiteCom heb ik een document gevonden met ondersteunenden 3g dongels. Maar daaruit kan ik niet opmaken of die van KPN ondersteund wordt.

@mono-oXide: Bedankt voor je reactie. De sim in de globesurfer klopt inderdaad. Al weet ik niet of ik de sim uit de KPN dongel krijg, anders pak ik wel de sim voor de iPad om daar mee te testen. Daarnaast weet ik niet zeker of de globesurfer teruggestuurd moet worden bij beeindiging van Vodafone/Dekatel abonnement.