Facturen in PDF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
--

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 16:44 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Als dit de opmaak is in HTML en je kan alle velden al invullen vanuit je huidige code, kan je het niet gewoon uit laten printen en ipv printer zoiets als CutePDF selecteren? dan wordt de pagina afgedrukt in een .pdf file

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Ik weet niet in welke taal je bezig bent, maar voor C# gebruiken wij sinds kort 'ABCpdf' en het is daarmee echt super simpel om een pagina van HTML naar PDF om te zetten.

Skill is when luck becomes a habit.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En anders kan je met bijvoorbeeld IText / ITextsharp een 'template' in pdf maken met labels en die vervolgens vullen. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

In mijn applicatie exporteer ik het via DomPDF. Werkt prima :)

Twitter

• SjaakCobain
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 09:29
Als je in PHP werkt kun je FPDF eens proberen.

Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Dat is toch een koud kunstje in reportbuilders voor delphi ;)

(overigens is de print naar pdf printer ook een geweldig optie, geen gekloot in je code :P)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Tom-my schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:51:

(overigens is de print naar pdf printer ook een geweldig optie, geen gekloot in je code :P)
Niet als je bijvoorbeeld automatisch vanuit je systeem wilt mailen naar een klant :)

Twitter

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Wij gebruiken op het werk JasperReports (Java) om PDF's te maken. Lay-out definieer je in een (JR)XML bestand.

Misschien is het handig om te vertellen welke technologie je in de back-end gebruikt, anders gaat dit een beetje leiden tot een opsomming van verschillende mogelijke libraries in X aantal talen.

[ Voor 37% gewijzigd door Styxxy op 25-08-2011 09:00 ]

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Dennahz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:56:
[...]

Niet als je bijvoorbeeld automatisch vanuit je systeem wilt mailen naar een klant :)
Ja duh :), maar in het algemeen voor pdf's werkt het geweldig.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
Dennahz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:56:
[...]

Waarom niet?Je slaat het bestand op een specifieke plaats op en je stuurt bijvoorbeeld via cdonts een email met attachment?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Wij gebruiken hier BIRT als reporting systeem en die kan schijnbaar ook PDFjes uitspugen en zelfs naar de printer sturen. Geen flauw benul hoe het werkt verder.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Googlen op php/html en pdf levert mij genoeg resultaten op?

bijv: http://www.rustyparts.com/pdf.php ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heb je al eens wat van de vele libraries geprobeerd? [google=html to pdf library php] levert mij namelijk een kleine 36 miljoen resultaten op, waarvan er vast een doet wat je wil.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

@TS: misschien handig om te vermelden in welke taal de applicatie is geschreven (PHP, ASP, Java, etc), dat scheelt weer wat onnodige antwoorden en betere hulp ;)

In het geval van PHP zou ik kijken naar PHPExcel. Hoewel deze library ontwikkeld is om Excel bestanden te lezen en schrijven, zit er ook een PDF parser in.

*Kan het ook meteen gebruikt worden om uitdraaien te maken aan het eind van de maand :D

• smooc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46
Ik zou zeggen check fpdf eens. Grote voordeel is dat dit geen extensie vereist en daarnaast makkelijk aanpasbaar. Veel voorbeelden zijn ook beschikbaar.

Wat je kan doen is je eigen class laten inheriten van fpdf en daar je factuur layout in definieren.

Zie www.fpdf.org

[ Voor 3% gewijzigd door smooc op 25-08-2011 10:55 . Reden: Link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van de programmeertaal: PHP + HTML.
Alle data van de bon word opgehaald uit de mysql database en vervolgens nu in een HTML document gezet.
Zoals het nu gaat word deze of geprint of naar direct vanuit het programma naar de klant gestuurd.
Het is dus de bedoeling dat op het moment van mailen er een pdf bestand op de server word gezet of tijdens het aanmaken van de bon en deze vervolgens als bijlage naar de klant word gestuurd.
Ik heb al meerdere classes geprobeerd zoals ik al aangaf, ik ga het nu nog even met fpdf proberen en stuur zo meteen mijn bevindingen dan wel problemen even op naar dit fora.

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 14:19 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
fpdf is al vaker genoemd, en zeker gezien de layout die jij wenst zeer geschikt... moet lukken...

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
smooc schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:54:
Ik zou zeggen check fpdf eens. Grote voordeel is dat dit geen extensie vereist en daarnaast makkelijk aanpasbaar. Veel voorbeelden zijn ook beschikbaar.

Wat je kan doen is je eigen class laten inheriten van fpdf en daar je factuur layout in definieren.

Zie www.fpdf.org
Ga dan liever voor tc pdf, die wordt nog steeds doorontwikkeld.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Aan de changelog van FPDF te zien geldt dat ook voor FPDF.

[ Voor 7% gewijzigd door 8088 op 25-08-2011 20:18 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
8088 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:18:
Aan de changelog van FPDF te zien geldt dat ook voor FPDF.
Haha ik ben recent maar overgestapt naar tc pdf, maar inmiddels wordt 'ie wel weer ontwikkeld. Goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:24
Probleem met bijna alle van deze conversie tools is dat het, zeker met tabellen en dingen over meer dan 1 kantje a4, de html -> pdf conversies niet echt toereikend zijn voor veel dingen.

FPDF is een prima tool, maar géén conversietooltje. (Hoewel het namaken van bovenstaande HTML tabel in FPDF (php)code niet echt een probleem zou moeten zijn.)

Een absolute aanrader 'conversietool' (maar eigenlijk veel meer) voor HTML (e.a.) naar PDF is PrinceXML ... Helaas wel nogeal aan de prijs, maar ik heb er ontzettende goede ervaringen mee. Evt kun je via http://docraptor.com/ d.m.v. een service gebruik maken van de PrinceXML mogelijkheden. Maar zelfs die is niet heel goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
Het is geen volwaardig alternatief maar zelf ben ik wel blij met wkhtmltopdf, een tooltje wat met Webkit de html rendert en vervolgens de boel als pdf uitprint. Zeker niet heilig omdat je wel het een en ander aan je print-stylesheet zal moeten doen maar wat mij betreft wel prettig om geeh hele pagina's op alternatieve wijze te moeten opzetten, handig met legacy systemen e.d..

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 27-08-2011 22:34 ]

Pagina: 1