[Ubuntu] Wake on Lan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 17:05
Beste tweakers,

De situatie is als volgt: Ik heb bij mijn vader thuis een Ubuntu serverbak staan, die ik na veel prutsen werkend heb gekregen met Wake On Lan (WOL). De server is lokaal en over het internet (bij mijn moeder thuis) aan te krijgen. Maar als de server een lange tijd uitstaat krijg ik hem dus niet meer aan (denk aan langer dan 2 uur). Zowel lokaal als over het internet niet.

Dus in het kort: Het werkt! Maar als de server te lang uitstaat niet meer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:04

allure

Titaan fase 2/3

Kijk eens naar de ARP-tabel in de router voor de server. Ik denk dat deze tabel na loop van tijd verloopt.

• tommes112
Zit er een ARP-tabel in een Linksys WRT160Nv2 router? Ik heb zitten zoeken maar kon niks vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Elk netwerkcomponent heeft wel een ARP tabel. Daarin wordt immers een IP adres gekoppeld aan een MAC adres.
Of deze te bewerken is en of statische mappings toestaat is iets wat verschilt per apparaat.
Als je shell access hebt op deze router kan je proberen of je deze met een commando toe kan voegen. Misschien is er wel een file (bijvoorbeeld: /etc/ethers) die je kan bewerken om een statische mapping toe te voegen. Dat de webinterface van de router deze mogelijkheid niet biedt houdt natuurlijk niet in dat het onmogelijk is :)

Leesvoer: http://homecommunity.cisc...RT610N/td-p/224063/page/2

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 25-08-2011 13:04 ]

• tommes112
Nou wilde ik dus met DD-RWT aan de slag gaan maar nu zie ik dat mijn router dit (nog) niet ondersteund. Ik zal eens kijken of ik shell access op mijn router kan krijgen :)

*edit
De router die ik heb word dus door helemaal niks ondersteund. Ook niet door OpenWrt :( Ik heb wel geprobeerd om het IP en Mac-adres in de DHCP reservering te zetten maar zonder succes.

*edit nummer 2
Bedankt voor het meedenken! Ik heb het tot dusver nogsteeds niet aan de praat gekregen. Misschien een router aanschaffen die wel iets dergelijks ondersteund :)

[ Voor 58% gewijzigd door tommes112 op 31-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 17:13
Computer elke 1,5 uur even laten ontwaken voor een dhcp refresh als work arround?
Pagina: 1