Beste mede tweakers.
Ik heb onlangs een leuk werkstation gebouwd met dual E5620 cpu.
alleen ik vind het teveel lawaai maken onder load.
dit zijn beide cpu fans die lekker op toeren komen omdat de chipsets warm worden.
nu heb ik 2 extra fans ingebouwd om straaljager geluidsniveau tegen te gaan maar zit mij gewoon niet lekker.
ik dacht er nu aan om beide cpu's te koelen met water.
nu kan ik dom weg 2 corsair H80 units erop monteren maar dat is wat mij betreft wat te simpel gedacht?
het mooiste zou zijn als ik ook beide chipsets op moederbord kan koelen met water want deze worden ook best heet.
maar goed zoals de titel aangeeft graag advies want ik heb 0.0 ervaring met waterkoeling.
graag zou ik waarderen als de ervaren watergekoelde tweakers onder ons met mij mee willen denken.
eventueel een voorzet van een van jullie wat ik nodig heb kwa tank,pomp, enz met bij behorende prijzen.
gaat er mij om dat beide cpu's en beide chipsets gekoeld kunnen worden.
eventueel, hangt van de prijs af ook de videokaart.
als er meer info nodig is laat het even weten.
zijn er ook bedrijven die ook waterkoeling inbouwen?
specs van werkstation:
Dual E5620 Xeon 1366 socket
Supermicro X8DAH+-F moederbord.

48GB ram
3tal ssd schijven en 3 sata schijven.
xfx HD6950 kaart.
zit alleen in een chieftec bravo BA-01-B-B-B big tower waar ik boven in de kast ruimte zat heb voor WC set.
Ik heb onlangs een leuk werkstation gebouwd met dual E5620 cpu.
alleen ik vind het teveel lawaai maken onder load.
dit zijn beide cpu fans die lekker op toeren komen omdat de chipsets warm worden.
nu heb ik 2 extra fans ingebouwd om straaljager geluidsniveau tegen te gaan maar zit mij gewoon niet lekker.
ik dacht er nu aan om beide cpu's te koelen met water.
nu kan ik dom weg 2 corsair H80 units erop monteren maar dat is wat mij betreft wat te simpel gedacht?
het mooiste zou zijn als ik ook beide chipsets op moederbord kan koelen met water want deze worden ook best heet.
maar goed zoals de titel aangeeft graag advies want ik heb 0.0 ervaring met waterkoeling.
graag zou ik waarderen als de ervaren watergekoelde tweakers onder ons met mij mee willen denken.
eventueel een voorzet van een van jullie wat ik nodig heb kwa tank,pomp, enz met bij behorende prijzen.
gaat er mij om dat beide cpu's en beide chipsets gekoeld kunnen worden.
eventueel, hangt van de prijs af ook de videokaart.
als er meer info nodig is laat het even weten.
zijn er ook bedrijven die ook waterkoeling inbouwen?
specs van werkstation:
Dual E5620 Xeon 1366 socket
Supermicro X8DAH+-F moederbord.

48GB ram
3tal ssd schijven en 3 sata schijven.
xfx HD6950 kaart.
zit alleen in een chieftec bravo BA-01-B-B-B big tower waar ik boven in de kast ruimte zat heb voor WC set.