Oracle introduceert nieuwe versie Oracle VM

Pagina: 1
Acties:

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
nieuws: Oracle introduceert nieuwe versie Oracle VM
Oracle VM 3.0 bevat ondersteuning voor maximaal 128 virtuele cpu's op een server; vier keer meer dan het concurrerende VMware vSphere 5 aankan.
Dit klopt niet.

Het bronartikel stelt:
Oracle VM 3.0 is four times more scalable than the latest VMware offering, supporting up to 128 virtual CPUs per virtual machine,
Overigens lijkt het me ook erg sterk dat Oracle VM 'vier keer meer' vcpu's per VM aankan, aangezien 128 / 5 = 25,6. Waarschijnlijker is het dat het 'vier keer zoveel als' had moeten zijn. Het bronartikel geeft dit overigens zelf al zodanig weer.
Ik heb dit helaas niet kunnen checken, aangezien er nog geen config maximums gepubliceerd zijn van vSphere 5 op de VMware website.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, virtuele CPU's vind je toch bij voorkeur op een virtuele machine (server) en niet op een fysieke machine. Dus wat dat betreft klopt het wel wat er nu staat lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
CherandarGuard schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:29:
nieuws: Oracle introduceert nieuwe versie Oracle VM

[...]

Dit klopt niet.

Het bronartikel stelt:
[...]

Overigens lijkt het me ook erg sterk dat Oracle VM 'vier keer meer' vcpu's per VM aankan, aangezien 128 / 5 = 25,6. Waarschijnlijker is het dat het 'vier keer zoveel als' had moeten zijn. Het bronartikel geeft dit overigens zelf al zodanig weer.
Ik heb dit helaas niet kunnen checken, aangezien er nog geen config maximums gepubliceerd zijn van vSphere 5 op de VMware website.
Aangepast

Ik ben helemaal geen stagiair