Toon posts:

Router gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb sinds kort de beschikking over UPC 60 Mb pakket internet (ik haal de beloofde snelheid nog niet, maar dat probleem is bij UPC in behandeling). Ik heb een modem maar daar zit maar 1 modemaansluiting op, aangezien dit modem niet wireless is ben ik op zoek naar een router.

Ik ben redelijk handig met PC's maar netwerken/routers is niet zo mijn ding, ik ben op zoek naar een goede router, goede wireless verbinding en 1 waar ik de komende jaren mee vooruit kan.

De monteur van UPC wees mij op de Draytek vigor 2130n, wat is jullie mening over deze router?

Is deze goed en eenvoudig instelbaar? Hoe zit het met de wireless functionaliteit (en kwaliteit verbinding)?

Graag jullie advies!

(Het is de bedoeling een laptop met vista en een vaste PC met XP te koppelen op het internet)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:06

allure

Titaan fase 2/3

Kijk eens in dit topic:
Draytek Vigor 2130n ervaringen

Ik gebruik de router al enige tijd en hij bevalt mij prima.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02 15:27
Vertel eens waar alles komt te staan en hoe je woning is, i.v.m. draadloos signaal :)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Je zou ook naar de E4200 kunnen kijken. 1Gbit lan op alle poorten en voldoende mogelijkheden om zelf van alles in te stellen. Daarnaast nog eventuele extra mogelijkheden met DD-WRT (gevorderde gebruiker :)) Je kunt het advies opvolgen van je provider, maar zet alles duidelijk op een rijtje voor jezelf. De E4200 kan bijvoorbeeld 2 simultane netwerken tegelijk opzetten (1 voor jezelf en 1 voor bezoek b.v.)

Carpe Diem

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat kan met de Draytek ook...

De Linksys en de Draytek verschillen wel even van kwaliteit heh.

Hier kun je de webinterface bekijken en "uitproberen":
http://www.draytek.com/.upload/Demo/Vigor2130/v1.5.1/

[ Voor 36% gewijzigd door allure op 24-08-2011 20:56 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
En de prijs verschilt ook nog eens... Toeval? :)

Carpe Diem

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Veel eisen (of andere zaken gerelateerd aan of de router er aan moet voldoen) heeft djstrike niet, enige wat nodig is is een WAN doorvoersnelheid van ~70Mbps. Daar heb je geen Draytek 2130n of Cisco E4200 voor nodig, lijkt mij zo. Tenzij iets specifieks vergeten is heb je ook "genoeg" aan deze pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND.

Koppelen op het internet, bedoel je mee een eigen thuisnetwerk? Of wil je dingen benaderen vanuit het internet op je netwerk via VPN of dergelijks?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ja dat is zeker waar, een high-end soho apparaat neerzetten en er dan "niks" mee doen is ook zonde.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16

IEF

Why so serious?

Juist. Dit is niet de bedoeling.

Op GoT verwachten we dat je zelf inzet toont, zelf zoekt, en mocht het dan nog geen antwoord bieden op je vragen, dan kun je op zijn minst aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Er zijn voldoende topics aanwezig in Netwerken die gaan over ervaringen met verschillende routers.

Maak een lijst van je eisen aan een router, en ga dan op zoek naar een router met die specs, en lees ervaringen. Zo ingewikkeld is het niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.