Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

geeft deze psu genoeg energie?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
hallo, ben vandaag jarig, en heb een XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) gekregen, echter is mijn psu nog niet aangekomen. de vraag is: kan ik nu met mijn 380w antec voeding aan de slag? er zit ook nu 1x 6pin pci-e kabel in de voeding. alleen maar om 1 of 2 dagen te wachten. of zal ik mijn oude videokaart er nog even inhouden, en wachten totdat de psu er is.
(ik ga dus zeker nu niet overklokken ofzo)

specs:
intel core 2 q 8200
p43 neo-f
nvidia geforce 6600
antec 380w psu
2x2 gb ddr2 @ 400
500 gb hitachi hdd
ATAPI iHAS122 optical drive
usb bluetooth stick aan de achterkant

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik zou het er niet op gokken en gewoon nog even 1 a 2 dagen geduld hebben totdat je PSU binnen is. :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

Op de gok genomen gaat het om deze voeding: pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green

Ja dat moet gewoon lukken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

De 6870 is 2x 6pin (vorige week eentje besteld). Dus als je er maar 1 hebt heb je pech lijkt me zo.

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Op een 380 watt Antec moet het inderdaad prima lukken, mits je geen gigantisch zware spellen op gaat draaien. Maar dat draait PC toch al niet goed. :+

Edit: Ik heb je bericht niet goed genoeg doorgelezen. Een HD 6870 op een 380 watt voeding is geen goed idee. Ik zou wachten totdat je jouw nieuwe PSU binnen hebt, en het tot die tijd nog even met de Geforce 6600 doen.

[ Voor 43% gewijzigd door ElektroNeko op 24-08-2011 16:42 ]

• megadoom
  • Laatst online: 14-10 23:26
kan t niet echt zien( kast zit er voor) er staat wel ergens earthwatts, en onder de 80 staat xxx plus. maar dat ding is zelf niet groen ook staat er model: ea-380(of er iets achter staat kan ik niet zien.....). en moet die grafische kaart 2 kabels hebben of kan die ook doen met 1.

edit: damn! had net zo zin om hem uit te proberen :(, dat word maar een dag wachten..

[ Voor 14% gewijzigd door megadoom op 24-08-2011 16:44 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

In veel gevallen zit er een Molex -> 6 pin PCI-E verloopstukje bij dat soort videokaarten. En ja, die voeding moet het makkelijk aankunnen. Je totale setup gaat nog geen 325w trekken wat deze voeding met gemak aankan.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2011 16:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dennis1812
  • Laatst online: 00:21

Dennis1812

Amateur prutser

Gewoon proberen? Lukt het niet je oude erin kwakken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
D4NG3R schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:45:
In veel gevallen zit er een Molex -> 6 pin PCI-E verloopstukje bij dat soort videokaarten. En ja, die voeding moet het makkelijk aankunnen. Je totale setup gaat nog geen 325w trekken wat deze voeding met gemak aankan.
Het grote gevaar bestaat natuurlijk dat die molex dezelfde lijn belast als de pci-e connector... dan kan het nog wel eens een beetje teveel worden... Het is een prima kwaliteit voeding, je zal die Antec niet zo snel slopen, maar toch...

Geduld siert de mens zou ik zeggen :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

Het grote gevaar bestaat natuurlijk dat die molex dezelfde lijn belast als de pci-e connector...
Welk gevaar?

Vind het een beetje jammer dat iedereen maar wat roept terwijl niet eens iemand weet welke voeding die heeft, zijn immers meerdere Antec's van 380W en ook meerdere EarthtWatts. Waarom niet een advies gebaseerd op feiten in plaats van gewoon wat roepen?

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 25-08-2011 01:37 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
-The_Mask- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 01:36:
[...]

Welk gevaar?

Vind het een beetje jammer dat iedereen maar wat roept terwijl niet eens iemand weet welke voeding die heeft, zijn immers meerdere Antec's van 380W en ook meerdere EarthtWatts. Waarom niet een advies gebaseerd op feiten in plaats van gewoon wat roepen?
Je mag er toch wel vanuit gaan dat een 380watt voeding, ongeacht welk type het exact is... niet is gemaakt om dan over (zeer waarschijnlijk) dezelfde lijn vrijwel al het vermogen op te vragen... dan mag het een Antec zijn, maar de beste voedingen vinden dat niet leuk. Zeker niet met een videokaart die al ruim

Anderen, ook jij, weten ook niet precies welke voeding het is... maar durven zonder die info wel te roepen 'geen probleem, gewoon doen' of 'welk gevaar?'... Zelfs 'op de gok' wordt gebruikt... Ik twijfel absoluut niet aan de expertise van sommige mensen, ik weet bijvoorbeeld absoluut dat jij een hoop kennis hebt wat betreft voedingen... maar jij en hij weten net zoveel of weinig van die voeding als de rest...

Nou vraag ik je... wie geeft er nou het verstandigste advies? Voorkomen is nog altijd beter dan genezen imao... en zoals ik al eerder zei, geduld siert de mensch. Er wordt nu advies gegeven aan iemand die er klaarblijkelijk nog minder verstand van heeft dan ik, spring maar in het diepe troebele water... volgens ons moet dat wel goed gaan. Voeding misschien straks kapot, eventueel nog meer want die kans bestaat altijd ook al gebruik je de beste voeding die er is. Ook gezien de leeftijd van de TS, zal deze zeer waarschijnlijk nog scholier zijn en kan niet zoals vele tweakers hier een ruim ICT salaris aanroepen om fouten te herstellen...

Kortom, de TS heeft hier denk ik veel meer aan een verstandig advies, dan een tweaker advies... (als je begrijpt wat ik bedoel)

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 25-08-2011 07:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

Een heel topic dat exact over deze vraag gaat. Graag voortaan de moeite nemen om te kijken naar andere actieve topics voor je zelf eentje neerplemt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.