Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sitecom WL-115

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allo,

Ik sta op het punt om het moederbord Asrock Z68 PRO3 te kopen, ik heb bij de specs gelezen dat deze geen wireless bevat. Ik wil daarom een (oude) Sitecom WL-115 erin plaatsen (draadloze ontvanger incl. antennetje) maar deze is zoals eerder gezegd al wat ouder. Een jaartje of 5. Mijn vraag is of dit nog steeds gewoon gaat passen. Weet namelijk niet enorm veel van computers maar dit moet toch lukken?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een moederbord bevat geen wireless nee. In principe gebruik je voor een pc ook beter gewoon een kabel, tenzij het niet anders kan.

Jouw kaartje is een PCI kaartje.

Dwz, je moederbord moet een vrij PCI slot hebben. Er zitten 2 PCI sloten op dat mobo dus dat zal dan wel gaan.

Dan heeft ie als snelheid G, als je thuis het snellere N wireless netwerk hebt zou ik een N kaartje/USB stick kopen, zo niet of als je geen geld wilt uitgeven dan is een G kaartje prima.

Verder is het kaartje ouder, dus als de driver niet automatisch door windows geinstalleerd kan worden zul je (op een andere pc of via de kabel) de driver moeten gaan zoeken en op een memorystickje ofzo zetten, houd daar dus rekening mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ja waarschijnlijk gaat er wel een UTP kabel getrokken worden maar dat duurt even, dus voorlopig even met deze denk ik.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
[quote]Een moederbord bevat geen wireless nee. In principe gebruik je voor een pc ook beter gewoon een kabel, tenzij het niet anders kan.]/quote]

Een moederbord of dát moederbord? :)

http://tweakers.net/price...aavuc6tD1Rpeub0-1p3aYSik_
Ja waarschijnlijk gaat er wel een UTP kabel getrokken worden maar dat duurt even, dus voorlopig even met deze denk ik.
Als je een kabel gaat trekken dan mag het allemaal geen probleem zijn, er zijn xp/vista/win7 drivers beschikbaar voor die kaart mocht vista of win7 deze niet automatisch installeren... voor XP zal je ze altijd even nodig hebben :)

http://www.sitecom.com/support-product/productid/313#drivers