Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gpu niet op volle snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tinrinner
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Onlangs heb ik m'n grafische kaart wier alweer een fiks aantal jaren meeging geupgraded. Ter info, ik ben geen gamer... ik zocht dus naar een kaart die niet te sloom was en tegelijkertijd ook niet een giga overkill-kaart moest zijn.

Ik kocht daarom een ATI Radeon HD 5570 (Redwood).

Als ik kijk naar het geheugen en naar de core-snelheid welke in de specificaties worden vermeld komt er het 1 en ander niet overeen.

GPU Kloksnelheid 650 MHz
Geheugen kloksnelheid 800 MHz volgens de fabrikant.

Kijk ik bijvoorbeeld in AIDA64 zie ik dat de snelheden op: GPU Kloksnelheid 157 MHz en,
het geheugen op 200MHz staan

Absoluut de goede drivers, ccc overdrive functie op non-actief.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Alvast dank voor eventuele reacties..

• marcel206
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 26-12-2016
Dat komt omdat je videokaart lui achterover ligt niks te doen.
Start eens een spel op en kijk dan nog eens weer.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-05 11:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

lekker duidelijk beschreven, leg uit dat de 2d speed is, de stillere, minder hete en zuinige variant van je core en geheugen snelheid waarin je prima kunt internetten en alle overige niet grafisch intensieve op afspeelt.

Word er meer power gevraagd zoals in een 3d game of andere grafische toepassing dan springt hij in zijn 3d stand, en worden de snelheden behaald zoals overal beschreven. check idle clocks hd5570 via onze vriend G.Oogle.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | i7 5820K Corsair H110i GTX MSI X99a Gaming7 AMD Fury X 16Gb GSkill Trident 3600mhz DDR4 1Tb SSD

• Tinrinner
  • Niet online
Moet niet zo zijn dat de kaart op zijn luie kont ligt. Bestaat er dan ook een C&C voor gpu's nu icm het hele ccc package? Anders deinstall ik dat hele ccc en ga voor display driver only, maar dan heeft m'n chipset weer niets..Het is nl. met AMD zo dat het ccc verhaal incl. chipset drivers is..en niet los zijn te verkrijgen.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Fishsmell schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:45:
Moet niet zo zijn dat de kaart op zijn luie kont ligt.
Welles!

Ik weet niet waarom je een GPU op volle toeren zou willen hebben draaien als er toch niets grafisch gebeurt, verbruikt alleen maar stroom en je ventilator moet harder gaan draaien en zo... Liever alleen als je een grafisch iets draait (game, film), als het goed is gaat hij dan vanzelf naar de 'goede' kloksnelheden.

It's not a bug, it's a feature. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Tinrinner
  • Niet online
Ik noem het geen feature..dat hele overdrive ben ik niet ingetrapt van een paar jaar terug..zelfde als dat LLC ingebed met m'n BIOS is ook geen feature maar een bug..

Ik weet iig. genoeg..

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:31

Jimster

A State of Trance

quote:
Fishsmell schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:53:
Ik noem het geen feature..dat hele overdrive ben ik niet ingetrapt van een paar jaar terug..zelfde als dat LLC ingebed met m'n BIOS is ook geen feature maar een bug..

Ik weet iig. genoeg..
Waarom wil je dat je GPU 100% draait als die niks te doen heeft?

• Powrot
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:27
quote:
Jimster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:56:
[...]

Waarom wil je dat je GPU 100% draait als die niks te doen heeft?
Hogere stroom rekening duh!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
Fishsmell schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:53:

Ik weet iig. genoeg..
Ik begrijp niet geheel wat het probleem nou is? De kaart klokt zichzelf automatisch terug als er geen GPU load is. Zodra deze er wel is klokt hij zich netjes naar de "normale" kloksnelheden terug.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• marcel206
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 26-12-2016
Om een beetje te internetten ben jij geen 100% gpu nodig , je CPU klok waarschijnlijk ook terug naar een lagere snelheid wou je die ook 100% laten lopen?
En je hoeft overdrive ook niet aan te vinken in ccc.

Je kunt er wel makkeliijk je fan mee regelen ,dat doe ik liever zelf dan automatisch.
Als ik het aan ccc overlaat dan laat hij hem eerst bloedheet worden blaast 10 sec en stookt hem dan weer op ,blaas weer 10 sec......enz zet ik hem liever zelf op 50 % fan snelheid

• Tinrinner
  • Niet online
Self_Controll..Met een highend liquid oplossing...laat ook maar...Weder...

Tinrinner wijzigde deze reactie 24-08-2011 23:06 (66%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True