Steve niet langer CEO

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Het zal straks ook wel op de frontpage komen, maar met dit topic wil ik de Apple liefhebbers er alvast op attenderen:

Steve heeft vandaag te kennen gegeven zich terug te trekken als CEO :(
Van MacRumors:

To the Apple Board of Directors and the Apple Community:

I have always said if there ever came a day when I could no longer meet my duties and expectations as Apple’s CEO, I would be the first to let you know. Unfortunately, that day has come.

I hereby resign as CEO of Apple. I would like to serve, if the Board sees fit, as Chairman of the Board, director and Apple employee.

As far as my successor goes, I strongly recommend that we execute our succession plan and name Tim Cook as CEO of Apple.

I believe Apple’s brightest and most innovative days are ahead of it. And I look forward to watching and contributing to its success in a new role.

I have made some of the best friends of my life at Apple, and I thank you all for the many years of being able to work alongside you.

Steve

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Nu zal Tim het toch even moeten laten zien. Kan hij het aan of niet. Aandelen kopen?

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Cook had tijdens de sterkste groei van dat bedrijf al de touwtjes in handen, dus ik zou niet weten waarom ineens het bedrijf 5% is gezakt in waarde. Naja, zal wel principe kwestie zijn.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:06
oei ik denk dat de aandelen apple een flinke klapper gaan maken morgen. maar feitelijk deed steve de laatste tijd al niet zoveel meer volgens mij.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
(volgens mij is het artikel net geupdate, vergis ik me of stond er 5 minuten geleden nog niet dat de board zijn requests geapproved had?)

Tim heeft tijdens een medical leave van Steve de boel al eens eerder draaiende gehouden. Hoe hij het op de lange termijn doet weten wij natuurlijk niet. Maar Steve kennende heeft Tim waarschijnlijk al veel langer voor CEO geoefend dan wij weten. Tijdens zo'n medical leave zijn de aandelen, na een eerste kleine dip, ook weer gestegen.

Ik hoop maar betwijfel of Steve het lang uithoudt als chairman of the board. Perfectionist als hij is zal hij toch af en toe met lede ogen moeten toezien dat bepaalde besluiten genomen worden waar hij het niet mee eens is (ik neem aan dat hij als chairman niet alles kan tegen houden).
Dat lijkt me heel zwaar voor hem.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:06
Ik denk dat de rol van chairman meer ceremonieel is en een pr actie want ik denk dat zijn gezondheid hem gewoon niet meer toe laat met dezelfde drive door te gaan met zijn werk anders was hij wel CEO gebleven. Als hij gelijk helemaal van het toneel zou verdwijnen zou het vertrouwen in apple een nog grotere deuk oplopen want geloof mij maar morgen zakt het aandeel apple rustig nog een keer 10%.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 01:22:
Nu zal Tim het toch even moeten laten zien. Kan hij het aan of niet. Aandelen kopen?
Tim Cook is al het hele afgelopen jaar interim-CEO. En aantal jaar geleden ook al.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Even mezelf quoten uit het andere topic, met de meer Apple-gerelateerde verwachting:
Denk ook dat ze het nieuws snel gaan compenseren met een mooie aankondiging, van bijvoorbeeld de iPhone5, 15/17" Airs of die mysterieuze nieuwe Mac waar de geruchtenmolen over draaide.
Denk dat er wel wat leuk nieuws aan zit te komen dus :)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:04:
Denk dat er wel wat leuk nieuws aan zit te komen dus :)
Ik denk het ook.. dan is iedereen het zo weer vergeten.

Gadget geil als iedereen is haha.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
ipad 3!!
oh en iphone 5... :-)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien er al Steve Jobs afgetreden als CEO van Apple in NSTM is, en de discussie daar beter op z'n plek is, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.