Vandaag is Telenet ( België ) langsgeweest om Fibernet te installeren en alles is goed verlopen. Enkel hebben we problemen met het draadloos signaal. Met kabel( in heel het huis ) en vlak naast de telenet modem ( in de garage ) halen we snelheden van 45Mbps. Nu op de eerste verdieping wordt deze snelheid gerudeceert naar slechts 21Mbps en op de bovenverdieping slechts 1Mbps.
Het idee is om boven een switch + Wireless access point te plaatsen ( kabel is boven aanwezig ) om de bovenverdieping te voorzien van een goed wireless signaal, liefst ook 45Mbps. Ik veronderstel dat ik hiervoor een 802.11n AC nodig heb, iemand die mij eentje kan aanraden die niet te duur is maar toch kwaliteit is. Er moeten min 3 ethernet poorten aanzitten.
Het idee is om boven een switch + Wireless access point te plaatsen ( kabel is boven aanwezig ) om de bovenverdieping te voorzien van een goed wireless signaal, liefst ook 45Mbps. Ik veronderstel dat ik hiervoor een 802.11n AC nodig heb, iemand die mij eentje kan aanraden die niet te duur is maar toch kwaliteit is. Er moeten min 3 ethernet poorten aanzitten.