Toon posts:

Advies watercooling dual Xeon workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Ik heb onlangs een leuk werkstation gebouwd met dual E5620 cpu.
alleen ik vind het teveel lawaai maken onder load.
dit zijn beide cpu fans die lekker op toeren komen omdat de chipsets warm worden.
nu heb ik 2 extra fans ingebouwd om straaljager geluidsniveau tegen te gaan maar zit mij gewoon niet lekker.

ik dacht er nu aan om beide cpu's te koelen met water.
nu kan ik dom weg 2 corsair H80 units erop monteren maar dat is wat mij betreft wat te simpel gedacht?
het mooiste zou zijn als ik ook beide chipsets op moederbord kan koelen met water want deze worden ook best heet.

maar goed zoals de titel aangeeft graag advies want ik heb 0.0 ervaring met waterkoeling.
graag zou ik waarderen als de ervaren watergekoelde tweakers onder ons met mij mee willen denken.
eventueel een voorzet van een van jullie wat ik nodig heb kwa tank,pomp, enz met bij behorende prijzen.

gaat er mij om dat beide cpu's en beide chipsets gekoeld kunnen worden.
eventueel, hangt van de prijs af ook de videokaart.

als er meer info nodig is laat het even weten.

zijn er ook bedrijven die ook waterkoeling inbouwen?

specs van werkstation:

Dual E5620 Xeon 1366 socket
Supermicro X8DAH+-F moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://p.gzhls.at/558407.jpg
48GB ram
3tal ssd schijven en 3 sata schijven.
xfx HD6950 kaart.
zit alleen in een chieftec bravo BA-01-B-B-B big tower waar ik boven in de kast ruimte zat heb voor WC set.

Afbeeldingslocatie: http://www.alsen.pl/files/photos/25/141225/43860/original.jpg

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

2x H80 is niet te simpel gedacht, dat werkt. Als je ruimte hebt kan je ook 2x Coolermaster HyperTX 212 of vergelijkbaar monteren: veel goedkoper en doet het ook goed (veel beter dan stock).

Als je geen, of weinig, insteekkaarten hebt kan je je chipset afdoende koelen met 1 (zo groot mogelijke) fan op de heatsinks onderaan.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 25-08-2011 11:28 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
je kunt ook 2 koelertjes kopen die je op je chipset schroeft met scherpe schroefjes, paar low rpm (enige flow is waarschijnlijk al genoeg omdat ze nu passief zijn) fans, ff opmeten dat weet je welke maat

voor de cpu hierboven ben ik het met noes eens

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu directe airflow op de chipset. niet op mobo gemonteerd maar blazen 2 fans direct op met custom made airducts. maar vind het geen goede oplossing.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:10:
Er zit nu directe airflow op de chipset. niet op mobo gemonteerd maar blazen 2 fans direct op met custom made airducts. maar vind het geen goede oplossing.
Wat vind je er niet goed aan? Wordt de chipset te heet? Zo ja, welke temps haal je onder welke belasting?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Topicstarter
noes schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

Wat vind je er niet goed aan? Wordt de chipset te heet? Zo ja, welke temps haal je onder welke belasting?
zoal ik al hierboven beschreef vind ik het hele systeem teveel lawaai maken.
en heet als in een graadje of 80.

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Ik heb contact opgenomen met EK-waterblocks, maar zij hebben geen waterblokken voor de chipset van dit (specifieke) moederbord. Je zal natuurlijk kunnen kijken of je er wat op kan knutselen, maar daar kan ik zelf weinig hulp bij bieden.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Verwijderd

Topicstarter
daantjer94 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:21:
Ik heb contact opgenomen met EK-waterblocks, maar zij hebben geen waterblokken voor de chipset van dit (specifieke) moederbord. Je zal natuurlijk kunnen kijken of je er wat op kan knutselen, maar daar kan ik zelf weinig hulp bij bieden.
kan ik niet domweg 2 blokken op het huidige heatsinks monteren zodat ik zeg maar de heatsinks koel?
neem aan dat er voor cpu's wel wat mogelijk is en desnoods maak ik een compleet afgesloten tunnel met fan over de heatsinks heen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 15:30 ]

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

de chipset van deze borden geven over het algemeen meer hitte af dan een CPU, ik zou, met de huidige bevestiging, 1 blokje op iedere chip knutselen...

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• Harjo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01 13:29
Je zou even met hun contact kunnen opnemen

http://www.highflow.nl/se...watercooling-en-etc-.html

Highflow Coolermaster

Pagina: 1