Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik heb een HTC Wildfire S telefoon, zat standaard een Samsung 2 GB micro sd kaartje bij. Vandaag ontving ik m'n bestelde Sandisk 32 GB micro sd kaartje, class 4. De class schijnt aan te geven dat de overdrachtsnelheid minimaal 4 MB/sec zou moeten zijn.

Helaas blijkt dit niet waar. Ik ben er een lading muziek op aan het zetten en de snelheid schommelt tussen de 2,6 en 2,7 MB/sec. Ik ben wel enigszins beteuterd, waarom is het nou geen 4+ MB/sec zoals wordt gesuggereerd? De class staat ook op het kaartje zelf vermeld (zo'n letter C met daarin een 4). Ook wanneer ik de telefoon aansluit aan m'n computer duurt het ongeveer 10 seconden voordat de kaart gelezen is en ik kan browsen.

Volgens de website van DataIO (waar ik 'm gekocht heb):
schrijfsnelheid minimaal 4 MB per seconde
Heb ik een goede reden om teleurgesteld te zijn? Of ligt het aan m'n telefoon? Heb ik iets verkeerd gedaan of vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Om dat kaartje behoorlijk te testen kun je beter een kaartlezer (en een pc) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:14
Twister336 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:07:
Om dat kaartje behoorlijk te testen kun je beter een kaartlezer (en een pc) gebruiken.
Inderdaad. Je moet namelijk ook meetellen dat wanneer je de USB kabel van je telefoon gebruikt, er ook nog een hoop hardware tussenzit die geheugen van het geheugenkaartje moet 'vertalen' via USB naar wat jouw computer begrijpt, dus is het nooit zo snel als direct lezen.

Daarnaast als je teleurgesteld bent, zou je kunnen overwegen de koop ongedaan te maken en je te beroepen op het recht koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Kaartlezer heb ik helaas niet.

Na een grondige format van de kaart lijkt het nu een stuk sneller te gaan. Hij tikt zelfs de 5 MB/s aan bij het overzetten van mp3s.Lijkt dus wel in orde. Dank voor de replies.

- edit - Lezen gaat trouwens nog een stuk sneller, zo'n 15 MB/s. Het lijkt erop dat het formatteren belangrijk was in deze.

[ Voor 40% gewijzigd door Morphs op 24-08-2011 18:52 . Reden: Blijkt nog sneller te gaan na testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05-2023
Welk format heb je de kaart in geformateerd...? NTFS, FAT32, exFAT (of via de telefoon laten doen)...? Zou verschillende foorten format-structuur uitmaken voor de snelheid...?