Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben van plan binnenkort Digitenne aan te schaffen voor mijn 42' tv, en ik vroeg mij af hoe het zit met bereik in Breda van Digitenne aangezien hier in Zeeland het niet veel soeps is.

Ik vroeg mij af: Is er een noemenswaardig verschil tussen analoge tv en Digitenne op dit beeldformaat en de moeite waard? Want anders kan ik het natuurlijk het beste gewoon houden bij analoog dat niet echt om aan te zien is.

Bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 20:22
Digitenne zal zeker wel beter beeld geven dan analoog, maar digitale kabel is alsnog een stuk beter.

The devil is in the details.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is maar wat je beter noemt. Bij Digitenne heb je geen last van ruis, maar de bitrate is ontzettend laag waardoor je blokvorming krijgt en details weg kunnen vallen.
Heb je dus veel last van ruis via de analoge kabel (niet ongewoon) dan is Digitenne zeker een verbetering. Maar in alle andere gevallen kan ik satelliet of digitale kabel-TV veel meer aanraden, dan is het kwaliteitsverschil wel enorm.

offtopic:
Hooglander1 :w

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-08-2011 16:01 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat het beter is dan analoog willen de meningen nog wel eens over verschillen. Uitproberen is het beste dan.

offtopic:
:w --ikboos-- ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 24-08-2011 16:06 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle antwoorden,

Ik ben het met jullie eens dat digitale TV via kabel inderdaad een stuk mooier is, alleen het probleem is dat ik een kamer in een studentenhuis heb waar een analoge kabel vanaf de deur gesplitst is naar alle kamers afzonderlijk.

Bestaat er dan evt. een mogelijkheid om zelf digitale tv via kabel te regelen voor puur alleen mijn kamer, of zijn digitale kabel abonnementen een abonnement per adres?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Abonnement per adres, maar als jij regelt dat jij de meerprijs betaald is dat probleem ook opgelost lijkt mij?

Even overleggen met je huisbaas en huisgenoten. En kijken wat de mogelijkheden zijn van je kabelaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Hooglander1 op 24-08-2011 16:05 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Digitale kabel abonnementen zijn per adres, maar dan moet je alsnog een decoder hebben om het te gebruiken. Dus als je daar zit in een studentenhuis, kan je het alsnog krijgen en alleen zelf gebruiken. Als andere het dan ook willen moeten zijn een aparte decoder erbij nemen (of een CI+ kaart bij bijv. Ziggo en UPC) en een abbo afnemen natuurlijk ;)

De vraag is alleen of het signaal sterk genoeg is als er zoveel gesplit wordt. Wellicht dat er dan bij het splitsen nog retourgeschikte versterker moet komen

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 24-08-2011 16:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:04
Als je de aansluiting idd gewoon aanvraagt op dat adres op jou naam, kan de rest ook niet zomaar daarvan gebruik maken aangezien er een smartcard aan gekoppeld wordt. dan betaal jij voor digitale tv en omdat jou smartcard eraan hangt kun jij ook alleen digitaal kijken, enige nadeel is dat als iemand anders al op dat idee gekomen was de verbinding al aangevraagd is en jij het dan niet aan kan vragen... in dat geval moet je uitzoeken wie die verbinding heeft en evt de kosten delen en een extra smartcard aan dat abbo hangen.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Notna schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:05:
De vraag is alleen of het signaal sterk genoeg is als er zoveel gesplit wordt. Wellicht dat er dan bij het splitsen nog retourgeschikte versterker moet komen
Dat hoeft alleen als je ook echt een retour signaal wilt sturen lijkt mij toch? Dus bij interactieve TV e.d. ? Als je gewoon tv wilt kijken werkt dat toch ook zonder?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij ons wordt de televisie ook verdeeld voor hij bij ons binnenkomt, geen enkel probleem: wij betalen de meerkosten voor digitale tv via de kabel aan de huisbaas en klaar is Kees.

Digitenne op een 42" zal er niet mooi uitzien, vergelijk het met Youtube in 360p op je 42", het is gewoon blokkerig en lelijk (en storingsgevoelig). SD op de kabel (Ziggo) ziet er hier al best mooi uit op mijn 42" Panasonic-plasma, HD is subliem :9
rensonthemove schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:06:
Als je de aansluiting idd gewoon aanvraagt op dat adres op jou naam, kan de rest ook niet zomaar daarvan gebruik maken aangezien er een smartcard aan gekoppeld wordt. dan betaal jij voor digitale tv en omdat jou smartcard eraan hangt kun jij ook alleen digitaal kijken, enige nadeel is dat als iemand anders al op dat idee gekomen was de verbinding al aangevraagd is en jij het dan niet aan kan vragen... in dat geval moet je uitzoeken wie die verbinding heeft en evt de kosten delen en een extra smartcard aan dat abbo hangen.
Nee hoor, je kunt meerdere abonnementen hebben op 1 adres (heeft Ziggo ons nu dankzij een foutje van hun kant door de strot gedrukt :X).

[ Voor 47% gewijzigd door Grrrrrene op 24-08-2011 16:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• rensonthemove
Hooglander1 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Dat hoeft alleen als je ook echt een retour signaal wilt sturen lijkt mij toch? Dus bij interactieve TV e.d. ? Als je gewoon tv wilt kijken werkt dat toch ook zonder?
Kan inderdaad zonder, tenzij het signaal zo zwak is geworden dat je de zenders niet meer binnen krijgt... ik heb opstellingen gezien met 12 splitsengen waar digitaal nog prima op te ontvangen was dus daar zou ik me geen zorgen over maken :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hooglander1 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Mja ok, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je dat wilt blijven gebruiken ;) Kan ook zonder uiteraard :)
rensonthemove schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:08:
[...]

Kan inderdaad zonder, tenzij het signaal zo zwak is geworden dat je de zenders niet meer binnen krijgt... ik heb opstellingen gezien met 12 splitsengen waar digitaal nog prima op te ontvangen was dus daar zou ik me geen zorgen over maken :)
Er zit nog een gat tussen zenders niet meer binnen krijgen en een acceptabel signaal. Als het onder de 40/50% komt, kunnen er blokken ontstaan enz. Je moet het eerst uitproberen uiteraard, maar helaas gaat het redelijk snel down the drain :P

[ Voor 48% gewijzigd door Notna op 24-08-2011 16:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie nuttige antwoorden,

Ik ga dit eens navragen bij de huisbaas of die daar voor in is, 't is namelijk niet bepaald de makkelijkste huisbaas die je kan hebben.
Grrrrrene schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:

[...]

Nee hoor, je kunt meerdere abonnementen hebben op 1 adres (heeft Ziggo ons nu dankzij een foutje van hun kant door de strot gedrukt :X).
En hoe werkt dat dan als er meerdere abonnementen op 1 adres aanwezig zijn? Kan ik dan gewoon dit bijvoorbeeld aanvragen, de rekening bij mijzelf terecht laten komen en dan zelf van digitale kabel-tv genieten met een decoder e.d.?

• rensonthemove
Volgens mij kan er maar 1 abbonnement per adres bestaan... dan zou je dus zoals eerder aangegeven die persoon aan zn jasje moeten trekken of hij een extra smartcard aan t abbo wil hangen dat jullie de rekening delen, als er nog geen abbo is kun je die zelf zo aanvragen volgens mij!
Pagina: 1