Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Al een hele tijd houdt de batterij van m'n dochters 9700 er veel te snel mee op. Dus een tijd geleden heb ik een nieuwe batterij gekocht. Maar dat maakt dus helemaal niets uit...! Hij is net zo snel leeg als de (half jaar) oude.

Sinds kort is het probleem nog gekker geworden: voor het slapen gaan, hangt wordt de BB 9700 aan de oplader gehangen. Als m'n dochter 'm 's ochtends aan wil doen, blijkt hij leeg te zijn... De BB valt gelijk uit. Dus sluit ze 'm opnieuw aan en na een dik uur doet 'ie opeens wel... en dan vaakt tot ergens in het begin van de avond (als ze veel mazzel heeft).

Kan het zijn dat 'ie niet lekker werkt als je 'm te LANG aan de oplader hebt,..? Of trekt de oplader de mobiel weer leeg of zo (ik zeg maar iets geks). Het moet op zich toch mogelijk zijn de BB de hele nacht aan de oplader te hangen...?

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Er is op diverse fora ook al eens eerder zoiets gemeld. Ik heb er twee voor je in dit bericht gezet. Jullie oplossing hoeft er niet bij te zitten natuurlijk maar het is wel informatief.

Een adapter die de batterij weer leegmaakt zou ik maar uitsluiten. Tenzij er echt een defect is in het toestel (maar dan zou de batterij dus niet maximaal op moeten kunnen laden) of een defecte batterij (wat raar is als je net een nieuwe hebt), ligt het vaak aan instellingen van programma's.

Zoals ook in de links aangegeven wordt kost het steeds zoeken naar verbinding of WiFi (als dit er niet is) of steeds synchroniseren met een bepaalde app (heeft je dochter wat geïnstalleerd?) vaak de nodige batterij capaciteit.

Als dat het allemaal niet is, dan zou ik een bezoek aan de dealer adviseren.

http://blackberry-nl.com/...on=printpage;topic=7569.0
http://blackberry-nl.com/index.php/topic,11406.new.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links! Ik zal even checken of ze Wifi wel uitzet... En ik zal ook eens kijken naar de diverse sync opties (als ik die kan vinden)...

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 19:16
Ik vermoed eerder dat het met het gebuikte OS te maken heeft.

Zelf heb ik alle (in mijn geval) OS6 builds gedraaid die uit zijn gekomen en per build zat er veel verschil in de battery-drain ten gevolge van de radio-files. Die files verzorgen alle verbindingen dus niet alleen WiFi.

Momenteel draai ik 6.0.0.615 en die gaat met gemak 48uur mee met normaal i-net gebruik en WiFi altijd aan.