Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire 7720Z Wil niet meer aan de stroom

Pagina: 1
Acties:

• honnez
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo allen,

Eerst even een samenvatting van mijn probleem :( , met eronder een grotere omschrijving :)

Samengevat:
Laptop geeft geen teken van leven meer, en ik weet niet of er nog stroom in de accu zat. De laatste dagen gebeurde het nog wel eens dat de laptop ineens uitviel, maar op die momenten was de batterij ook niet aan het laden (terwijl netsnoer in de laptop zat). Gisteren heb ik de laptop even leeg gehaald en alles erop nieuw opgezet, updates gedaan en alles werkte prima, en heb hem na alles netjes via 'Afsluiten' afgesloten, en de stekker uit het stopcontact gehaald. De volgende dag ('s avonds) wil het apparaat ineens niet meer aan. De lampjes branden niet meer, en het apparaat blijft doodstil.
==

Een aantal dagen geleden heb ik een nieuwe laptop besteld m.b.v een Dell kortingsbon hier, en het is net of 'ruikt' de oude laptop dat hij vervangen gaat worden... en laat me in de steek sinds vandaag. Gisteren heeft hij de hele dag nog gedraaid in idle mode (even dat ding opschonen en wat dingen laten doen, en even kijken of er geen rare dingen in beeld komen met updates etc.) Enfin, hij wilde vanavond ineens niet meer starten.

Het is overigens niet zo dat hij uitviel wanneer hij veel moest nadenken, het gebeurde bijvoorbeeld eerder deze week 3 maal op 1 middag, terwijl ik lichte processen draaide. Om te testen heb ik een spel nog even gestart en gewoon z'n gang laten gaan, maar dat gaf verder geen problemen. Het was dus een soort van willekeurig verschijnsel in mijn ogen.

Ik heb op internet gezocht en dacht dat ik al snel tot mijn oplossing ben gekomen, mijn AC jack (stroom aansluiting) van de laptop kapot. Dit dacht ik nadat ik een andere voeding getest had, en beide gemeten heb met een spanningszoeker of er daadwerkelijk spanning op staat. Helaas kon ik sommige dingen niet testen, zoals te controleren of de laptop wel met batterij opstart. Vermoedelijk is/was mijn batterij leeg, maar wie weet is hij dat niet. Ik durf ook niet te zeggen hoe ik dat kan controleren.

Ik ben enthousiast bezig gegaan met mijn hele laptop uit elkaar te halen, en heb mijn moederbord eruit gehaald.De AC jack had nauwelijks (misschien geen?) contact meer met de ondergrond van de laptop, maar ik vermoed dat die, net als de rest van de onderkant, van plastic is. Al hoewel ik wel moet zeggen dat er een 'ijzeren' vlakje zit waar de AC jack aan vast zat gelijmd. Zie foto hieronder. Excuses overigens voor de kwaliteit, heb deze zopas gemaakt met mijn telefoon. Met een rode cirkel heb ik aangegeven waar de jack zich bevond. Heeft dit een enige meerwaarde, of is het niet onverstandig om het daar even op te drukken?

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/4697/mb2d.th.jpg

Nadat ik het moederbord eruit heb gehaald heb ik deze even neergelegd en de stekker in de AC jack gedaan. Zoals op foto 2 te zien is zijn er 2 bruine en zwarte draden. Wanneer ik met de spanningszoeker een puntje aanraak waar de bruine op gesoldeerd is en met de andere zijde van de spanningszoeker 1 van de zwarte, of ergens anders op het moederbord waar zich ijzer bevindt, dan geeft hij wel aan dat er spanning op zit.

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/1568/mb1lk.th.jpg

Ik begin mij nu af te vragen wat er mis kan zijn met de laptop. Ik weet gewoon niet wat ik nu nog zou moeten proberen, of controleren. Daarnaast heb ik (al voor meer dan een jaar) een klein zwart pikje op het plekje waar de 'L29' staat op het moederbord. Iemand een idee wat dat kan zijn, en of het nu ineens van invloed kan zijn op de werking van de laptop?

Ik hoor graag van jullie, want alles wat ik vanaf nu zou gaan proberen zonder advies en/of tips, valt onder de categorie 'hopeloos prutsen en hopen dat het goed komt' ;)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door honnez op 24-08-2011 23:36 ]