• renelis
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-10 22:41
Beste Medetweakers,

ik ben van plan om mijn huidige Atom D525 opstelling te gaan upgraden omdat de snelheid soms te wensen over laat.

Ik wil graag het volgende gaan aankopen,
  • Intel Core i3 2100T processor (i.v.m. de 60W voeding)
  • Asus P8H67-I moederbordje
  • Mushkin Silverline 8GB DDR3
  • OCZ Vertex 3 120 GB
Met name van die laatste heb ik de vraag of deze wel zinvol is om aan te kopen omdat ik in mijn huidige Atom D525 een Intel Postville X25-M heb zitten van 160GB.

Kortom gaat de Vertex 3 in bovenstaande configuratie meer snelheid opleveren dan een de Intel Postville?

Ben benieuwd naar jullie mening en reacties.

Mvg,
Rene

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:07
Meer snelheid: ja.

Ga je het merken: hangt heel erg af van je gebruik. Wat wil je er mee doen?

LinkedIn
BlackIntel

• renelis
De PC word met name gebruikt voor Word/Excel/Outlook en internetten, een enkele keer voor het kijken van een filmpje op Youtube en voor het uitpakken van downloads. Parren en Rarren.

Met name in die laatste merk ik dat de Atom tekort schiet ook al maakt deze gebruik van de Intel SSD

• Aku
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-07-2014
Ga je in gewoon normaal gebruik niet echt merken en is mi. zonde geld als je al zo'n mooie en betrouwbare postville erin hebt zitten, die ook nog eens groter is 160 vs 120 gb. Ik heb zelf een 80gb postville en een 120gb vertex 3 en ik merk in standaard gebruik nagenoeg geen verschil.

• renelis
Dat soort antwoorden hoopte ik al op. Scheelt toch weer € 189,- uitgeven.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:07
Je kan nog even checken of je bij het parren en rarren tegen de disk limit aanloopt of CPU limit. Hoeveel MB/s haal je op dit moment? Geloof dat een X25-M iets van 75 MB/s schrijft, of niet?

LinkedIn
BlackIntel

• renelis
Heb even snel een 2GB aan RAR files uitgepakt maar haal daarbij ongeveer 50MB/s

[Voor 68% gewijzigd door renelis op 24-08-2011 21:08]

• Aku
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-07-2014
Crystal disk mark of ATTO, maar ik denk dat de Atom de bottleneck is bij actief parren en rarren met een i3 2100T ga je er geen problemen meer mee hebben. Word een leuk systeempje zo te zien, ga je een pico-psu gebruiken?

• renelis
Ik wilde het eerst gaan proberen met de huidige voeding. Deze was meegeleverd met de behuizing en zou volgens de specificaties 60W moeten kunnen leveren.
Nu heb ik diverse benchmarks zitten bekijken en sommige tests gaan in load over de 60W heen, maar ik kam me het eigenlijk niet voorstellen dat de huidige voeding het niet zou trekken

Processor 35W TDP
Mobo 10W
SSD 1W
DVD drive 4W
Is max 50W

En anders idd nog een PicoPSU installeren.

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Postville SSD upgraden naar een OCZ is gewoon zonde van je geld. Ja, je krijgt er iets meer performance voor terug, maar je gaat het niet zo erg merken als toen je van harddisk naar SSD overstapte. Daarnaast is de X25-M een erg betrouwbare SSD, terwijl de Vertex 3 nog wel eens te wensen over laat.
Nee, ik zou dat ding niet vervangen, gewoon opnieuw gebruiken.

• renelis
Thnx! Houden we het voorlopig bij de Intel ssd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee