Rare "vlekken" op mijn HK Soundsticks III

Pagina: 1
Acties:

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09-2025
Sinds een tijdje zit op mijn behoorlijk nieuwe HK Soundsticks een aantal rare "vlekken". Ze zitten zowel op de subwoofer als de linker satteliet. Het rare aan deze "vlekken" is dat ze niet weg te krijgen zijn. Niet met antistatisch schoonmaakmiddel, niet met de vinger en zelfs niet met een mes. Het lijkt wel of het een soort, tja hoe zeg je dat, extreem ondiepe gaten zijn. Hetzelfde wat je zo krijgen als je er met schuurpapier overheen zou gaan, alleen minder ruw. Wel ruwer dan de rest van het plastic. Iemand hier enig idee wat dit is, hoe het er is gekomen cq hoe dit op te lossen is? Valt het onder de garantie?

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/4u8acj.jpg

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 14:25
kan aan mn laptop scherm liggen maar ik zie alleen een vage rode circel om je speaker heen zittemn :+

Maar als er echt een hindelijke vlek op zit zou ik zeggen garantie?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Die foto is echt extreem slecht. Valt nagenoeg niks uit op te maken.

Als de vlekken er nog niet op zaten toen ze uit de doos kwamen, denk ik dat dit gewoon onder gebruikssporen zal vallen en er dus geen garantie op gegeven wordt.
Normaliter wordt dat alleen gegeven als er een defect aan zit wat de technische werking beinvloed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• HerrJasper
To_Tall schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:39:
kan aan mn laptop scherm liggen maar ik zie alleen een vage rode circel om je speaker heen zittemn :+

Maar als er echt een hindelijke vlek op zit zou ik zeggen garantie?
Ja, het is eigenlijk vrijwel onmogelijk een goede foto te maken. Hier een betere:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2a8kn5c.jpg

• HerrJasper
McKaamos schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:47:
Die foto is echt extreem slecht. Valt nagenoeg niks uit op te maken.

Als de vlekken er nog niet op zaten toen ze uit de doos kwamen, denk ik dat dit gewoon onder gebruikssporen zal vallen en er dus geen garantie op gegeven wordt.
Normaliter wordt dat alleen gegeven als er een defect aan zit wat de technische werking beinvloed.
Maar kan het niet gewoon een productiefout zijn oid?

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zie echt niks. Probeer even een redelijke camera te regelen oid

• HerrJasper
Komt die video: View My Video

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HerrJasper schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:50:
[...]

Maar kan het niet gewoon een productiefout zijn oid?
Zou kunnen, maar kan je dat bewijzen?
If not, dan denk ik niet dat een garantie aanvraag gehonoreerd wordt. Het is veel geloofwaardiger dat het gebruikssporen zijn.

Edit: Ik zie nu ook dat het plexiglas is.
Plexi is sowieso niet zo heel erg krasvast. Plus dat je daarmee ook niet of nauwelijks productiefouten kan hebben. Een kras er in ontstaat niet zomaar uit het niets, dus ik zeg: gebruikssporen.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 25-08-2011 01:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 01:56
Ook in de video zie ik het gewoon niet *denkt erover na om naar de opticien te gaan*
Of de bedoel je soms dat mini vlekje?
Maar als je Soundsticks perfect werken zou ik me niet zoveel aantrekken van die vlek (die door meerdere mensen blijkbaar niet eens te zien is)
Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening!

• HerrJasper
Vinny1994 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 01:13:
Ook in de video zie ik het gewoon niet *denkt erover na om naar de opticien te gaan*
Of de bedoel je soms dat mini vlekje?
Maar als je Soundsticks perfect werken zou ik me niet zoveel aantrekken van die vlek (die door meerdere mensen blijkbaar niet eens te zien is)
Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening!
Trust me, als je weet dat hij er zit dan irriteer je je er mateloos aan. En nee, ik heb geen OCD ;) .

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Misschien is het weg te polijsten met zilverpoets oid en een zachte doek. Wel even uittesten op een onopvallende plek. Er zijn wel acrylaat reparatiemiddelen, maar dat is meer voor afgebroken stukken.

_██_
(ಠ_ృ)

• HerrJasper
Atomsk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 01:23:
Misschien is het weg te polijsten met zilverpoets oid en een zachte doek. Wel even uittesten op een onopvallende plek. Er zijn wel acrylaat reparatiemiddelen, maar dat is meer voor afgebroken stukken.
Mwha, morgen even bij oma langs;) Bedankt, ik ga het proberen!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Heeft hij toevallig langs een warmtebron gestaan? Bureaulamp?

Zit de vlek aan de buitenkant of binnenkant? Het zou lijm kunnen zijn waarmee de units vast zitten in de case, die bijvoorbeeld door warmte is gaan lopen... Het lijkt ook wel op een druppel ;)

[ Voor 61% gewijzigd door DjVe op 25-08-2011 10:35 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heb je ze een keer neergelegd of er iets tegenaan gezet?

• HerrJasper
TBTL schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:48:
Heb je ze een keer neergelegd of er iets tegenaan gezet?
Nope, niet dat ik weet.
Jordy van e schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:34:
Heeft hij toevallig langs een warmtebron gestaan? Bureaulamp?

Zit de vlek aan de buitenkant of binnenkant? Het zou lijm kunnen zijn waarmee de units vast zitten in de case, die bijvoorbeeld door warmte is gaan lopen... Het lijkt ook wel op een druppel ;)
Hij staat op 30-40 cm afstand van een bureaulamp, maar dit KAN geen invloed erop hebben aangezien mijn sub dezelfde vlekken heeft. Het lijkt inderdaad op druppels, maar van wat? Van lijm kan niet, daar zitten ze te ver vanaf.
McKaamos schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 01:05:
[...]

Zou kunnen, maar kan je dat bewijzen?
If not, dan denk ik niet dat een garantie aanvraag gehonoreerd wordt. Het is veel geloofwaardiger dat het gebruikssporen zijn.

Edit: Ik zie nu ook dat het plexiglas is.
Plexi is sowieso niet zo heel erg krasvast. Plus dat je daarmee ook niet of nauwelijks productiefouten kan hebben. Een kras er in ontstaat niet zomaar uit het niets, dus ik zeg: gebruikssporen.
Toevallig enig idee wat er zou gebeuren als ik een foto stuur aan de winkel waar ik ze heb gekocht/HK? Zou ik een zinnig antwoord krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door HerrJasper op 25-08-2011 11:58 ]

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 08:16

paularts

Paulux !!!!!!

zit het an de binnen kan of aan de buitenkant? kan een soort van vet zijn om de conus rubbers (of hoe dat ook heet ) soepel te houden

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• HerrJasper
paularts schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:01:
zit het an de binnen kan of aan de buitenkant? kan een soort van vet zijn om de conus rubbers (of hoe dat ook heet ) soepel te houden
De buitenkant, ik kan het namelijk voelen.

• airell
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 20:13
Ik zou terug naar de winkel gaan. Ik zie het goed zitten, mijn mening is dat dit gewoon transparant moet zijn. Vergelijk het met een ander exemplaar in de winkel of eventueel met je andere speaker. Die moet identiek of gespiegeld zijn qua uiterlijk (ik bedoel dus niet een knopje of stekker).

• HerrJasper
airell schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:18:
Ik zou terug naar de winkel gaan. Ik zie het goed zitten, mijn mening is dat dit gewoon transparant moet zijn. Vergelijk het met een ander exemplaar in de winkel of eventueel met je andere speaker. Die moet identiek of gespiegeld zijn qua uiterlijk (ik bedoel dus niet een knopje of stekker).
Ja, iedereen kan zien dat dit er niet hoort te zitten. De vraag is alleen of ze het niet op gebruiksschade gooien...(wat het niet is) Ik denk dat ik eerst even zilverpoets probeer, en daarna Komplett maar even mail met foto's.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-01 19:44
HerrJasper schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Ja, iedereen kan zien dat dit er niet hoort te zitten. De vraag is alleen of ze het niet op gebruiksschade gooien...(wat het niet is) Ik denk dat ik eerst even zilverpoets probeer, en daarna Komplett maar even mail met foto's.
Zou je dat niet beter andersom kunnen doen? Straks gaan ze het nog gooien op dat jij met zilverpoets aan de gang bent geweest...

• HerrJasper
jaapsander schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Zou je dat niet beter andersom kunnen doen? Straks gaan ze het nog gooien op dat jij met zilverpoets aan de gang bent geweest...
Hmm, dat is inderdaad wel een beter idee.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Afhankelijk van hoe lang je de speakers al hebt, ligt de bewijslast dat een defect door "onoordeelkundig gebruik" o.i.d. is veroorzaakt in eerste instantie bij de fabrikant. Pas na een half jaar wordt dit omgekeerd en moet de koper bewijzen dat het niet zijn eigen schuld was.

Heb je de speakers nog niet zo lang dan is het idd beter om er mee terug naar de winkel te gaan.

_██_
(ಠ_ృ)

• HerrJasper
Atomsk schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:22:
Afhankelijk van hoe lang je de speakers al hebt, ligt de bewijslast dat een defect door "onoordeelkundig gebruik" o.i.d. is veroorzaakt in eerste instantie bij de fabrikant. Pas na een half jaar wordt dit omgekeerd en moet de koper bewijzen dat het niet zijn eigen schuld was.

Heb je de speakers nog niet zo lang dan is het idd beter om er mee terug naar de winkel te gaan.
You sir, are awesome. Ik wist ergens diep weggestopt dat dit artikel bestond, maar het kwam toch niet bij me op. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1