Toon posts:

wel verbonden maar geen internet toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb problemen met mijn internetverbinding ik heb vandaag een neiwue laptop en een nieuwe router(netgear fs605) gekocht. Echter kan ik niet op internet op mijn laptop en 2 computers in mijn huis en op 1 wel(hier zit ik nu op). Ik ben wel verbonden maar hij geeft overal de zelfde gele driehoekje aan en zegt ''lan verbinding heeft geen geldige ip configuratie''. Ik heb uit andere forums begrepen dat het iets met mijn dns dhcp en ip adres te maken heeft maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet oplossen.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Netgear fs605 is een switch en geen router. Heb je nog een ander apparaat dat toevallig als router diende voorheen, modem/router combinatie van je ISP bijvoorbeeld? Geef type of foto van de apparaten voor je Netgear switch.

Verwijderd

Topicstarter
voorheen had ik een router van e-tech model: rtpr01.

op de switch zijn aangesloten 2 desktops en 2 laptops

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
De computer waar je nu op zit heeft waarschijnlijk het publieke IP adres van je verbinding gekregen, normaal gesproken krijg je deze maar 1 toegekend bij een particuliere verbinding, dat verklaart waarom je met 1 computer wel op internet kan en de rest niet.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 12:29
conclusie: router kopen!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:55:
voorheen had ik een router van e-tech model: rtpr01.

op de switch zijn aangesloten 2 desktops en 2 laptops
Tsja, als je internet wilt op meerdere computers moet je een router hebben, niet een switch ;) Die kan namelijk geen drol en is niet zo 'slim' als een router mbt bijv ip adressen poorten en hoe de flow van packetjes moet.

Dus of ISP --> Router --> 3 PC's of tussen router en pc's nog een switch als je dat wilt/nodig hebt

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1