Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 13:05
Onlangs zijn we op vakantie bestolen en is de Sansung Galaxy S2 van mn vriendin gestolen. Helaas krijgt ze van de reisverzekering maar 200 euro terug. Omdat we al zoveel kosten moeten maken (ook portemonnee was gejat) is ze maar bereid om zo'n 100 euro bij te leggen, wat dus het budget op zo'n 300 euro brengt.

Belangrijk is:
- Mn vriendin is geen zware gebruiker, whatsapp, facebook en mail verder eigenlijk niet. Maar omdat ze 2 jaar met dat ding moet doen wil ik nu wel de beste keus maken voor dit budget.
- goeide synchronisatie met OSX, ze heeft een macbook pro, en het synchroniseren ed moet wel gebruiksvriendelijk zijn. (het liefst te synchronisseren met iTunes zonde 4 extra programmas te moeten installeren zegmaar) (goede synchronisatie is wel erg belangrijk)

Nu vind ik het moeilijk om te kiezen welke telefoon dan de beste keus is voor dit budget. De volgende telefoons lijken mij de beste, maar welke is dan volgens jullie de beste keus?

Samsung galaxy S plus
+goeie ondersteuning (snelle updates)
+ android 2.3
+- (?) singele core 1,4 ghz
- Slechte synchronisatie Samsung Kies op OSX werkt voor geen meter (ervaring door samsung galaxy S2)
- Geen flitser
- 5mp camera (hoewel mp niet alles zegt natuurlijk)

LG optimus 2x speed
+dual core 1ghz
+ HDMI out (hoewel ik betwijfel of dat ooit gebruikt zal worden)
- De beloofde update naar 2.3 (waar veel mee geadverteerd werd) in de zomer is er nog niet, dit voorspelt volgens mij weinig goeds qua ondersteuning. (vooralsnog nog dus steeds 2.2)
(hoe is synchronisatie op OSX?)
- software (nog) niet geoptimaliseerd voor dualcore
- te laat voor VIP service
-- Lees hier op het forum slechte verhalen over....

Sony Ericsson Xperia arc LT15i
+ volgens mij een goede camera
+ 4,2' scherm
- single core 1ghz
- 3,5mm plug (audio) aan de zijkant
(hoe is synchronisatie op OSX?)

Of zijn er misschien nog andere opties? En ik vraag me af of ik nou wel of niet zwaar moet tillen aan wel of geen dual-core, en 2.2 of 2.3 maakt dat veel uit?

Ik ben benieuwd.....

[ Voor 7% gewijzigd door Burnd op 24-08-2011 15:28 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Volgens mij had HTC laatst een tool uitgebracht voor het syncen met OSX....

Alleen is denk ik ook een vraag wat wil je allemaal gaan synchroniseren. Aangezien een deel al opgelost kan worden door simpel een andere methode van syncen te pakken...

Misschien andere aparte suggestie voor in een Android subforum :+ Waarom niet eventjes wachten en kijken of die iPhone 4 8GB niet voor ongeveer die prijs te krijgen is? Die doet het zeker nog 2 jaar met updates en die synct hoe dan ook goed met OSX.

[ Voor 33% gewijzigd door Touchdomex op 24-08-2011 15:26 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Burnd
Met name, agenda, mail en contacten (gebeurt ook via google account). Maar vooral muziek in combinatie met iTunes.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

wat wil je syncen dan?
Zijn er geen programmas beschikaar voor OSX zodat alles OTA synct.
Alles wat ik in outlook aanpas wordt gesynct naar mijn Gmail account.
En dat komt automatisch op mijn android telefoon (contacten, agenda items).

En die 300,- is dat voor een los toestel of inc abbo. Dacht de de toestellen die je noemde duurder dan 300 los waren.

(ps anders een iPhone op de kop tikken. die synct wel met itunes en OSX)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Burnd
DarkSide schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:27:
wat wil je syncen dan?
Zijn er geen programmas beschikaar voor OSX zodat alles OTA synct.
Alles wat ik in outlook aanpas wordt gesynct naar mijn Gmail account.
En dat komt automatisch op mijn android telefoon (contacten, agenda items).

En die 300,- is dat voor een los toestel of inc abbo. Dacht de de toestellen die je noemde duurder dan 300 los waren.

(ps anders een iPhone op de kop tikken. die synct wel met itunes en OSX)
Het gaat idd om losse toestellen (ivm diefstal) abbo is vandaag ingegaan. De samsung galaxy S2 had ze al 2 mnd eerder gekregen. OTA sync is meestal traag. Maar gaat dus vooral om muziek en iTunes eigenlijk...

iPhone 4 zou idd een goeie optie zijn, echter valt deze buiten budget....(ook 2e hands nog..)

[ Voor 5% gewijzigd door Burnd op 24-08-2011 15:31 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij loopt de VIP actie van LG nog tot december hoor :) En er komt een 2.3 update in september.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Burnd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Het gaat idd om losse toestellen (ivm diefstal) abbo is vandaag ingegaan. De samsung galaxy S2 had ze al 2 mnd eerder gekregen. OTA sync is meestal traag. Maar gaat dus vooral om muziek en iTunes eigenlijk...

iPhone 4 zou idd een goeie optie zijn, echter valt deze buiten budget....(ook 2e hands nog..)
iTunes kan toch wel gewoon liedjes overplaatsen als je een usbdisk koppelt of mp3speler? Dan kun je gewoon die telefoon aansluiten als usbdisk en de liedjes die kant op pleuren. Hoef je dus alleen nog maar voor die andere dingen te syncen. Die zouden toch via de Wifi kunnen als je thuis bent of zelfs onderweg on the fly op je Mac.

Neemt dus volledig de behoefte van goede sync mogelijkheden per merk weg aangezien elke android telefoon dit wel zou kunnen :+ Afhankelijk van hoe je het afstelt maar als het eenmaal staat kan je er zo lang als je wilt gebruik van maken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DarkSide

DarkSide

Voor muziek zijn er i tunes alternatieven waarmee je wel gewoon telefoons (anders dan een iphone) mee kunt syncen.
Maar het ouderwetse drag en drop werkt ook goed. Doe ik ook.
Gewoon cd's importeren in itunes. En via Drag en drop op mijn SD kaartje van mijn desire zetten.
Voor mail, contacten en agenda gebruik ik gewoon OTA. Dat gaat echt wel snel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Burnd
Ja okay is allemaal wel zo, maar syncen is dan toch weer een extra programma voor nodig. Is dus niets wat een iPhone wat dat betreft kan evenaren.

Los van het syncen. Welk toestel is dan de beste keus? (van de hierboven genoemde)

• DarkSide

DarkSide

Tis maar wat je handig vindt. Je kan dat ene programma, itunes, vervangen voor alternatieven die ook van alles syncen met je android phone.
Principe blijft hetzelfde.

persoonlijk zou ik verder voor de samsung gaan.

• Burnd
Ja daarbij heb ik ook het beste gevoel, maar die LG heeft opzich betere specs....

Verwijderd

Is de HTC Desire geen optie (dus de niet S versie), ik zie die nog steeds in winkels voor rond de 300euro. Het was een populair apparaat vroeger, dus voor iemand die niet het nieuwste van het nieuwste wilt is deze best nog bruikbaar.

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
Nexus S? misschien niet nieuw, maar nog wel lang ondersteuning van updates! in de privewatch voor 298 euro, dus ook het onder het budget.

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 21:24
Heb vorige week via MP een htc sensation van een week oud overgenomen voor 300 euro, originele bon erbij gekregen.
Misschien een optie op zoiets op MP in de gaten te houden?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom opeens syncen met iTunes terwijl ze dat voorheen ook niet kon?
Ik zou lekker wachten op de 8GB iPhone 4 of lekker een ZTE Blade kopen voor 120 euro.
De overige 180 euro zet je op de bank en volgend jaar koop je weer iets nieuws..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Burnd
ja naja, iPhone zou gewoon het beste zijn eigenlijk wat betreft syncen met iTunes, let wel; voor mn vriendin. Maar budget technisch past dit niet echt, tenzij er iets moois op MP staat.

Een duidelijke keuze voor een android toestel voor 300 euro lijkt er dus niet echt te zijn......

• Burnd
hmmmmm.....Niemand heeft dus echt een duidelijke voorkeur? of een eventuele andere optie zoals de Nexus?

Kan ik daaruit opmaken dat er voor 300 euro niet een "de beste" is of verschillen de meningen?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Burnd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:47:
hmmmmm.....Niemand heeft dus echt een duidelijke voorkeur? of een eventuele andere optie zoals de Nexus?

Kan ik daaruit opmaken dat er voor 300 euro niet een "de beste" is of verschillen de meningen?
Ik denk eerder dat elk toestel prima is en je een beetje voor jezelf het moet bepalen. Imho is er in die categorie geen beste maar zijn ze allemaal prima maar hebben ze allemaal een andere stijl die bij je moet passen. Zowel in het OS als het uiterlijk.

• Burnd
ja dat begrijp ik, maar ik was benieuwd hoe de gebruikservaringen icm met Apple OS en syncen dan is.....Want dat vond ik namelijk met samsung Kies een drama, maar je kan dan niet echt anders....iig geklooi...

• CLB
  • Niet online

CLB

Je synct niks met Apple imho, gewoon via Google / Gmail en je muziek is drag and drop... dat kan elke phone.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Burnd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:54:
ja dat begrijp ik, maar ik was benieuwd hoe de gebruikservaringen icm met Apple OS en syncen dan is.....Want dat vond ik namelijk met samsung Kies een drama, maar je kan dan niet echt anders....iig geklooi...
Tja dat is imho een beetje de schuld van Apple door alleen de standaarden die zij prima vinden/ontwikkelt hebben te gebruiken. Waardoor je dus automatisch al vastzit aan iets van Apple want daar werkt het gegarandeerd mee.

Voor de rest proberen zoals jij ook al reeds ervaren hebt software fabrikanten het wel maar falen allemaal ontzettend.

Als je dus iets wilt wat gegarandeerd met de software op je Mac synct koop een iPhone of verander al je software en sluit je aan bij de Google Cloud.
CLB schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:55:
Je synct niks met Apple imho, gewoon via Google / Gmail en je muziek is drag and drop... dat kan elke phone.
Ik denk dat je genoeg synct met OSX als je net zoals vroeger programma's als Outlook gebruikt voor je mail en agenda weet de OSX variant niet :+ Die gooien in principe niets in de cloud. Daardoor moet je dus wel syncen met OSX als je het zo hebt afgesteld.

• Burnd
ja ze moest van mij al een google account aan maken, dus dat agenda, email en contactpersonen heeft ze in principe al in de cloud en kan dus OTA...

Dan moet ze zelf maar even bepalen of ze een van deze neemt, samsung lijkt me dan de beste. Vooral qua ondersteuning vanuit de fabrikant en actieve community....

En anders moet ze maar iets bijleggen voor een iPhone via MP...

• CLB
  • Niet online

CLB

Ajaa ik heb niks gelezen over Outlook, if that's so dan heb je gelijk, anders kan het gewoon via Gmail / Google

Verwijderd

Volgens mij past een iPhone 3GS wel in het budget tweedehands.

• Burnd
sja, maar dan wil je natuurlijk wel een iphone 4...3GS voelt wat te oud....Naja, ze moet het zelf maar weten nu :) Bedankt voor jullie mening iig.....

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja dan wordt het een hele mooie advertentie vinden voor 400,00, tweedehands en dan heb je max 16GB..

• Burnd
Mn vriendin zegt trouwens dat het vooral om de synchronisatie van foto's ging. Dat werkte niet met iPhoto van OSX.

Werkt op iedere android drag-drop zodat je ook je foto's van je telefoon af kan halen?

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes sir

Pagina: 1